• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dacht dat dit het opel forum was?!?! WTF?

De gemiddelde opel-forum member zal toch 18 jaar moeten zijn wil hij met zijn opel aan het rijden gaan, en hier vragen over hebben. Uitzonderingen zoals cross, race & projecten daargelaten natuurlijk.

Het enige dat ik hiermee aan wil tonen (en al meerdere malen heb gedaan), is mijn ergernis jegens mensen die de eeuwen-oude merkenstrijd steeds weer op halen.

Zo kinderachtig vind ik het..

Ben op meerdere fora actief, waaronder oa. vwforum & volksforum. Op deze sites is er geen haan die kraaid wanneer ik eens iets post over mijn manta, of een foto in het offtopic gedeelte post van een dikke ascona.

Dat is toch ook veel beter voor de sfeer?

Elkaar gewoon lekker in hun waarde laten. Peace out

De gemiddelde opel-forum member zal toch 18 jaar moeten zijn wil hij met zijn opel aan het rijden gaan, en hier vragen over hebben. Uitzonderingen zoals cross, race & projecten daargelaten natuurlijk.

Het enige dat ik hiermee aan wil tonen (en al meerdere malen heb gedaan), is mijn ergernis jegens mensen die de eeuwen-oude merkenstrijd steeds weer op halen.

Zo kinderachtig vind ik het..

Ben op meerdere fora actief, waaronder oa. vwforum & volksforum. Op deze sites is er geen haan die kraaid wanneer ik eens iets post over mijn manta, of een foto in het offtopic gedeelte post van een dikke ascona.

Dat is toch ook veel beter voor de sfeer?

Elkaar gewoon lekker in hun waarde laten. Peace out

Er zijn hier meerdere minderjarigen hoor, photoshoppers, kerels die hun auto vast klaar maken voor hun 18e verjaardag.

Dit topic is meer een grap dan echt serieus, daarom staat het ook bij 'slap geouwehoer'.

Er zijn hier meerdere minderjarigen hoor, photoshoppers, kerels die hun auto vast klaar maken voor hun 18e verjaardag.

Dit topic is meer een grap dan echt serieus, daarom staat het ook bij 'slap geouwehoer'.

@emiel

snap niet waar je jezelf druk om maakt

wat wil je bereiken? gaat je dat lukken?

het is niet eens altijd serieus bedoeld :D

zelf heb ik ook wel aan golfjes 1 2 en 3 gesleuteld

maar ben een geboren Opel rijder

en als ik naast een golf sta bij het stoplicht bedoel ik het ineens HEEL serieus :twisted:

Gr Mario

@emiel

snap niet waar je jezelf druk om maakt

wat wil je bereiken? gaat je dat lukken?

het is niet eens altijd serieus bedoeld :D

zelf heb ik ook wel aan golfjes 1 2 en 3 gesleuteld

maar ben een geboren Opel rijder

en als ik naast een golf sta bij het stoplicht bedoel ik het ineens HEEL serieus :twisted:

Gr Mario

Oww jah je hebt helemaal gelijk hoor, maar geintje moet kunnen toch zolang het maar leuk blijft en je ook zo zposrtief bent een geintje van VW rijders te accepteren? Helaas heb je ook gasten die er echt bloedfanatiek in zijn en andere merken auto's slopen of op de weg bewust snijden, dat soort onzin vind ik ook nergens op slaan.

Laats had ik ook zo'n akkefietje, ik rij 130, voor me rijd een verlaagde golf3 met een thunderdome sticker 120. Dus ik haal hem gewoon in. Die vent kijkt naar links, ziet een Opel en gaat gelijk op het gas om me er maar niet langs te hoeven laten gaan....en zo nog 3x, en continu in dat spiegeltje kijken :wtf Mja nou laat ik me niet zo snel gek maken en blijf gewoon mijn tempo rijden maar daar kan ik echt met me kop nie bij hoor. Wil trouwens maar gelijk ff nuanceren, dit ging nou om een VW maar dat soort types rijden alle soorten auto's, ook Opels.

Oww jah je hebt helemaal gelijk hoor, maar geintje moet kunnen toch zolang het maar leuk blijft en je ook zo zposrtief bent een geintje van VW rijders te accepteren? Helaas heb je ook gasten die er echt bloedfanatiek in zijn en andere merken auto's slopen of op de weg bewust snijden, dat soort onzin vind ik ook nergens op slaan.

Laats had ik ook zo'n akkefietje, ik rij 130, voor me rijd een verlaagde golf3 met een thunderdome sticker 120. Dus ik haal hem gewoon in. Die vent kijkt naar links, ziet een Opel en gaat gelijk op het gas om me er maar niet langs te hoeven laten gaan....en zo nog 3x, en continu in dat spiegeltje kijken :wtf Mja nou laat ik me niet zo snel gek maken en blijf gewoon mijn tempo rijden maar daar kan ik echt met me kop nie bij hoor. Wil trouwens maar gelijk ff nuanceren, dit ging nou om een VW maar dat soort types rijden alle soorten auto's, ook Opels.

@Astraman wrote:Oww jah je hebt helemaal gelijk hoor, maar geintje moet kunnen toch zolang het maar leuk blijft en je ook zo zposrtief bent een geintje van VW rijders te accepteren? Helaas heb je ook gasten die er echt bloedfanatiek in zijn en andere merken auto's slopen of op de weg bewust snijden, dat soort onzin vind ik ook nergens op slaan.

Nja dat zijn de minder fanatieke (lees: kloothommels) die je er weleens tussen hebt zitten.

Zo had ik laatst nog een bestuurder van een Astra G coupé cabrio, die 't leven van een kameraad van me even heel zuur probeerde te maken.

Het maakt niet uit in welke auto ze rijden, je hebt er soms gewoon aso's tussen zitten.

En dat het merendeel vaak een vw golf of een opel gsi rijdt, hoeft niet te betekenen dat we ze ineens over 1 kam moeten scheren ;)

Geintje moet kunnen ja.

@Astraman wrote:Oww jah je hebt helemaal gelijk hoor, maar geintje moet kunnen toch zolang het maar leuk blijft en je ook zo zposrtief bent een geintje van VW rijders te accepteren? Helaas heb je ook gasten die er echt bloedfanatiek in zijn en andere merken auto's slopen of op de weg bewust snijden, dat soort onzin vind ik ook nergens op slaan.

Nja dat zijn de minder fanatieke (lees: kloothommels) die je er weleens tussen hebt zitten.

Zo had ik laatst nog een bestuurder van een Astra G coupé cabrio, die 't leven van een kameraad van me even heel zuur probeerde te maken.

Het maakt niet uit in welke auto ze rijden, je hebt er soms gewoon aso's tussen zitten.

En dat het merendeel vaak een vw golf of een opel gsi rijdt, hoeft niet te betekenen dat we ze ineens over 1 kam moeten scheren ;)

Geintje moet kunnen ja.

@trash Metal, Oww ik sleutel ook regelmatig aan VW's. Mijn zusje heeft een VW Vento gehad en daar was nog weleens wat mee. Met een maatje heb ik meegeholpen met het inbouwen van een aangepakt G60 blok in een Golf II 1.3, dat ding liep als een dolle en zaterdag heb ik een beunklusje, een waterpomp van een Jetta diesel uit '81 vervangen. Ik weet daarom dat het eigenlijk bij allebei een beetje hetzelfde is in grote lijnen. Alleen bij de een is soms net iets beter geregeld dan bij de ander en vice versa. En het luchtgekoelde spul is sowieso leuk. Wil ooit nog eens een 356 kit op een kever bodem bouwen, zal wel 2040 worden ofzo.

@trash Metal, Oww ik sleutel ook regelmatig aan VW's. Mijn zusje heeft een VW Vento gehad en daar was nog weleens wat mee. Met een maatje heb ik meegeholpen met het inbouwen van een aangepakt G60 blok in een Golf II 1.3, dat ding liep als een dolle en zaterdag heb ik een beunklusje, een waterpomp van een Jetta diesel uit '81 vervangen. Ik weet daarom dat het eigenlijk bij allebei een beetje hetzelfde is in grote lijnen. Alleen bij de een is soms net iets beter geregeld dan bij de ander en vice versa. En het luchtgekoelde spul is sowieso leuk. Wil ooit nog eens een 356 kit op een kever bodem bouwen, zal wel 2040 worden ofzo.

@RISL wrote:Er zijn hier meerdere minderjarigen hoor, photoshoppers, kerels die hun auto vast klaar maken voor hun 18e verjaardag.

Helemaal mee eens !

Als dit serieus was bedoelt dan had het wel bij "feedback en mededelingen" kunnen staan of zoiets.

Rik ;)

@RISL wrote:Er zijn hier meerdere minderjarigen hoor, photoshoppers, kerels die hun auto vast klaar maken voor hun 18e verjaardag.

Helemaal mee eens !

Als dit serieus was bedoelt dan had het wel bij "feedback en mededelingen" kunnen staan of zoiets.

Rik ;)

Dat hele fanatieke is ook niet leuk zeker niet op de weg.

Heb dat al een keer met een Peugeot gehad, een volledig verbouwde 106 Plastic Fantastic GTi..

Ik rijdt met mijn Astra-F Station > Geheel Origineel > op de A29 richting Brabant met een gangetje van 140...

Ik haalt m in, omdat ie 120km/u rijdt ongeveer..

Komt ie ineens Voorbij vliegen, en dan weer afzakken, ik er weer voorbij..

tot ik het zat ben, en ook maar effe het gas in trap...

Hij probeert me tevergeefs bij te houden, jammer voor hem dan, zo'n C20NE blijft een machtige machine!!

hij was aardig klein geworden in de spiegel, denk nu is het klaar, weer richting de 140km/u.

en lekker door tuffen, komt ie voorbij, snijden, vol in de Ankers, rare gebaren en DE vinger uiteraard...

denk ik bij mijn eigen, ach is je eigen schuld, jij daagt uit...

maar zo'n imbeciel zal nog gekker worden, voor het zelfde geld duik je achterin bij zo'n sukkel omdat ie vol op de rem gaat....

Zeer onnodig.. vind ik persoonlijk..

Ik heb eerlijk gezegd wel goeie ervaringen met VW rijders (heb er een paar waar ik voor repareer zelfs).

ook met sprintjes en gekkigheid..

meestal eindigd het wel met een duimpje voor degene die wint...

zo heb ik op de autobahn een keer een Duimpje gekregen van de bestuurder van zo'n platgeslagen Kever met 6pitter boxer erin (porsche 911 turbo van 1989), die kon ik lekker vervelen met de ongeblazen 2.5 V6.. dat vond ie prachtig...

en andersom ook wel lopen etteren met R32's op de autobahn, sommige sneller als ik, en sommige langzamer, maar gewoon leuk..

mag ook wel eens gezegd worden...

Willem

Dat hele fanatieke is ook niet leuk zeker niet op de weg.

Heb dat al een keer met een Peugeot gehad, een volledig verbouwde 106 Plastic Fantastic GTi..

Ik rijdt met mijn Astra-F Station > Geheel Origineel > op de A29 richting Brabant met een gangetje van 140...

Ik haalt m in, omdat ie 120km/u rijdt ongeveer..

Komt ie ineens Voorbij vliegen, en dan weer afzakken, ik er weer voorbij..

tot ik het zat ben, en ook maar effe het gas in trap...

Hij probeert me tevergeefs bij te houden, jammer voor hem dan, zo'n C20NE blijft een machtige machine!!

hij was aardig klein geworden in de spiegel, denk nu is het klaar, weer richting de 140km/u.

en lekker door tuffen, komt ie voorbij, snijden, vol in de Ankers, rare gebaren en DE vinger uiteraard...

denk ik bij mijn eigen, ach is je eigen schuld, jij daagt uit...

maar zo'n imbeciel zal nog gekker worden, voor het zelfde geld duik je achterin bij zo'n sukkel omdat ie vol op de rem gaat....

Zeer onnodig.. vind ik persoonlijk..

Ik heb eerlijk gezegd wel goeie ervaringen met VW rijders (heb er een paar waar ik voor repareer zelfs).

ook met sprintjes en gekkigheid..

meestal eindigd het wel met een duimpje voor degene die wint...

zo heb ik op de autobahn een keer een Duimpje gekregen van de bestuurder van zo'n platgeslagen Kever met 6pitter boxer erin (porsche 911 turbo van 1989), die kon ik lekker vervelen met de ongeblazen 2.5 V6.. dat vond ie prachtig...

en andersom ook wel lopen etteren met R32's op de autobahn, sommige sneller als ik, en sommige langzamer, maar gewoon leuk..

mag ook wel eens gezegd worden...

Willem

porsche aahhh herinnering :D

met mn eerste astratje zo rot als een peer maar ging als een speer

c20xe gereviseerd met andere nokassen chipje en open filter ongeveer 175pk

over de maasroute 's nachts met een porsche 944

toen ik bij de 225 overschakelde naar zijn 5, en mn roestige barrel verder trok

kijk hij opzij met een blik van :wtf

waren niet echt aan het racen meer spelen

om beurte trapten we er 10kmpu bovenop en gaven mekaar de tijd het ook te halen

:D geweldig

porsche aahhh herinnering :D

met mn eerste astratje zo rot als een peer maar ging als een speer

c20xe gereviseerd met andere nokassen chipje en open filter ongeveer 175pk

over de maasroute 's nachts met een porsche 944

toen ik bij de 225 overschakelde naar zijn 5, en mn roestige barrel verder trok

kijk hij opzij met een blik van :wtf

waren niet echt aan het racen meer spelen

om beurte trapten we er 10kmpu bovenop en gaven mekaar de tijd het ook te halen

:D geweldig

Hahaha dat zijn de betere verhalen ja :thumbup

Had ooit eens de mk3 vr6 aut. van een kameraad van me mee.

Reed over de A50, toen er in de verte een astra gsi aan kwam vlammen.

Ging achter me in de ankers, en bleef daar netjes rijden.

Ik keek stiekem al een aantal x in de spiegel, en dat had 'ie in de gaten. dus op een gegeven moment komt 'ie langs me rijden en telt af van 3 tot 1. Ja goed waarom ook niet :D

Tot de 180 doorgetrokken, maar die trage vr6 kreeg 'm toch niet fatsoenlijk bijgebeend haha.

Achteraf een duimpje gegeven, en natuurlijk ook terug gekregen king:

Zo kan het dus ook!

Terug
Naar boven