• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dag Rij Verlichting Opel Astra H

@OpelJeff wrote:Ik wil dit ook wel op mijn zafira, maar ik heb geen spotjes, kan het ook zonder?

Spotjes :jerry :jerry nou ik heb nog wel wat spotjes in de schuur liggen ,mistlampen bedoel je :jerry

@ahrend wrote:@OpelJeff wrote:Ik wil dit ook wel op mijn zafira, maar ik heb geen spotjes, kan het ook zonder?

Spotjes :jerry :jerry nou ik heb nog wel wat spotjes in de schuur liggen ,mistlampen bedoel je :jerry

in de volksmond spotjes dus :P :jerry :jerry maar om het goed te doen mistlampen ja :P :thumb

Hallo jah daar is ie weer :P :jerry

Ik heb besloten dat ik ook zoiets als dit wil gaan doen en dan wel zelf,

Nou heb ik wat vraagjes.

het gaat bij mij om een zafira B en wil het liefst me ledjes hier in plaatsen

foto-HB3YQ8NE.jpg

ik wil dan het liefst de ledjes van Philips gebruiken

http://www.philips.nl/c/car-lamps/daylight-8-drl-12-v-6-w-12824wledx1/prd/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou bekijk ik de inbouw filmpjes op Youtube en steeds zie ik tijden het aansluiten van de stroom draaden aan de verlichting

een geel stekkertje

like this :P
" onclick="window.open(this.href);return false;

op 3:37 min.

Nou komt mijn vraaq je moet dit ledje neem ik aan aansluiten op je dim/stadslichten ( toch :angel )

maar ik zag dit in mijn auto niet zitten of moet dit aan het groot licht gemaakt worden ??

verder snap ik ook niet hoe ze dit aan sluiten want dat word niet echt duidelijk laten zien.

Waarom zijn er geen mooi kant en klare rooster voor de Zafira ??

de roosters van de astra H en de zafria B lijken op elkaar maar die van de zafira zijn naar

mijn weten groter. HElLP want ik heb liever kant klaar veel mooier :angel

Niemand die dat gele stekkertje kent ??? en of ik de ledjes moet aansluiten op groot of dim licht ?

ik neem aan de laaste.

Daar ben ik weer.

Na veel onderzoek en navraag verschillende winkels en dealer van autostyle is gebleken dat de kwaliteit van deze verlichting nog niet op het punt is waar het wezen moet.

En en zeer zelden dimmen zij wanneer het dimlicht aangaat terwijl dit wel verplicht is volgens de Nederlandse wet.

En om een teleur stelling te voorkomen en gaten in de gril heb ik besloten dat ik hier nog maar even mee wacht en eerst voor de huidige lampen vervanging ga zoeken in de richting van Philips BlueVision Ultra.

Ik ben ook op zoek naar dagrijverlichting voor onze Astra H Station (2005). Past het setje dat jij hebt er zo in? Ik kan zo even niet zien van welk bouwjaar je auto is. Is dit origineel Opel of after market?

Ziet er in elk geval goed uit :thumb

Groeten,

Mischa

@mischa wrote:Ik ben ook op zoek naar dagrijverlichting voor onze Astra H Station (2005). Past het setje dat jij hebt er zo in? Ik kan zo even niet zien van welk bouwjaar je auto is. Is dit origineel Opel of after market?

Ziet er in elk geval goed uit :thumb

Groeten,

Mischa

Weet niet of het berichtje voor mij is. De mijne is van 2004.

Greetz marcel

Hallo Marcel,

Jij bent de TS, dus het bericht was voor jou ja. ;)

Ik heb inmiddels de setjes gevonden op de emtri-website. Ze zijn nog behoorlijk aan de prijs vind ik, tenminste voor een auto die gebruikt wordt om boodschappen te doen en de kids naar school te brengen. Het is natuurlijk wel de mooiste oplossing, dat dan weer wel.

Groeten,

Mischa

Terug
Naar boven