• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dagrijlichten geplaats

hier bij de foto`s

foto1.jpg

afstand van +- 50 cm

foto2.jpg

afstand van 1 1/2 meter

origineel gepost door Navy

origineel gepost door yzf1kr

Ik laat ter zijner tijd liever mijn mistlampen met een Tech2 omprogrammeren tot dagrijlichten.

Van die LED strips vind ik nogal nep staan.

Mag niet! Dagrijlampen hebben een eigen lettercode, namelijk RL en die is anders dan die van mistlampen, B of F.

Krijg je een bekeuring voor wegens het onnodig voeren van mistlampen. :vertag

Hoe zit het dan met die nieuwe type voeruitgen waarvan de mistlampen aangaan bij het maken van een bocht en bij sommige van hen functioneren zij ook als dagrijlampen???

Bij het maken v.e. bocht hoeven van mij part die lampen niet aan te gaan, je bent toch niet :fy1 blind ofzo!

Aan dit soort dingen kan ik mezelf soms heel erg aan ergeren (slecht voor je gezondheid!)

origineel gepost door PYRO

hier bij de foto`s

foto1.jpg

afstand van +- 50 cm

foto2.jpg

afstand van 1 1/2 meter

VET man! Ziet er erg goed uit. Bij de Halfords kun je kant en klare setjes kopen voor dagrijlampen incl automatisch in/uitschakeling unit.

Wat zijn de afmetingen van je ledstrips? Want als ze ook in/op het openbare ruimte/weg zoveel licht geven als in het donker dan moet je maar mij een U2U sturen van waar je ze vandaan hebt.

Bij Halford zij ze duurder en kwa afmeting ook wat dikker ,ik heb ze net onder de bumper geplakt met montage kit .Ze zijn ongeveer 20cm lang en 1 bij 1.heb ze toen via MP gekocht ,je kan ze zoeken als led strips ,

overdag geven ze ook best veel licht ,ik zal even paar foto's maken

origineel gepost door DOCTOR007

origineel gepost door Navy

origineel gepost door yzf1kr

Ik laat ter zijner tijd liever mijn mistlampen met een Tech2 omprogrammeren tot dagrijlichten.

Van die LED strips vind ik nogal nep staan.

Mag niet! Dagrijlampen hebben een eigen lettercode, namelijk RL en die is anders dan die van mistlampen, B of F.

Krijg je een bekeuring voor wegens het onnodig voeren van mistlampen. :vertag

Hoe zit het dan met die nieuwe type voeruitgen waarvan de mistlampen aangaan bij het maken van een bocht en bij sommige van hen functioneren zij ook als dagrijlampen???

Bij het maken v.e. bocht hoeven van mij part die lampen niet aan te gaan, je bent toch niet :fy1 blind ofzo!

Aan dit soort dingen kan ik mezelf soms heel erg aan ergeren (slecht voor je gezondheid!)

Geen idee, maar daar zal de RDW wel een antwoord op hebben. Ik heb wel gehoord dat iemand een bon kreeg omdat hij mistlamp(en) voerde: ging dus echt om zo'n 'om-de-bocht-kijkende-mistlamp'!

Maar dat van die lettercodes, dat is echt zo. Een dagrijlamp moet de code RL hebben en geen andere.

Pyro: hoelang geleden heb je ze gekocht?

ik heb ze al 4-5 maanden terug gekocht maar pas twee weken terug eropgezet

PYRO: Zijn die van dan voorzien van aansluitdraad e.d.? En hoe heb je de bedrading weggewerkt(evt. foto's)?

Ik ben net wezen kijken op MP en kwam het volgende advertentie tegen:

Deze zien er goed uit, moet nog wachten op reactie v.e. mailtje met wat vragen.

PYRO: Zijn die van dan voorzien van aansluitdraad e.d.? En hoe heb je de bedrading weggewerkt(evt. foto's)?

Ik ben net wezen kijken op MP en kwam het volgende advertentie tegen:

Deze zien er goed uit, moet nog wachten op reactie v.e. mailtje met wat vragen.

De lampjes hebben inderdaad aansluitdraden ,de draden heb ik binnenkant van de bumper vastgemaakt met tywrap ,je moet alleen nog een schakelaar hebben voor aan/uit die is te krijgen bij Halfford of andere automaterial zaken,

ik heb op Mp gekeken ,het is zelfde als die mijne maar je moet wel kleur koudwit hebben (xenon look 6000k)

origineel gepost door speaker

origineel gepost door Edvries

.... Ik denk dat ik het ook wil (laten) doen!

...

:hmmz

:angel

origineel gepost door speaker

.... Ik denk dat ik het ook wil (laten) doen!

...

:hmmz

:angel

king:

Je hebt helemaal geen schakelaar nodig! Ik heb ze aangesloten op de + van de stadslichten en de + van de motor van de koplampverstelling. Als je contact maakt gaan ze aan, zodra je de stadslicht/dimlicht aanzet gaan ze uit. Werkt perfect......

origineel gepost door Opelvec02

Je hebt helemaal geen schakelaar nodig! Ik heb ze aangesloten op de + van de stadslichten en de + van de motor van de koplampverstelling. Als je contact maakt gaan ze aan, zodra je de stadslicht/dimlicht aanzet gaan ze uit. Werkt perfect......

dus koplampverstelling krijg continu stroom als je contact aan zet?

plaats even wat foto`s van jou dagrijlichten als je wil

Liever een schakelaar dan op de manier van OpelVec02. Opzich vind ik het ook op die manier wel goed daar niet van.

:hmmz Viny bij jouw zijn ze gewoon vervangen:). Er voor zouden daar op die plek je mistlampen voor moeten zitten. Mits je die wel gehad hebt:P. Verder ziet het er goed uit. Nu nog een plaatje in het donker.;)

origineel gepost door GTS2.2DTI

Vind het niet verkeerd staan. Heb je ze wel zo aangesloten dat ze bij inschakelen dimlicht uitgaan? Dat is verplicht namelijk...

Ik heb ze ook in mijn vectra maar die gaan aan en uit met het gewone licht! Maaruhh..... bij audi gaan ze ook niet uit hoor als je de gewone verlichting aanzet!!

Terug
Naar boven