• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dagwaarde corsa a sedan (genaait door maat en politie?)

soepkiepe

Forumbewoner
wie kan mij ongeveer vertellen wat de dag waarde is van een corsa a sedan van december 1991 met een 1.2i op benzine, km stand weet ik helaas niet, ik weet wel dat waar ik hem weg heb gehaald die man hem 3 jaar heb gebruikt voor woonwerkverkeer met een afstand van nog geen half uur rijden, dus in die 3 jaar heb ie nooit veel gelopen lijkt me.

klein stukje van de reden van de vraag.

zoals sommigen wel weten ben ik genaait door een "maat"

de auto stond op mijn naam en hij heb hem nu zonder toestemming van mij laten slopen, hier van word het dus aangifte van verduistering.

nu kan ik 2 dingen doen, het geld gaan vragen wat ie hem voor oud ijzer heb opgebracht of de dag waarde.

oud ijzer heeft hij er waarschijnlijk om en nabij de 150 euro voor gekregen, waneer de dagwaarde meer is ga ik natuurlijk eerst daar op aan praten, mocht ik dat niet reden dan maar de sloopprijs.

ik hoor het wel.

groet harjan

heb ik helaas niet, heb er 1 op de telefoon staan maar dat is slechte kwaliteit en een verre afstand.

ding was niet gekeurd dus zal ook zeker met de waarde te maken hebben neem ik aan?

of zal dat er niet toe doen in zo'n situatie als dit?

ik heb geen foto's maar de andere party ook niet, in zekere zin wel gunstig nu, voor zo ver ik weet was er qwa uiterlijk weinig mis mee, gewoon een standaard corsa sedan alleen 1 deur was rot, maar die was ik al van plan te ruilen met een goeie, en er heeft iets aan langs geschuurd wat bij de achterste raamstijl een redelijke kras/deuk heb gemaakt, lijkt net als er een pallet lepel aan langs is gegaan zeg maar. maar dat was plamuren en spuiten werk en dan was dat ook weg.

en voor de keuring een paar rotte plekken maar die zouden toch weg zijn gewerkt als ie niet gesloopt was :fy1

dus wat is weisheid? voor de dagwaarde gaan of sloop opbrengst? zo corsa lijkt me toch al snel meer waard dan 150 euro namelijk

heb ik helaas niet, heb er 1 op de telefoon staan maar dat is slechte kwaliteit en een verre afstand.

ding was niet gekeurd dus zal ook zeker met de waarde te maken hebben neem ik aan?

of zal dat er niet toe doen in zo'n situatie als dit?

ik heb geen foto's maar de andere party ook niet, in zekere zin wel gunstig nu, voor zo ver ik weet was er qwa uiterlijk weinig mis mee, gewoon een standaard corsa sedan alleen 1 deur was rot, maar die was ik al van plan te ruilen met een goeie, en er heeft iets aan langs geschuurd wat bij de achterste raamstijl een redelijke kras/deuk heb gemaakt, lijkt net als er een pallet lepel aan langs is gegaan zeg maar. maar dat was plamuren en spuiten werk en dan was dat ook weg.

en voor de keuring een paar rotte plekken maar die zouden toch weg zijn gewerkt als ie niet gesloopt was :fy1

dus wat is weisheid? voor de dagwaarde gaan of sloop opbrengst? zo corsa lijkt me toch al snel meer waard dan 150 euro namelijk

een corsa A naar de sloop heen brengen, brengt tegen de 150 euro op.

dagwaarde lijkt mij dan iets meer.

maar hiervoor zou je dus eigenlijk contact moeten opleggen met een verzekeringsmaatschappij.

dagwaarde is voor elke corsa het zelfde als het de zelfde uitvoering zou zijn.

als de auto getaxeerd zou zijn geweest kon je dit bedrag als dagwaarde beschouwen.

een corsa A naar de sloop heen brengen, brengt tegen de 150 euro op.

dagwaarde lijkt mij dan iets meer.

maar hiervoor zou je dus eigenlijk contact moeten opleggen met een verzekeringsmaatschappij.

dagwaarde is voor elke corsa het zelfde als het de zelfde uitvoering zou zijn.

als de auto getaxeerd zou zijn geweest kon je dit bedrag als dagwaarde beschouwen.

oke thnx, moet de verzekering morgen toch nog bellen, die slimmerd heb de auto waarschijnlijk uitgevored waardoor ik geen vrijwaring heb, dus ik kan hem er waarschijnlijk niet eens uit gooien:fy1:fy1:fy1

denk je ook een maat uit de str*nt te helpen :s je zorgt dat hij een goedkope auto kan rijden, zorgt dat die auto op een naam staat, dankzij mij kon hij dus naar zijn werk, later nog es met andere dingen geholpen en nu krijg ik dus een beste schop na!!:fy1

oke thnx, moet de verzekering morgen toch nog bellen, die slimmerd heb de auto waarschijnlijk uitgevored waardoor ik geen vrijwaring heb, dus ik kan hem er waarschijnlijk niet eens uit gooien:fy1:fy1:fy1

denk je ook een maat uit de str*nt te helpen :s je zorgt dat hij een goedkope auto kan rijden, zorgt dat die auto op een naam staat, dankzij mij kon hij dus naar zijn werk, later nog es met andere dingen geholpen en nu krijg ik dus een beste schop na!!:fy1

sloop jah, maar hij is gesloopt, dus ik denk eerder oud ijzer, hem kennende zal hij dat eerder doen dan een demontage bedrijf.

maar zoals ik al zei, hij heeft waarschijnlijk de auto laten uitvoeren, en niet het kenteken naar de rdw gestuurd. dus die vrijwaring zal ik nooit krijgen als ie uitgevoerd staat geregistreerd.

vrijdag middag keek ik op de site va de rdw, toen zag ik dat de datum laatste tennaamstelling nog op de datum stond toen ie op mijn naam kwam, zaterdag morgen kon ie geen gegevens weer geven op dat kenteken, donderdag stond de auto nog naast hun huis, als je een kenteken opstuurd naar rdw is ie nooit binnen 2 dagen verwijderd, en als je hem uitvoerd is ie de zelfde dag nog weg dat kenteken. dus met wat pech mag ik fijn de verzekering door betalen.

uiteraad ga ik bij de aangifte wel vragen wat er mogelijk is, na mijn idee is alles wat er na de aangifte aan verzerkings kosten nog binnen komt op hem te verhalen. dit is maar 23 euro per maand, maar voor iemand met een ziektewet uitkering is ook 23 euro weer mooi meegenomen;)

sloop jah, maar hij is gesloopt, dus ik denk eerder oud ijzer, hem kennende zal hij dat eerder doen dan een demontage bedrijf.

maar zoals ik al zei, hij heeft waarschijnlijk de auto laten uitvoeren, en niet het kenteken naar de rdw gestuurd. dus die vrijwaring zal ik nooit krijgen als ie uitgevoerd staat geregistreerd.

vrijdag middag keek ik op de site va de rdw, toen zag ik dat de datum laatste tennaamstelling nog op de datum stond toen ie op mijn naam kwam, zaterdag morgen kon ie geen gegevens weer geven op dat kenteken, donderdag stond de auto nog naast hun huis, als je een kenteken opstuurd naar rdw is ie nooit binnen 2 dagen verwijderd, en als je hem uitvoerd is ie de zelfde dag nog weg dat kenteken. dus met wat pech mag ik fijn de verzekering door betalen.

uiteraad ga ik bij de aangifte wel vragen wat er mogelijk is, na mijn idee is alles wat er na de aangifte aan verzerkings kosten nog binnen komt op hem te verhalen. dit is maar 23 euro per maand, maar voor iemand met een ziektewet uitkering is ook 23 euro weer mooi meegenomen;)

uit de verzekering kun je wel doen.

daar ben je volgens mij geen vrijwaringsbewijs voor nodig tenminste ik niet.

belasting word ook geen punt. als auto word gesloopt word hij toch uit de belasting gedaan dus dan betaal je na afloop geen van bijde meer.

zo had ik het toen ook met mijn eerste corsa a

werd ook gesloopt.

bij de sloop werd alles voor mij geregeld moest alleen even verzekering opbellen dat auto uit verzekering moest.

uit de verzekering kun je wel doen.

daar ben je volgens mij geen vrijwaringsbewijs voor nodig tenminste ik niet.

belasting word ook geen punt. als auto word gesloopt word hij toch uit de belasting gedaan dus dan betaal je na afloop geen van bijde meer.

zo had ik het toen ook met mijn eerste corsa a

werd ook gesloopt.

bij de sloop werd alles voor mij geregeld moest alleen even verzekering opbellen dat auto uit verzekering moest.

ja belasting is geen probleem, maar de auto is vanaf mijn naam gesloopt, dus als ie uitgevoerd is (het kenteken) dan bestaat de auto in feite nog geloof ik, k weet zelf ook niet precies hoe of wat maar jij ben nu de 1e die zegt dat je geen vrijwaring nodig bent, en zoals jij het omschrift zou het volgens mij ook gaan, morgen bel ik de verzereing gewoon op en dan zullen we wel zien.

een kennis van mij heb laatst een auto voor oud ijzer weg gebracht, die heeft de papoeren er in laten liggen, die kan hem ook niet uit de verzekering krijgen, zelfde probleem heb ik ook, ik heb geen 1 enkel papier van die auto, ik vertrouwde hun toen nog dus heb alles daar bij hun in de auto gelaten.

ja belasting is geen probleem, maar de auto is vanaf mijn naam gesloopt, dus als ie uitgevoerd is (het kenteken) dan bestaat de auto in feite nog geloof ik, k weet zelf ook niet precies hoe of wat maar jij ben nu de 1e die zegt dat je geen vrijwaring nodig bent, en zoals jij het omschrift zou het volgens mij ook gaan, morgen bel ik de verzereing gewoon op en dan zullen we wel zien.

een kennis van mij heb laatst een auto voor oud ijzer weg gebracht, die heeft de papoeren er in laten liggen, die kan hem ook niet uit de verzekering krijgen, zelfde probleem heb ik ook, ik heb geen 1 enkel papier van die auto, ik vertrouwde hun toen nog dus heb alles daar bij hun in de auto gelaten.

Papieren+eigendomsbewijs had die pipo toch?

Ding staat toch op je naam?

Ergste geval kan je op rdw.nl 35 euro betalen via iDeal en kenteken papieren opvragen.

Die krijg je dan thuis gestuurd, ga je mee naar de politie. Geef je aan dat de auto gestolen is. En dat je een vermoeden hebt dat 't die maat is..

Kortom, effe nieuwe kenteken papieren aanvragen, ding als gestolen opgeven.

Terug
Naar boven