• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

daily corsa a 1.2 motorzwap -> ?

mijn daily corsa a 1.2 wil graag een andere motor inzetten als me senator klaar is van het voorjaar is iemand een

een motorzwap binnen een leuk budget

61484_312638288851571_1500637951_n.jpg

Idd n c20ne icm een smallblock bak

De motor kost max 150

Koppeling van n corsa a gsi

En motorsteun zelf maken ( of kopen )

Heb je voor 400 n 2l corsa

of je m nou ombouwd naar een c16se/i met 100pk of n 2l 8v met 115pk...

omkeuren moet je toch ( a 50 euro )

remmerij kost op elke willekeurige straathoek 50 euro...

n 8v gaat opzich nog prima met std onderstel zolang t je straatgebakkie is en je er geen cirquit mee wil gaan rijden

als de 1.2 n injectie is voldoet het als je alleen een astra gsi interne pomp in de tank schroeft...

De 2.0-16v X20XEV is ook best betaalbaar, en vindt ik wel een heel fijn blok voor in de Corsa.

wedden dat een std NE sneller is in n corsa als een xev? ( en daarbij, wie wil die ecotech troep :P/Geintje ;) )

mathijs...

ok jouw ecotech mag wel in n corsa b hoor :) ( rij nu zelf gewoon met een x16xe met mantzel inlaat, spaghetti uitlaat en 272graden nokken )

denk dat je met dezelfde bak toch nog moeite zal hebben om met een xev een ne bij te houden, zoiezo in t lage toeren gebied zoals je zelf ook weet :)

maar de TS heeft een corsa A,

als je daar een XEV in wil bouwen moet je ook n deel van de sleuteltransponder + bekabeling ombouwen

vandaar dat ik dus een NE zou pakken

ik ben der uit wordt 2.0 8v wordt het wel van het voorjaar als me senator klaar is

de corsa is hard alleen linkerdeur moet vervangen worden en hij staat op 15 inch

tigra wielen en de vorige eigenaar heeft de remmen vervangen door die van een corsa b gsi

zo iemand een lijst kunnen maken wat ik voor de ombouw nodig heb

@bug Killer wrote:Beetje dimmen he mark!!

Nou denk niet dat een std ne een xev bijhoudt...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

In een Calibra issie, op topsnelheid na, op alle vlakken sneller als een XEV.

Nu is een Corsa een heel stuk lichter, dus dan zal het gebrek aan koppel en de laat startende powerband minder uitmaken in een Corsa, dus ik ga niet zeggen dat Mark gelijk heeft. Dat gezegd hebbende heeft de C20NE toch wel een streepje voor op de XEV in de meeste gevallen...

Hij heeft op z'n minst een goed punt te pakken.

:)

maarja, delen die nodig zijn:

Motor compleet + Vliegwiel

F13/F15 versnellingsbak

Koppeling van n corsa a GSi

motorsteun RV zelf maken/kopen

verder kan je in princiepe alles gebruiken

kijk anders ff op www.corsa-novatuning.nl

C14NZ is ook al een leuk stuk vlotter als een 1.2 hoef je niks aan te passen, veel makkelijker.Zo'n motor heb ik staan foor wainug :D

C14SE is ook een leuke optie, loopt ook erg leuk, menigeen verrast mee laten kijken.

Heb je alleen een externe brandstof pomp nodig.

Terug
Naar boven