• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dak reparatie manta B. oranje beestje

over dat rustyco had ik hier ook al eens geinformeerd ;)

viewtopic.php?f=192&t=174459&p=2286757&hilit=rustyco#p2286757

lijkt mij ook wel goed spul toe.

zo.. gisteravond mooi aan het expirimenteren geweest met die rustyco..

tis geen omvormer, trekt t alleen schoon.... alleen muj dr wel alderbastends veel geduld voor hebben :puke

maargoed, even geduld sparen dus :D

vanavond het dak verder ontleed tot aan blank staal. kan ik alles goed zien waar roest of andere narigheden zit. valt me mee, her en der n wat donkere plek dr tussen..

morgen ff goed op schuren en dan rustyco de roest eruit laten vreten..

volgende week begin ik met lassen dus moet t wel mooi schoon zijn allemaal. last wat vlotter he. :agent

nu eerst maar 1 proeven! :angel

goh.. geen plaatjes.???

dakkie was anders mooi kaal Mathijs !

goed bezig !!!

en succes met de rest van de werkzaamheden !

oja.. ivm het sky dak, Der Kapitän gaat dat misschien ook krijgen,

zal ik voor de jouwe bij mijn leverancier ook even vragen?

@Vjenne.

skay dak weet marco n adres voor hans.. bedoel jij die ook? was incl montage, heb geen zin dit zelf te doen.

wou hem, mocht dit allemaal goed verlopen eerdaags n berichtje doen.....

maargoed, zoals hans al verklapt, dak mooi kaal inmiddels. tin en toebehoren besteld.

morgen plaatstaal en lasapparaat hier.... dus van de week het dak maar is op origineel gewicht brengen :jerry

plaatjes worden geupload ast goed is.. beetje kutten hier met de inbelinternet :puke

en jawel....

:kewlpics

verfafbijt:

goed zichtbaar waar nog slechte plekken zitten:

en na een paar keer goed met staalborstel rustyco in borstelen dit resultaat:

moet zeggen, bent dr wel drukker mee dan met zandstralen, maar nu heb ik teminste niet overal zand in tussen of op liggen. :thumbup

Verfafbijt????

Is dat nog verkrijgbaar dan?

Want de proleten in Brussel oftewel de EU, wou van de verfafbijt af omdat het schadelijk voor het MILIEU is.

En dat was al enkele jaren geleden.

Respect voor het werk wat je doet, maar zou een ander dakplaat niet veel beter zijn? :thumb

:jerry

een andere dakplaat..

joah, vast beter dan lapwerk.

maar ik ben van mening dat eigenwijs ook wijs is king:

, om dat fatsoenlijk te doen heb ik de ruimte en gereedschap niet voor.. en ik denk dat het bijhorend gedeelte "geduld" ook in zijn reserves zal raken :jerry

veel zeggen inderdaad dat een andere dakplaat makkelijker/beter zou zijn, en ik wil laten zien dat het zo ook kan :D

maargoed.. gister de gaten dicht gelast, en vanavond druk geweest met het vertinnen..

duurt nogal voordat ik het onder de knie had, maar op gegeven moment ging t aal beter :angel

nu rest mij nog het schuren/vijlen.. mooi werk voor een "zwarte piet" :jerry

verfafbijt ging ook niet verder dan de grondlak, die heb ik dr af moeten borstelen/schuren.. die originele lak is blijkbaar 3 keer niets haha :wors

maargoed, zal als ik wat meer tijd heb wat fotos plaatsen, hoop zaterdag toch wel een stuk verder te kunnen...

eerst weer ff wat tin bestellen :???:

:wors danku.

jaaa begint er wat op te lijken he hansie... ho ho, dit is vestiging 1 he... DE plek waar het allemaal begon :ass

oja, vooraan heb ik weer glad, ziet nu enkel nog tin en staal....

en je voelt enkel nog golfen... schuren en strak maken,, i love it :fy1

hmzz.. vestiging 1..

al is de hoofdvestiginging dan verhuist naar elders:P

kom het binnenkort wel eem bewonderen, die kunsten van je:D

hoofdvestiging? ie hebt t gewoon beter veur mkaar, thats all. king:

plaatjes plaatjes plaatjes :

há dat haj niet dacht he... ff nieuw stukje in bodemplaat gefikt, ter hoogte van kriksteun..... direct alles in geklaaid met rx5 en rx10...

maargoed, nu ff waar t om gaat:

stukkies in gelast..

ging mooi, en geen tijd genomen om fotos te maken..

maargoed, toch nog wat: :D

klaaien met tin:

hondje kwam ook ff huilen om aandacht:

aal ana het klooien geweest met strakmaken door middel van n rasp...

werkte best mooi.. :angel

mn maatje had nog zon in "aantal-slagen-per-minuut-regelbare-schuurmachine" die ik we lff gebruiken moch... nou helemaal leuk, kreeg ik t teminste vatsoenlijk glad: :wors

:

deze foto lijkt alsof er nog hoogte verschil in zit, maar dat is niet het geval.. de door corrosie aangetaste delen zijn nu opgevuld met tin:

Mooi he dat vertinnen :thumb

Kheb het zelf ook gedaan bij het vervangen van de dakplaat. Kost even tijd voordat je het doorhebt maar het resultaat erna mag er wezen :D

Terug
Naar boven