• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dak reparatie manta B. oranje beestje

Ja ik denk al gouw in plamuur en dan spuit plamuur maar dit ziet er prachtig uit ... bijna zonde om het in de lak te zetten :)

zoooh king:

had de deur van de schuur ff moeten los zetten, was t mooi schoon gewaaid daar binnen :D

ja, viel mij ook mee.. idd wat Ben zeg, tis t ff doorhebben.. maar als je t dan eenmaal door heb ist leuker als dat geklaai met plamuur :angel :angel enkel betaal je er ook ietsie meer voor...

heb nu zo'n 11 staven op mn dakje zitten... waarvan dondersveel dr al weer is afgeschaafd/schuurd.

naja zonde zonde om in de lak te zetten,,? t word zo raar gauw roestig he haha :angel

popke, je hoeft blijkbaar niet perse n fries te wezen, om eigenwijs te zijn :jerry :jerry :jerry

ook besloten om dit dakje in de 2k epoxy te (laten) blazen.. vind hij vast fijn. en t geeft mij ook een goed gevoel king:

==iemand hier wat meer kaas van gegeten?, ik dacht dat epoxy wel goed gesloten structuur heeft zegmaar... maar er werd mij getipt dat het mischien beter is om over de epoxy nog 1 of andere laklaag te doen, voor de beste "afdichting van de primer.... ????

verwacht van de week niet heel veel te kunnen doen... maar gelukkig is het jaar nog niet voorbij king:

maaar ga je de binnenkant ook nog behandelen ?

anders kun je over een jaar weer solderen

haha, dat gaat uiteraard gebeuren hum!

daar as dindsdag mee bezig is mijn bedoeling.

afgelopen week nog weer ff bezig geweest. heb het nu zo ver dat hij naar de spuiter kan.. die kan de randen mischien minimaal plamuren want zo strak krijg ik het niet.... ook heb ik het dakraam er weer in gehad, past allemaal nog super, geen rare bollingen in het dak.. dus missie geslaagd dacht ik zo.

enkel even geduld hebben voor de spuiter die m in de 2k en laklaag gaat zetten..

dus, dit blijft nog eventjes steken zo. :angel

zo, dat blijven steken viel ook nog wel mee!

zaterdag kan ik hem bij de spuiter ophalen, waarna ik hem meteen na de bekleder breng (:

hier ngo n aantal fotooos van mij thuis:

hier het binnenkant helemaal in de rx5 en daarna in de rx10 gezet..

hier op de kar, om te vertrekken naar de spuiter:

spuiter hield niet van stilzitten:

regelmatig ff geweest, ff met wat kleine dingetjes helpen, zoals alvast afplakken:

ondanks er nieuwe randen in zijn gekomen, kwam er al weer een blaartje naar buiten bij mn wielrand.

dit nu ook wel laten halen, en opnieuw laten spuiten :D

hier alles in de epoxy geblazen:

en gister het oranje gespoten:

gevraagd of hij mij de binnenste stijlen ook ff wou mee pakken,, wel net zo netjes dan.. en het kan nu mooi (:

vrijdag word het dak zwart gespoten.

de keus waarom ik dit heb gedaan is ten eerste, omdat ik van de oranje verf neit genoeg voor het dak had.. (het is nog verf waar de rest ook mee gespoten is, dus kleurverschil zal er niet zijn)

en mocht er door de jaren onverhoops een scheur door komen (zoals bij mijn oude dak,) valt het lange na niet zo op..

zoals ik al zij, zaterdag naar de bekleder.. wil daar eventueel ook mijn hemeltje laten inzetten, want ik denk dat ik mijn geduld daar niet voor heb......

en t moet uiteraard wel netjes king:

naja dat was m dan tot zover king:

Ook dat ! Foto's zal ik van t weekend ff plaatsen maar hij is weer thuis. Zit weer glas in. Ben ip moment bezig met kaal halen van de wielbakken en waar nodig de bodemplaat om weer een goede bescherming te geven.

Dak zelf is erg goed gelukt. Maar foto's en wat meer info volgt!

wooops :angel :angel

gelijk maar doen dan he!

komen ze:

bijna:

jaaaaaa: :wub

nou, zie dat ik n update heb laten liggen, dushier nog fotos van bij de spuiter, klaar voor vertrek naar bekleder:

ook t dakraam opnieuw gespoten:

ben nu fotos aan het uploaden. gaat via telefoon dus duurt ff..

andere fotos komen dus vandaag nog :D

king: king: king:

en jawel. gelukt :D

hier issie net thuis (:

jaahaa..... weer mooi strak erop. en lekker geen andere dakplaat king:

verwacht wel wat commentaar/kritiek van sommige, dus zet m op hahahha king:

Terug
Naar boven