• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dakproblemen astra H twintop

Goedenavond,

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Opel Astra Twintop. Bij het dak dicht doen, wordt de laatste stap niet uitgevoerd (dus achterklep bij het slot vast, piepje en ramen omhoog). Als je dan wilt gaan rijden met een dak wat niet goed dicht zit, volgt een harde piep als je harder rijdt dan 30 kilometer per uur.

Al meerdere keren bij de garage geweest, maar daar kunnen ze het niet vinden. Hoe is dit op te lossen? Hoe hebben jullie dit kunnen oplossen?

Rafal, going to a dealer for a twintop makes no sense. There is hardly any knowledge for these cabrio.

On the other hand, cheap parts and cheap repair means double the costs. For parts, look yourself to scrap yards. If someone else needs to do if for you, it costs money.

How about you begin with diagnostic?

<p style="text-align: left;">Goedemiddag Cynthia</p>
Wij hebben precies hetzelfde probleem met de twintop. Garage weet het ook niet te vinden. Hopelijk is het voor u ondertussen opgelost. Graag zouden wij weten waar het probleem zat? Wij zouden er erg mee geholpen zijn! Bedankt!

Dat is heel vriendelijk van u!

Maar in de buurt ligt er even aan waar u woont😀?

Bij de garage weten ze er geen weg mee, staat er al een week.

Ik kan voor een leuk bedrag een astra cabrio van eind 2007 op de kop tikken het probleem is alleen ja hoor u raad het al het dak werkt niet.

kofferbak gaat wel gewoon open.

auto heeft 170.000 gelopen en kan weg voor 2000 euro.Nederlandse auto NAP papieren erbij.

maar vind het dak eng.

hoor zo verschrikkelijk veel verhalen van kabelbomen (wat ik niet zo erg zou vinden) tot problemen dat er niet bekend is waar het euvel vandaan komt (dan heb ik een groter probleem).

wat nu te doen?

Goedemorgen

ik heb inderdaad een mailtje gehad dat ik met u en nog een ander contact op moest nemen.

Wat ik vernomen had bent u degene bij wie ik moet zijn

zeg maar JE hoor :P

Ik ben inderdaad iemand die ATT daken kan repareren :)

Eerst even uitlezen is het meest handige.
Afhankelijk van waar je vandaan komt, hebben we binnen ons forum nog een paar mensen met kennis hoor.

Ik zit in hoogerheide, dat is vanuit Naaldwijk volgens mij nog wel te doen.

Heb het alleen nog heel even druk met klussen en verhuizen.
Als het goed is heb je van natascha contact info gehad van mij?

De ATT van natascha heb ik iig ook weer aan de praat gekregen

Ook is het wel even wachten, want als het de tandwielen zijn van de hoedenplankflaps, dan moet ik eerst even wachten op de nieuwe levering van tandwielen die onderweg is ;)

We hebben geen haast en zit er haast over na te denken om uit voorzorg de tandwielen te vervangen zodat hij straks direct klaar is

Tandwielen vervangen is nooit een slecht idee. Kosten ook niet zo heel veel.

Pak wel de teflon tandwielen, niet die helemaal van metaal zijn.....
Als je die metalen pakt, dan sta je bij de eerste iets of wat warme dag weer met flapjes die niet werken!

Mocht je naar mij komen, kan ik uiteraard de tandwielen voor je vervangen (ook als je dat uit voorzorg wil doen).

Laat maar even weten hoe en wat, stuur maar een mail, pb o.i.d.
Aanmelden op ons twintop forum vinden we altijd leuk ;)

We gaan de astra zometeen ophalen.Zoals bekend wel met het dakprobleem.

c9ocmtlk3tfoi1yceghhygjd8tkkdski.jpg

badbert wanneer zou je tijd hebben om naar de auto te kijken en het tandwiel direct te vervangen

hij staat al klaar.

De tandwielen zijn onderweg, ik vermoed dat het nog wel een weekje duurt voor ik die heb.

Vanaf maandag heb ik 3 weken vakantie, dus dan heb ik regelmatig tijd genoeg :)

Zodra ik weet wanneer de tandwieltjes er zijn, maken we een afspraak! :yes:

Nee, die liggen nog bij de douane (komen uit de UK)....

Ik verwacht ze komende week. Zodra ik wat weet dan roep ik wel even!

Terug
Naar boven