• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dakraam plaatsen astra f slijpen of dakplaat vervangen

Erwin_dude

Post weinig
Zoals titel al zegt, ik wil in mijn astra graag een dakraam maken wel met orgineel raam uiteraart alleen twijfel ik om de dakplaat te vv of gewoon te slijpen.. iemand ervaring hier mee? En hoe zit de dakplaat precies vast?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

aftermarket dakraam word er ingezaagd, origineel fabriek af niet, dan heb je een andere dakplaat met verstevigingen erin

Wil er wel een orgnineel dakraam in hebben toestand van de auto is momenteel dit
jy3u6eqe.jpg

Als ik het zaag.. is het dan mogelijk om orgineel.dakraam te plaatsen

Als je heel netjes en nauwgezet kan zagen, wellicht... Ik zou een originele dakplaat zien te krijgen. gegarandeerde pasvorm !

Bij zelf zagen, zal het heel, echt héél goed afmoeten werken en preventie tegen corrosie moeten geven !

Origineel (af-fabriek) is de rand gefelst, en er zit een binnenframe in om de cassette op te bevestigen.

Voorzover ik weet is de originele cassette bevestigd met moeren/bouten als ik kijk naar de unit die ik hier heb liggen.

Ik weet niet of deze voorbereiding er al is in voertuigen zonder dakraam. Denk het niet !

sunroof_zpsd6fffa33.jpg

dsc09826e_zps7ed963c5.jpg

dsc09829q_zps6caaa2b7.jpg

Ik zou het complete dak vervangen.

Een origineel schuifdak krijg je er niet in namelijk.

Een ander dak erop, en je hebt meteen alles goed en origineel.

En net zo veel werk.

Ben overtuigd! Andere dakplaat it is! Ff naar sloop toe da maar! Bedankt jongens, nog tips bj het vervangen hiervan?

Terug
Naar boven