• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dakscherm Zafira B inbouwen

hallo ik wil denk ik ipv hoofdsteunen met schermen een dakscherm gaan inbouwen met ingebouwde dvd

iemand al gedaan of tips??

hoor het graag of zie graag foro s van de inbouw ervan

Heb het wel eens in een zafira-a ingebouwd (helaas geen foto's van).

Maar wil je het goed doen, dan zou ik beginnen om de hemel bekleding eens uit te bouwen, met een beetje mazzel zit er een "spant" (verstevigings balk) dwars onder het dak, hieraan heb ik toen een ijzere plaat gemaakt met 4 bevestigings gaatjes, schroefdraad in getapt, hemel terug en daar de dakmonitor aan geschroeft.

ik heb het nit in de saffie gedaan, wel in mn vorige auto (ford focusII)

ik heb het soort gelijk gedaan als iceberg zei, ik heb alleen een houten plaat gebruikt zodat het makkelijker te schroeven is.

bedrading heb ik via de B-stijl laten lopen zodat ze niet over de airbags lopen.

inderdaad eerst even de hemel er uithalen of alleen loshalen om te kijken

Iceberg, maak graag fotos als je er mee bezig gaat. Lijkt mij ook een leuk project om te doen. Welk scherm gebruik je hiervoor ?

Terug
Naar boven