• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dan eindelijk klaar.

@Ghanz wrote:@HOT ROD, wat betreft het mat zwarte, dit is opel rally mat zwart, dus echt mat.

wat betreft de lamprand, deze zou eerst half zwart, half carroseriekleur krijgen,

maar vond het zo niet misstaan,dus zo gelaten.

Misschien dat op de foto het mat zwarte niet goed overkomt.

Voor de lamprand niet aan de originele optie gedacht?? ( de hele lamprand in carroseriekleur? ).

Hoe zit het nou met die stootrand/sticker? Is het zo dat de latere GT/E's in plaats van de stickers een stootrand kregen?

volgens ons was het mat zwarte lamprandje toen ook een optie, dus vandaar.

we hebben diverse manieren overwogen, dit was de eerste, en die stond mij wel aan.

wat goed is, goed laten. toch :D

wat betreft de stootrand, wat bedoel jij daar precies mee?

De brede sticker met erboven en onder een dunne streep was zo ver ik weet

bij een SR uitvoering en niet bij een GT/E, maar kan het mis hebben ;)

ooo die sticker :D

ja das SR. gt/e had volgens mij verder geen andere stickers als die links, rechts, voor en achter zitten,

als tekst GT/E.

Echt wel, ik heb zelf een '76er GT/E gehad van '81 tot '84. Hieronder enkele foto's:

Standaard maar wielen in het wit en achter een inch verbreed:

opelbmantagte004.jpg

Overgespoten in Minerva blauw van Porsche (kleurnummer 117 als ik me niet vergis)

opelbmantagte010.jpg

Er hoort geen achterspoiler op en er hoort ook geen sr stripping onder de sierlijsten want ik kan het weten want hij is van mij geweest :wub

Grtz.Billy :wors

Mogelijk dat het iets te maken heeft met de verschillen tussen de 1.9 en 2.0 GT/E uitvoering.

De 1.9 GT/E had zoals je kunt zien ook zwarte handgrepen op de deuren. Wat me wel verbaasd is dat deze 2.0 GT/E ook de koplampranden heeft en de enkele rij koellucht sleuven tussen de koplampen. Ik dacht dat die in '77 kwamen te vervallen maar deze is voor het eerst op kenteken gezet in 1979! Misschien laat op kenteken gezet of anders toch weer typisch zo'n actie van Opel zoals bij de B Admiral en Diplomat.

Nee, een achterspoiler op deze modellen (met de grote enkele koplampen) vind ik ook niet staan maar duidelijk wel de achterruitjalouzie!

het verschil in grill kwam volgens mij rond de jaren `84. daar was de overgang B1 naar B2.

later werdt GT/E, GSI.

zwarte handgrepen was wel gebruikelijk bij de GT/E, maar dan de versie die na `80, uitgebracht is,

en ook voorzien was van kunstof bumpers.

wat betreft de spoiler, een zwarte zachte spoiler vind ik zelf niet verkeerd.

zoals op onderestaande link wel te zien is.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Manta GT/E was van aanvang een manta met chromen bumpers 75-79, daarna tot 1982 met de kunststof bumpers voordat de 3e facelift kwam met de bumper spoilers, skirts en achterspoiler.

de 1.9E zat tot 77 in de manta, daarna was het de 2.0E

De kapjes op de lampen is een wat vaag verhaal, sowiso op de 1e serie, maar ook niet altijd.

de naam GT/E verdween in augustus 1984 en werd GSI

1e generatie

mant2001.jpg
mant2059.jpg
mant2075.jpg

2e generatie

mant2036.jpg

3e generatie

mant2078.jpg

Als ik het goed heb dan zaten er alleen bij de '77(19H.) en mischien ook de '78 koplampranden om de koplamp en niet bij een '79.

bij een `79er ook wel Frank.

kijk maar eens goed :P

( of het nu orgineel ook zo op de datum nouwkeurig was, dat weet ik niet, maar een orginele Optie was het wel :P )

Terug
Naar boven