• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dan heb je zo'n grote auto....

Dacia Lodgy :sleeping

De pest met die kinderstoeltjes. Vroeger lagen we tijdens de vakantie gewoon op de bagage in de miniclubman :thumb Mijn drie koters passen nu prima. Zit er nog maar één in de kinderstoel.

Zou eens uitkijken naar een Zaf idd of ff doorbijten tot je oudste uit de kinderstoel is.

Groet jraaf.

@jraaf wrote:Dacia Lodgy :sleeping

De pest met die kinderstoeltjes. Vroeger lagen we tijdens de vakantie gewoon op de bagage in de miniclubman :thumb Mijn drie koters passen nu prima. Zit er nog maar één in de kinderstoel.

Zou eens uitkijken naar een Zaf idd of ff doorbijten tot je oudste uit de kinderstoel is.

Groet jraaf.

Een Zaf is niet groter , alleen hoger!! En die extra stoeltjes achterin kosten je al je bergruimte!

@ Dennis : Hadden jouw ouders moeten doen :angel

@ Astra TD : Een bus is wel zwaarder maar de belastingdienst heeft een ander tarief voor 'bestelwagens' in particulier bezit.

Dacht ook altijd dat die veel duurder zouden zijn!

Ik kan je vertellen dat een zafira op de achterbank niet ruimer is dan een astra g achterbank. Heb zelf 2 jongens van 8 jaar (gelukkig nu zonder zit verhoger) en mijn dochtertje van 2 wel in een auto stoeltje. Het gaat redelijk. Maar toen de jongens nog in de maxi zatten kon er met moeite een ander groot kind bij zitten is inderdaad erg krap vooral voor lange afstanden. Maar een Zafira A zal daar geen meer ruimte in geven. Want de achterbank is precies het zelfde dan een astra G. Je hebt alleen meer kofferbak ruimte. Je moet dan echt de Zafira nemen om de 6de stoel te gerbuiken. Maar dan heb je weer geen kofferruimte om de kinderenwagens enzo te plaatsen. :???:

Vroeger zaten we allemaal op elkaar in de auto, op vakanties.. :hmmz

Ik zat vaker in de achterbak met de hond en de bagage dan op een stoel. En zo zijn we heel europa door gereden.

Is dat nu verplicht zo'n stoelverhoger??

Wij hadden ook zo'n probleem, alleen in de vorm van teveel hulpmiddelen als rolstoel, sta-orthese etc.

Dan is zo'n bus echt ideaal hoor.

Wat past er nu in de bus:

-Rolstoel

-Sta-orthese

-Zit-stoel

-4 kratjes boodschappen

-BMX fiets van m'n zoontje

-emmer met autowasspullen

-kratje met auto-voorzieningen (vestjes, driehoek, deken, noem maar op)

Echt ideaal zo'n Vivaro, de aankoop van het jaar voor ons.

Natuurlijk is het een enorm verschil met een luxe wagen qua comfort, maar het gebruiksgemak van zo'n bus maakt dat ruimschoots goed. Qua verbruik zit in nu na een paar maand rijden op 1:14,5 voor de 84Kw diesel versie.

6i49xy.jpg

Inmiddels zelf de ruiten achter en zijkant maar voorzien van 5% folie om het zicht naar binnen weg te nemen.

Persoonlijk zou ik voor de vivaro gaan, maar...... Mijn vrouw heeft een citroen (sry jongens...) c4 grand picasso (7 zitter) gereden. Daar krijgt je wel 3 stoeltjes naast elkaar in. Maat van mij heeft die kar daar juist om gekocht, tis wel een citroen..... (Kan dit niet vaak genoeg herhalen). Of misschien een ford galaxy daar krijg je volgens mij ook een meute kids in :)

Baba wrote:
c4 grand picasso . Daar krijgt je wel 3 stoeltjes naast elkaar in. Maat van mij heeft die kar daar juist om gekocht, tis wel een citroen../quote]

Ik heb juist de Vec C gekocht omdat ik toendertijd een derde kind kreeg. 3 kinderzitjes past prima op de achterbank. Tja, het is geen aquarium zo als een Picasso of Galaxy :sleeping Maar dan zou ik toch liever voor de Zaf gaan. Die is niks breder maar wel hoger, dus ook meer bagage ruimte achterin zou je verwachten.

Groet jraaf.

@astraTD wrote:Zo'n bus weegt degelijk toch wel meer als een vectra of ben ik nou gek? :wtf

Tarief voor een Vivaro bestel (dubbelcabine 2.5 is 1750kg +/-) als Particulier is inderdaad.

Je kan met de 2.5CDTi zonder roetfilter zomaar 1 op 15 halen... ik weet hier iemand die 1 op 17 kan redden met een Vivaro 2.5CDTi

Dus veel duurder rijdt het niet..

oja, het haalt nog 200km/u ook

Willem

leuk topic.

met zo auto was ik denk ik verdwaald :P

dit alles. dus 2 kids, kinderwagen papa en mama en een hond.

afb002s.jpg

paste toch allemaal hier in.

suc50003y.jpg

het was natuurlijk wel een gepruts :P

moest eerst de rugleuning van de bank naar voren klappen, wielen van de kinderwagen er af, dan de kinderwagen achterin drukken, wat niks over hield, wielen in de kinderwagen, ook nog weer zo dat ze mijn speakers niet uit de hoedenplank drukken en dan voorzichtig dicht doen.

MAAR HET PASTE!!

toen de 2e kleine was was de corsa wel snel geruild tegen een astra 5 deurs hoor, want om op die manier geregeld je auto in te pakken was geen lolletje haha.

nergens last van met de kleine van ons die gaat gewoon lekker in de stoel zitten en klaar en als er andere mee willen met ons dan passen ze zich maar aan de kleine van ons gaat voor , de buggy achterin de koffer van de vectra en wat kleine spullen en hij is ook vol had ik vorig jaar maar de station niet weg gedaan dan had ik meer ruimte gehad en inderdaad hoe meer kinderen je heb des temeer ruimte heb je nodig dus dan toch maar een vivaro aanschaffen

Zag een reactie over de lodgy, het grote voordeel hiervan is dat een lodgy niet zwaar weegt in verhouding tot wat je krijgt.

Ik heb een vrouw + 2 kinderen (1 en 2) en een dubbele kinderwagen die gaan perfect mee... Totdat ik op vakantie ga dan moet ik toch altijd een dakkoffer meesleuren omdat het anders niet past..

Persoonlijk denk ik dat de lodgy ook mijn volgende wagen wordt of misschien wel een Toyota prius wagon..

In ieder geval GEEN opel meer... Never... :)

Terug
Naar boven