• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboard verlichting corsa b

robert_corsa

Woont hier bijna
hallo,

de lampjes van mijn dashverlichting zijn kapot

gaat om de volgende:

-kachelbediening (2 stuks)

-lampje achter de achterruitverwarming

-12v aansluiting

waar kan ik die vandaan halen?

gr,

Hallo, ik heb een corsa b 1999 en ben bezig met deze lampjes maar krijg vooralsnog de unit waar de lampjes niet af van de zwarte frontplaat. ik heb liggen mieren en draaien en heb het onderste gedeelte los, maar zie niet hoe het boven vast zit. Verder is alles los volgens de how to do instructie.

Ik begrijp dat er ergens een schuif/ druk systeem achter zit maar hoe????

iemand een goede tip.

groetjes Martin

Oke. Het zijn nogal van die kleintjes, dus twijfelde een beetje.

Leuk klusje trouwens om alles los te halen bij een b. Zit toch degelijk in mekaar.

Via internet kun je bijvoorbeeld met meer led vinden. Bij heuts veel te vinden.

En het is inderdaad een lastige klus.

Ik moet er helaas binnenkort ook aan geloven... De rechterkant van de middenconsole is onverlicht -.-

Zet je kachel van te voren dicht, spaart je een hoop ergernis. Bij mij pleurde er een een lampje in, erg leuk als je de bocht omgaat!

Klusje valt best mee. Eerste keer is meestal het ergst. Los heb je het in een handomdraai, maar in elkaar zetten is dan net even een ander verhaal. Heb de middenconsole al diverse keren losgehad en elke keer gaat het inbouwen weer gemakkelijker.

klopt, viel mij ook alles mee, bedoel het ook positief met ''leuk klusje''

vervang nu gelijk alles maar, ben je er tenminste vanaf.

kom er alleen niet uit hoe ik het lampje van de airco kan vervangen, kan iemand mij dat vertellen?

lampje wert trouwens wel prima hoor

@robert_corsa wrote:kom er alleen niet uit hoe ik het lampje van de airco kan vervangen, kan iemand mij dat vertellen?

Is dat niet hetzelfde principe als het lampje in de draaiknop voor de achterruitverwarming? Daar kun je namelijk een nieuw lampje in de schakelaar solderen.

@robert_corsa wrote:klopt, viel mij ook alles mee, bedoel het ook positief met ''leuk klusje''

vervang nu gelijk alles maar, ben je er tenminste vanaf.

kom er alleen niet uit hoe ik het lampje van de airco kan vervangen, kan iemand mij dat vertellen?

lampje wert trouwens wel prima hoor

Mag ik vragen waar je de lampjes vandaan hebt gehaald, en wat je hieraan kwijt was? :)

@tamiya wrote:jeroenk, Ik heb de lampjes destijds bij de dealer gehaald, 3 stuks voor 5 euro ;)

Moet ik dan ook maar doen denk ik, valt mee met de kosten :-)

De rest die er van mij inzitten gaan al minimaal 7 jaar mee (zolang ken ik de auto al). LED vind ik ook enigszins afbreuk geven aan het lichtbeeld + dan moet ik eigenlijk ook m'n tellerbak doen. LED geeft ook minder strooilicht, wat in de tellerbak imo wel fijn is...

@joop1970 wrote:Ledjes opschuren zorgt voor een betere strooing. Ik blijf het niks vinden maar ieder zn ding.

Nouja, mijn idee dus. Mag van mij prima origineel blijven :)

3 voor €5 @ VOD is echt een hoofdprijs. Brezan kocht ik er 10 voor €4

Kan mooi zijn om led te kopen en te installeren, en veel meer kleur keuze king:

Wilde net zeggen, dat LED veel mooier is.. alleen beetje opschuren thats it..

En de dealer vraagt meteen jackpot ;-) laat je niet in de maling nemen anders Ebay bestellen meer kleuren.

@TWA wrote:3 voor €5 @ VOD is echt een hoofdprijs. Brezan kocht ik er 10 voor €4

Kan mooi zijn om led te kopen en te installeren, en veel meer kleur keuze king:

Terug
Naar boven