• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting kapot

Meertn88

Post weinig
Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik erachter dat de verlichting van het linker gedeelte van mijn middenconsole het niet meer doet.

Voor mij een mooi moment om hier dan ook maar ledjes in te gooien.

Nu denk ik dat het me wel zelf lukt maar zou het toch makkelijk vinden als iemand me ermee kon helpen. Iemand in de omgeving van Enschede die mij hiermee kan/wil helpen?

@2e-c14nz wrote:Moet je trouwens leds met of zonder weerstand hebben? Had laatst leds met weerstandjes gekocht, maar m'n zekering bleef springen, weet niet of het daar aan lag...?

daar had ik ook last van dat de zekering eruit sprong,

je moet ff een oud lampje bekijken die je eruit haalt, daar lopen 2 draadjes + en - over de fitting.

als je de led bekijkt daar zitten er 4 draadjes om de fitting, je moet er 2 van wegknippen.

Gert

Als ik dus bij steve010 bestel moet dat goed gaan zeg maar. Moet ik dan wel weerstandjes solderen? Of heb ik die helemaal niet nodig?

Op de tutorial kan ik dit niet zien. Lijkt mij dat ik gewoon de LED's erin kan gooien.

Je kan een LED niet zonder weerstand plaatsen, dan is hij zo kapot. Ik zou je aanraden geen LED's te kopen waarbij de weerstand er al in zit. Had die dingen ook en na een par maanden allemaal stuk. Heb nu losse LED's met ieder zijn eigen weerstand in mijn console, dat gaat prima

Terug
Naar boven