• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting vervangen

Mits ik alles ga vervangen, heb nu alles toch open liggen.. !

[rquote=1914570&tid=146299&author=normen1991]ziet er goed uit:D dabok, zou jij ook niet wat foto's willen plaatsen als je verder bent,:D??

iniedergeval bedankt:P[/rquote]

Mits ik alles ga vervangen, heb nu alles toch open liggen.. !

[rquote=1914570&tid=146299&author=normen1991]ziet er goed uit:D dabok, zou jij ook niet wat foto's willen plaatsen als je verder bent,:D??

iniedergeval bedankt:P[/rquote]

haha:P owke kan je me dan mss ook vertellen hoe je te werk bent gegaan, en welke leds enz je hebt besteld en van af welke site:D?

haha:P owke kan je me dan mss ook vertellen hoe je te werk bent gegaan, en welke leds enz je hebt besteld en van af welke site:D?

Doe ik Normen!

En Nexus, das een goeie, die heb ik al een lange tijd, zal weleens de foto's eens posten toen ik ze in mijn Corsa B GSi van 1998 had zitten, is van een paar jaar geleden..

[rquote=1916171&tid=146299&author=nexus6]welke Leds heb je gebruikt @dabok ?[/rquote]

Doe ik Normen!

En Nexus, das een goeie, die heb ik al een lange tijd, zal weleens de foto's eens posten toen ik ze in mijn Corsa B GSi van 1998 had zitten, is van een paar jaar geleden..

[rquote=1916171&tid=146299&author=nexus6]welke Leds heb je gebruikt @dabok ?[/rquote]

Osram fitting met felle led en weerstand compleet.

De led is melkglas van kleur waardoor het licht goed verspreid wordt.

Deze fittingen passen in diverse auto modellen.

In een Corsa B/Tigra zitten er 3 achter de tellerplaten en 2 achter de TID.

Klik hier voor een inbouwbeschrijving in een Corsa B/Tigra.

TID=Triple info display, met o.a. datum en tijd.

MID= Multi info display = boardcomputer.

Beschikbaar in de kleuren:

-Blauw

-Wit

-Groen

-Rood

Prijs € 4,00 euro stuk

osramb85d01small.jpg

osramb85d02small.jpg

T5 fitting met felle led

Past in veel verschillende auto's achter het dashboard en vervangt de normale kleine 5mm steeklampjes.

In een Corsa B/Tigra zitten er 3 achter de kachelbediening

-Blauw

-Wit

-Groen

-Rood

Prijs € 4,00 euro stuk

56738864.jpg

t5bl.jpg

Groet Norm

Osram fitting met felle led en weerstand compleet.

De led is melkglas van kleur waardoor het licht goed verspreid wordt.

Deze fittingen passen in diverse auto modellen.

TID=Triple info display, met o.a. datum en tijd.

MID= Multi info display = boardcomputer.

-Blauw

-Wit

-Groen

-Rood

Prijs € 4,00 euro stuk

osramb85d01small.jpg

osramb85d02small.jpg

T5 fitting met felle led

Past in veel verschillende auto's achter het dashboard en vervangt de normale kleine 5mm steeklampjes.

-Blauw

-Wit

-Groen

-Rood

Prijs € 4,00 euro stuk

56738864.jpg

t5bl.jpg

Groet Norm

dus in totaal:

8 x € 4,00 euro stuk , € 32,00 euro op de site van steve010

dus in totaal:

8 x € 4,00 euro stuk , € 32,00 euro op de site van steve010

Osram is een merk niet een fitting type = officiële naam is 509T Twistlock/draai fitting

T5 = 286 wedgebase/steek fitting

heldere Leds licht opschuren voor een betere verspreiding van het licht .

overdag geven de meeste Leds te weinig light vooral in felle zon,nieuw zijn de SMD(Surface mounted Diode) leds die uit meerdere SMD leds bestaan en dus een veelvoud aan licht opbrengst geven tegenover de standaard leds.

op MP complete interieur verlichting voor corsa b voor 18 euro

mooiste is natuurlijk Plasma tellerplaat zie foto.

IMG_0682.jpg

Osram is een merk niet een fitting type = officiële naam is 509T Twistlock/draai fitting

T5 = 286 wedgebase/steek fitting

heldere Leds licht opschuren voor een betere verspreiding van het licht .

overdag geven de meeste Leds te weinig light vooral in felle zon,nieuw zijn de SMD(Surface mounted Diode) leds die uit meerdere SMD leds bestaan en dus een veelvoud aan licht opbrengst geven tegenover de standaard leds.

op MP complete interieur verlichting voor corsa b voor 18 euro

mooiste is natuurlijk Plasma tellerplaat zie foto.

IMG_0682.jpg

Alle LED's, ook die van steve, zijn allemaal hetzelfde, of je ze nu bij hem besteld, of via Ebay of via MP, 1 pot nat..

En inderdaad, er is zeer zeker wel te zien dat er plekken zijn die minder verlicht zijn, ook op de foto, kijk maar naar de hoeken en in het midden (schijnt de LED ook veel feller.

Ook om het licht te dimmen gaat bijna niet met de LED, deze blijven op 1 " stand" staan als je de knop bediend (bijna niet te veranderen)..

Middenconsole heb ik nog nooit gedaan, tering werk hoor, maar heb het weleens met losse LED'jes gedaan, dus gaatjes gemaakt op de plekken waar ze licht nodig hebben en daar de kabeltjes aan gesoldeerd, dit werkt veel beter als de beschrijving aan geeft..

Zal straks eens de foto's plaatsen van mijn dash (zijn niet de helderste, paar jaar geleden gemaakt met mijn telefoon)..

[rquote=1918128&tid=146299&author=normen1991]even Upje,

:D

maar steve bied leds aan, en wat al heel vaak besproken is, is dat leds licht naar voren stralen en niet versprijden zo als de orginele lampjes, hoe kan het dan wel zo zijn dat op de foto's de hele dash verlicht is er er nergens plekken zijn te vinden waar minder licht is te zien?

Dabok, is ook op dit moment bezig, maar zijn TID ziet er netjes uit, ben van plan om dit aan komende zomer te doen omdat mijn middenconsole ook kapot is.[/rquote]

Alle LED's, ook die van steve, zijn allemaal hetzelfde, of je ze nu bij hem besteld, of via Ebay of via MP, 1 pot nat..

En inderdaad, er is zeer zeker wel te zien dat er plekken zijn die minder verlicht zijn, ook op de foto, kijk maar naar de hoeken en in het midden (schijnt de LED ook veel feller.

Ook om het licht te dimmen gaat bijna niet met de LED, deze blijven op 1 " stand" staan als je de knop bediend (bijna niet te veranderen)..

Middenconsole heb ik nog nooit gedaan, tering werk hoor, maar heb het weleens met losse LED'jes gedaan, dus gaatjes gemaakt op de plekken waar ze licht nodig hebben en daar de kabeltjes aan gesoldeerd, dit werkt veel beter als de beschrijving aan geeft..

Zal straks eens de foto's plaatsen van mijn dash (zijn niet de helderste, paar jaar geleden gemaakt met mijn telefoon)..

[rquote=1918128&tid=146299&author=normen1991]even Upje,

:D

maar steve bied leds aan, en wat al heel vaak besproken is, is dat leds licht naar voren stralen en niet versprijden zo als de orginele lampjes, hoe kan het dan wel zo zijn dat op de foto's de hele dash verlicht is er er nergens plekken zijn te vinden waar minder licht is te zien?

Dabok, is ook op dit moment bezig, maar zijn TID ziet er netjes uit, ben van plan om dit aan komende zomer te doen omdat mijn middenconsole ook kapot is.[/rquote]

10,- meer en je heb een plasma plaatje met invertor etc. ;)

staat ook een 2e hands tellerhuis inclusief plasma op mp

Terug
Naar boven