• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting vervangen

haha ik weet hoe lastig het daar kan zijn ja,het werkt wel wat makelijker als je de hendeltjes er even uit klikt,en het stuurkolom kapjes er af haalt

kom je er al een stuk makkelijker bij,

nu je toch met je teler bezig ben,ik heb hier nog een witte transparante teller plaat liggen mocht je interesse hebben :)

hmm zou zeker niet misstaan, maar hoe zit dat dan met je km stand? was er juist trots op dat hij nog maar net de 120.000 aantikt in een tigra van 16 jaar oud :angel

tis trouwens een 1.6 dan moeten die platen wel tot de 220 lopen toch?

hmm zou zeker niet misstaan, maar hoe zit dat dan met je km stand? was er juist trots op dat hij nog maar net de 120.000 aantikt in een tigra van 16 jaar oud :angel

tis trouwens een 1.6 dan moeten die platen wel tot de 220 lopen toch?

de teller-plaat kan je gewoon vervangen en tast je km stand niet aan ,het is alleen de zwarte bedrukte folie/ plastic laag wat je vervangt niet de hele

teller-bak,die ik heb liggen gaat ook tot 220 en 7000 rpm ,kan tussen de corsa's en tigra's wel verschillen dus altijd wel goed checken voor je iets gaat kopen.

OGC-tellerbl_corsa20-220_96.jpg

de teller-plaat kan je gewoon vervangen en tast je km stand niet aan ,het is alleen de zwarte bedrukte folie/ plastic laag wat je vervangt niet de hele

teller-bak,die ik heb liggen gaat ook tot 220 en 7000 rpm ,kan tussen de corsa's en tigra's wel verschillen dus altijd wel goed checken voor je iets gaat kopen.

OGC-tellerbl_corsa20-220_96.jpg

Hallo allemaal,

inmiddels ben ik ook verslaafd aan dingetjes veranderen aan mijn opel tigra....mooie pijp op de uitlaat, nieuwe antenne, kap over de boxen zijn inmiddels chroom gespoten.....

Maar nu wil ook ik het dashboardverlichting veranderen. nu heb ik op het internet een uitleg gevonden op (volgens mij dezelfde die hierop ook staat......)

http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (is ook voor tigra)

maar ik heb een Tigra Rio Verde, dus er zitten 2 extra knoppen bij voor de stoelverwarming, nu is mijn vraag hoe krijg ik deze los..

En ik rijdt automaat, dus ook de ledjes bij de automaat-pook van l,d,r,n,1,2,3 enz. hoe krijg ik die los en kan die ook los???

Wie kan mij helpen.....

grtz kim

Hallo allemaal,

inmiddels ben ik ook verslaafd aan dingetjes veranderen aan mijn opel tigra....mooie pijp op de uitlaat, nieuwe antenne, kap over de boxen zijn inmiddels chroom gespoten.....

Maar nu wil ook ik het dashboardverlichting veranderen. nu heb ik op het internet een uitleg gevonden op (volgens mij dezelfde die hierop ook staat......)

http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (is ook voor tigra)

maar ik heb een Tigra Rio Verde, dus er zitten 2 extra knoppen bij voor de stoelverwarming, nu is mijn vraag hoe krijg ik deze los..

En ik rijdt automaat, dus ook de ledjes bij de automaat-pook van l,d,r,n,1,2,3 enz. hoe krijg ik die los en kan die ook los???

Wie kan mij helpen.....

grtz kim

Leuk he :D !

Die knoppen van de stoelverwarming zijn hetzelfde als je mistvoor- en achterlicht, die kun je er (voorzichtig) uittrekken..

Van de automaatpook heb ik geen flauw idee eigenlijk..

@kimmy05 wrote:Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen.....

grtz kim

Leuk he :D !

Die knoppen van de stoelverwarming zijn hetzelfde als je mistvoor- en achterlicht, die kun je er (voorzichtig) uittrekken..

Van de automaatpook heb ik geen flauw idee eigenlijk..

@kimmy05 wrote:Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen.....

grtz kim

@kadettsr wrote:het leuke is wel, dat als je airco hebt.. niemand je kan vertellen hoe de airco knop moet worden gedemonteerd.

Ik heb de mijne vernield, wel weer een nieuwe voor gelukkig!

Maar weet iemand het toevallig al wel hoe het op de juiste manier moet?

Je kunt hier geen schroevendraaier of iets dergelijks achter zetten

ik heb de mijne los gekregen door er aan te trekken en voorzichtig met een schroefendraaier er onder te komen, dat schiet ie vanzelf los. bij mij is de knop ook niet meer zoals het hoort. ik heb een stukje tape om het alsje gedaan en toen de knop er weer op gedrukt dit gaat prima.

Gert

@kadettsr wrote:het leuke is wel, dat als je airco hebt.. niemand je kan vertellen hoe de airco knop moet worden gedemonteerd.

Ik heb de mijne vernield, wel weer een nieuwe voor gelukkig!

Maar weet iemand het toevallig al wel hoe het op de juiste manier moet?

Je kunt hier geen schroevendraaier of iets dergelijks achter zetten

ik heb de mijne los gekregen door er aan te trekken en voorzichtig met een schroefendraaier er onder te komen, dat schiet ie vanzelf los. bij mij is de knop ook niet meer zoals het hoort. ik heb een stukje tape om het alsje gedaan en toen de knop er weer op gedrukt dit gaat prima.

Gert

ik ga binnenkort ook maar es beginnen.

alleen staan er nu een paar linken naar tellerplaten maar de brandstofmeter zit aan een geheel andere kant of ligt dat nou aan mij :???:

ik ga binnenkort ook maar es beginnen.

alleen staan er nu een paar linken naar tellerplaten maar de brandstofmeter zit aan een geheel andere kant of ligt dat nou aan mij :???:

hee bij autostyle verkopen ze tegenwoordig een pak met 5 lampjes ofzo voor 12 euro nogwat speciaal hiervoor. goed bright enzo.

maar die hele uitleg met foto's kan die niet ff naar tigra how to topic verplaatst worden? denk dat mensen dat namelijk eerder daar zullen zoeken en heb er net ook een topic bij gezet dus dan kan die ook een beetje groter worden :thumb

hee bij autostyle verkopen ze tegenwoordig een pak met 5 lampjes ofzo voor 12 euro nogwat speciaal hiervoor. goed bright enzo.

maar die hele uitleg met foto's kan die niet ff naar tigra how to topic verplaatst worden? denk dat mensen dat namelijk eerder daar zullen zoeken en heb er net ook een topic bij gezet dus dan kan die ook een beetje groter worden :thumb

haha inderdaad dat zijn ze :P ziet er goed uit :thumb ga ik binnenkort ook maar ff bestellen ;) heb alleen wel de toerenteller en snelheidsmeter witte racing tellerplaten dus ben benieuwd of dat niks veranderd :???:

haha inderdaad dat zijn ze :P ziet er goed uit :thumb ga ik binnenkort ook maar ff bestellen ;) heb alleen wel de toerenteller en snelheidsmeter witte racing tellerplaten dus ben benieuwd of dat niks veranderd :???:

welke had je precies? 1led, 2led, 3led? en t10 t5 of t4.2-t5 ? heb hier het autostyle boek voor me maar ben er niet helemaal uit welke nou zal passen :S

welke had je precies? 1led, 2led, 3led? en t10 t5 of t4.2-t5 ? heb hier het autostyle boek voor me maar ben er niet helemaal uit welke nou zal passen :S

Ik heb dit al een keer eerder gevraagd, maar nooit wat van gehoord.

Mijn vriendin heeft een Tigra uit '99 (dus met een dashboard dat intern nét even anders in elkaar zit dan van voor '98) en een kapot lampje achter het kachelpaneel. Nou heb ik vorige zomer al een poging ondernomen om het (*&$^^-ding eraf te krijgen, maar kreeg het na dik anderhalf uur nog niet voor elkaar. Ik heb bovenstaande guide gevolgd, maar ik krijg de kabels niet van de unit af om het hele ding naar voren te halen. Bij mijn Astra heb ik het halve dashboard er meerdere keren uit gehad, dus qua handigheid ontbreekt het niet, het is puur dat die plastic klemmetjes niet los willen.

Is er nog een andere manier om er achter te komen en de lampjes er uit te halen zonder dat die kabels los hoeven? Kan je er bijvoorbeeld via het dashboardkastje of zo achter komen en zo 'blind' de lampjes vervangen?

Terug
Naar boven