• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting Zafira A

Afgelopen weekend heb ik m'n eerste kilometers gemaakt met m'n Zafira in het donker. En wat viel mij op? Het is erg donker onderin de middenconsole.

De draai-knoppen voor de kachel/blower en de knoppen voor de circulatie/airco/ruitverwarming zijn niet van licht voorzien.

Tja, de onderste 3 wel als je ze aanzet, maar anders niet.

In m'n astra zat daar ook licht achter. En ik kan me herinneren dat daar meerdere lampen voor gebruikt werden.

Hoe zit dat met die Zafira (2004)? Zijn er toevallig daar onderin meerdere lampen kapot? Zit er maar 1 lamp die kapot is? Of zit er uberhaubt geen lamp in?

heb je de dimmer van de dash verlichting niet op z'n laagst staan? de knop hiervoor zit naast de hoogte verstelling van je koplampen...

Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.

Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.

Er vanuit gaande dat het lampje kapot is

origineel gepost door erwin78

Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.

Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.

Er vanuit gaande dat het lampje kapot is

Das dus de knop waarmee je bepaald hoe hard ie blaast?

ik zal eens kijken

edit:

hm, net zitten sjorren aan dat draaiknopje maar ik kreeg hem er niet vanaf (durf ook niet al teveel kracht te zetten, bang dat t afbreekt enzo)

Gewoon door trekken, heb vorige week nog zo'n lampje vervangen.

Oja alles natuurlijk wel op eigen risico;)

origineel gepost door erwin78

Gewoon door trekken, heb vorige week nog zo'n lampje vervangen.

Oja alles natuurlijk wel op eigen risico;)

Thanx :wors, ik had hetzelfde probleem. Knop zit wel heel erg vast. Moest er behoorlijk aan trekken. Nu nog even een lampje scoren. :thumbup

Terug
Naar boven