• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboardverlichting en radio

Banjerrr

Post weinig
Klein vraagje, weet iemand welk soort lampjes er in het dashboard zitten? Het is nogal een donkere bedoeling in het donker :) En hoe krijg ik dat open?

En zouden ze bij de radio ook te vervangen zijn? Of zal ik moeten uitkijken naar een andere radio?

Bedankt alvast!

10804985_309952979213706_1656918080_n.jpg

10799274_309952992547038_1388995305_n.jpg

Als de verlichting van zowel je radio als je dashboard niet werkt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In de radio zitten waarschijnlijk (smd) leds.

Achter de kachelknoppen zitten kleine steek (gloei) lampjes.

@midnight black wrote:Als de verlichting van zowel je radio als je dashboard niet werkt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In de radio zitten waarschijnlijk (smd) leds.

Achter de kachelknoppen zitten kleine steek (gloei) lampjes.

de radio heeft eigen lampjes.

het is gewoon heel toevallig dat bij jou van allebij de onderdelen de linkerkant kapot is.

die van de kachelknoppen zijn gewoon te vervangen , die van de radio zal je volgens mij moeten solderen.

dus dan zou het beter zijn om een andere radio te zoeken , ik weet niet of jou radio een code heeft, maar let daar dan wel even op als je een tweedehands exemplaar gaat kopen

Je zal de hele middenconsole moeten verwijderen. Er bestaat een duidelijke howto van, even zoeken. Volgens mij is het 0,8W 12V. Ik zou niet naar de dealer gaan, want die vragen de hoofdprijs!

Mijn man is gelukkig vrij handig en die heeft zelf ook meerdere Opels gehad, 2 Astra F, 1 Astra G en 2 Astra H's. Dus die mag mooi even gaan freubelen :)

Ik zal de how to even gaan opzoeken.

Ook heb ik vanmiddag een andere radio gehaald want de huidige had ook rare kuren, zette ik de motor uit met de radio op Mute en wil ik later weer weg gaan, dan stond hij ineens knalhard. (slecht voor ons hart ;) haha)

Nou grote verrassing vandaag, maandag was m'n uitlaat lek gegaan, dus ik ben teruggegaan naar waar ik de auto heb gekocht. Er zit een spiksplinternieuwe uitlaat onder en ze hebben ook de lampjes in het dasboard gemaakt, ik vind het echt top gedaan! Want ik had alleen maar gevraagd of ze een paar lampjes voor mij hadden.

Terug
Naar boven