• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboardverlichting vervangen Corsa B

antonov314

Post weinig
Hey,

Ik zat ff rond te neuzen in de How to area en ik kwam deze how to tegen.

How to dashboardverlichting vervangen Corsa B.

Alleen wil het niet lukken, er staat:

Duw stevig tegen de onderkant van de luchtroosters en ze kunnen dan een stukje naar

beneden zoals op de foto. Hierachter zitten 2 schroeven die los moeten.

alleen wil dit bij mijn niet lukken, hoe hard ik ook druk.

al geprobeerd om er een schroevendraaier er tussen te duwen maar dat werkt ook niet.

iemand nog een idee om dit voor elkaar te krijgen.

Bedankt.

net nog gedaan tbv vervangen verlichting.

Werkwijze:lucht rooster met de hand naar onder doen.

Lucht toevoer regeling(midden)dicht zetten.

Wieltje tbv blaasrichting naar links of rechts draaien.

dan een platte schroevendraaier van boven(achter) het rooster insteken,en met beleid naar onder duwen

Je hebt wel idd het idee dat je iets kapot maakt,maar bij mij is het in ieder geval zo gelukt.

Succes

net nog gedaan tbv vervangen verlichting.

Werkwijze:lucht rooster met de hand naar onder doen.

Lucht toevoer regeling(midden)dicht zetten.

Wieltje tbv blaasrichting naar links of rechts draaien.

dan een platte schroevendraaier van boven(achter) het rooster insteken,en met beleid naar onder duwen

Je hebt wel idd het idee dat je iets kapot maakt,maar bij mij is het in ieder geval zo gelukt.

Succes

Het verhaal van Edje13 kan ik bevestigen.

Ben zelf geen held met klussen in de auto en zeker met de ventilatieroosters heb je het idee dat je enorme schade toebrengt, maar dat is helemaal niet het geval. De tip om het rooster dicht te zetten moet je wel doen, anders kunnen de schroeven in je ventilatiekanaal vallen.

En kijk ook uit dat je de richt-klepjes met rust laat, voordat je die waaiertjes weer op hun plek hebt, ben je wel even bezig. Althans, in mijn geval was ik er een half uurtje zoet mee, hi.

Succes!

Het verhaal van Edje13 kan ik bevestigen.

Ben zelf geen held met klussen in de auto en zeker met de ventilatieroosters heb je het idee dat je enorme schade toebrengt, maar dat is helemaal niet het geval. De tip om het rooster dicht te zetten moet je wel doen, anders kunnen de schroeven in je ventilatiekanaal vallen.

En kijk ook uit dat je de richt-klepjes met rust laat, voordat je die waaiertjes weer op hun plek hebt, ben je wel even bezig. Althans, in mijn geval was ik er een half uurtje zoet mee, hi.

Succes!

Terug
Naar boven