• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

datum en tijd display corsa b

Peter30

Post weinig
Hallo allemaal.

Omdat onze corsa b zo goed bevalt heeft mijn broertje er gisteren ook een gekocht. Ook uig 99, 3deurs.

Bij het starten gaat het info display met de datum en tijd normaal aan. Als ik de verlichting aan zet gaat normaal het display minder fel branden, maar deze gaat helemaal uit! en met de regelaar is dit niet in te stellen. De overige dashbaordverlichting is wel te regelen met deze regelaar. Maar het info display blijft uit als de verlichting aan is. Als ik de verlichting uit zet gaat het info display weer aan.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Groeten Peter

Freselijke rot dingen zijn dit, Wat de topic starter zegt heb ik al 3 x mee gemaakt, zou het geen draad breukje kunnen wezen omdat wel alles brand als het licht uit is, kan je die doos open maken dan, want ik zie er niets achterop zitten.

Die weerstand zorg ervoor dat je display dimt, dat is wat er moet gebeuren als je licht aangaat. Vaak gewoon losse contactjes en erg simpel te repareren!

Ja ik begrijp dat ik hem even open moet schroeven en soldeerringen na kijken, Maar ik vind het vreemd als ik de draaden heen en weer haal dan doet deze het weer maar na een paar dagen geeft hij geen display meer dus ik dacht aan een draad breuk.

Voor de 10 x ga ik deze er weer uit halen en nakijken , wist niet dat je hem open kon maken, vind het maar niks als deze het niet doet.

Mooie discussie dit.

Ik ga het a.s zaterdag proberen. Houd jullie op de hoogte.

Dat is het zeker Peter, Jij starte ermee en ik zwengelde hem nog even aan, ga de display voor de 11 x eruit halen.

@BlackDevil wrote:En anders ff op de sloop een vervangende halen. Zijn daar rijkelijk aanwezig.

Toevallig had ik dat ook een keer gedaan en je raad het al , ook stuk, Ik heb gewoon geen geluk met deze dingen.

De kans dat je een slechte te pakken hebt is groot, inderdaad. Dan heb ik laatst geluk gehad. Een andere gehaald omdat de oude al maandenlang haperde. Maar de betere sloop checkt ff de onderdelen voordat ze weer te koop worden aangeboden.

Hallo allemaal.

Gisteren heb ik het display bij de corsa van mijn broertje los gehaald. Inderdaad zat er een soldeer breuk bij die condensator zoals hier boven genoemd. Echter zit nu de flatcable los op die print. En ik krijg deze niet meer werkend.

Heeft iemand van jullie nog een werkend display voor me liggen?

Of hoe zou ik dit kunnen herstellen?

Groetjes Peter

Terug
Naar boven