• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

DB"S!!!!! vragen over hoe en wat

robert_corsa

Woont hier bijna
hallo astra rijders!!!!

ik wil gaan updaten met mijn audio. alleen een zware subwoofer.

ik heb nog een dubbele sub van hertz. speeld onwijs goed, klinkt heel mooi.

maar wil n voor db's gaan. nu enkele vraagjes daarover.

-wat voor muziek moet je draaien om het hoogste db's te halen? wat voor nummers geven de meeste db's weer?

vanaf welk vermogen kan je leuk meedoen met wedstrijden?

heb een hertz subwooferop het oog. 2000watt rms, 8000 max. 12''. is dit wat? of heb ik meer nodig?

alle info is welkom, wil weten wat het precies inhoud allemaal.

kan ook wel op google zoeken, maar hierop vragen is veel leuker, en makkelijker (liever lui dan moe he:angel)

maar ook betrouwbaarder.

heb mn audio tekoop staan trouwens. zie verkoop topic

wat heel goed speelt is Eartquake. Dan bouw je een kist met een Magma sub erin + slab.

Dikke versterker van hetzelfde merk erop of vergelijkbaar en je dreunt de deuren uit de sponning vandaan.

tja ik haalde met 2 pyle 12" subjes 138DB wel een hifonics 2x500 rms erachter op 2ohm stabiel, stond toendertijd iedereen van te kijken.

Wel een fatsoenlijk kistje eromheen, ging harder als menig rockford fosgate installatie.

wat heel goed speelt is Eartquake. Dan bouw je een kist met een Magma sub erin + slab.

Dikke versterker van hetzelfde merk erop of vergelijkbaar en je dreunt de deuren uit de sponning vandaan.

Bij officiele metingen worden dezelfde CD's gebruikt. Zo krijg je het niet voor elkaar dat iemand kan 'vals spelen' met speciale CD's/nummers.

Qua subwoofers en versterkers zijn er altijd mening verschillen :P. Ik heb zelf met een 'goedkoop' setje van MTX 136dB gehaald.

Succes!

tja ik haalde met 2 pyle 12" subjes 138DB wel een hifonics 2x500 rms erachter op 2ohm stabiel, stond toendertijd iedereen van te kijken.

Wel een fatsoenlijk kistje eromheen, ging harder als menig rockford fosgate installatie.

Heb nu een hertz monoblock van 1000watt. Wil kijken of ik daar wat mee kan. Eigen kist maken is geen probleem. Ken iemand die al jaren zelf high end speakers met afgestemde kast maakt. Moet de bass die zijn? Zo niet, kan je volgens mij heel goed hardcore draaien. Moet ik nog extra spullen aansluiten? Of is een subwoofer met versterker al genoeg? Goeie kabels uiteraard.

Bij officiele metingen worden dezelfde CD's gebruikt. Zo krijg je het niet voor elkaar dat iemand kan 'vals spelen' met speciale CD's/nummers.

Qua subwoofers en versterkers zijn er altijd mening verschillen :P. Ik heb zelf met een 'goedkoop' setje van MTX 136dB gehaald.

Succes!

Als eerste zorgen voor een goede voeding..

Dus flinke kabels bv 50mm2 en een extra accu, echt dat doet wonderen..

Verder zou ik geen hardcore draaien maar meer ergens naar R7b gaan met lange lage bassen..

Dat ligt verder toch aan de kist die je bouwt en de tuningfrequentie..

Had met mn oude setup (Audio System X-ion 15-1000 met een Twister F2-500) 143,2 dB dat ging vrij hard..

Maar let erop dat als je de eerste keer aan zoiets mee doet, het zwaar tegen valt. Er zijn daar mafkezen die er zo veel geld tegen aan gooien dat je het toch nooit gaat winnen.

Misschien een idee om het EMMA boek/regelement door te lezen?

Heb nu een hertz monoblock van 1000watt. Wil kijken of ik daar wat mee kan. Eigen kist maken is geen probleem. Ken iemand die al jaren zelf high end speakers met afgestemde kast maakt. Moet de bass die zijn? Zo niet, kan je volgens mij heel goed hardcore draaien. Moet ik nog extra spullen aansluiten? Of is een subwoofer met versterker al genoeg? Goeie kabels uiteraard.

ik ga sowieso wel heel veel info ophalen van internet.

hhoe kan je een extra accu aansluiten? zou je naast je orginele accu een plaat kunnen lassen en daar een 2de accu tussen plaatsen?

of kan de accu onder de moterkap?

geen hardcore, mooizo:jerry

kist kan zeer professioneel gemaakt worden, verder kan ik heel veel info bij ron de vries halen, hun doen ook aan db's in een fiat bravo met dls instaltie.

wat is r7b? kan niks vinde ervan op google

heb ook vaak van die flesjes gezien (condensator???) weet net presies wat die dingen doen, maar werkt het? ze geven een boost van 10 db toch?

Als eerste zorgen voor een goede voeding..

Dus flinke kabels bv 50mm2 en een extra accu, echt dat doet wonderen..

Verder zou ik geen hardcore draaien maar meer ergens naar R7b gaan met lange lage bassen..

Dat ligt verder toch aan de kist die je bouwt en de tuningfrequentie..

Had met mn oude setup (Audio System X-ion 15-1000 met een Twister F2-500) 143,2 dB dat ging vrij hard..

Maar let erop dat als je de eerste keer aan zoiets mee doet, het zwaar tegen valt. Er zijn daar mafkezen die er zo veel geld tegen aan gooien dat je het toch nooit gaat winnen.

Misschien een idee om het EMMA boek/regelement door te lezen?

Enige wat een condensator doet is eventuele spanningspieken en spanningsdalingen opvangen en ervoor zorgen dat er naar de versterker een mooie lineaire 12V gaat.

ik ga sowieso wel heel veel info ophalen van internet.

hhoe kan je een extra accu aansluiten? zou je naast je orginele accu een plaat kunnen lassen en daar een 2de accu tussen plaatsen?

of kan de accu onder de moterkap?

geen hardcore, mooizo:jerry

kist kan zeer professioneel gemaakt worden, verder kan ik heel veel info bij ron de vries halen, hun doen ook aan db's in een fiat bravo met dls instaltie.

wat is r7b? kan niks vinde ervan op google

heb ook vaak van die flesjes gezien (condensator???) weet net presies wat die dingen doen, maar werkt het? ze geven een boost van 10 db toch?

Enige wat een condensator doet is eventuele spanningspieken en spanningsdalingen opvangen en ervoor zorgen dat er naar de versterker een mooie lineaire 12V gaat.

Ligt er eigenlijk aan wat voor accu je hebt. Je kunt namelijk het probleem krijgen, vooral bij de grotere/zwaardere versterkers, dat je de auto na een paar keer hard draaien niet meer kan starten. Of dat je tijdens het hard draaien de lichten gaan flikkeren. Dan is een condensator pas noodzakelijk.

Condensator is grote onzin als je stroom voorziening dik in orde is.. Daar kan je dus beter voor zorgen.

Een 2e accu kan ook in de kofferbak geplaats worden, zorg dan wel dat het een onderhoudsvrije gel accu is.

Ik bedoelde R&B muziek niet R7B ;) maar lekker lange lage bassen.. Heerlijk.. vooral op grotere woofers..

Ligt er eigenlijk aan wat voor accu je hebt. Je kunt namelijk het probleem krijgen, vooral bij de grotere/zwaardere versterkers, dat je de auto na een paar keer hard draaien niet meer kan starten. Of dat je tijdens het hard draaien de lichten gaan flikkeren. Dan is een condensator pas noodzakelijk.

Terug
Naar boven