• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

DB"S!!!!! vragen over hoe en wat

heb audio system woofers en versterker en compo heb er 145.0 db mee gedraaid. en moet volgens mij nog harder kunnen.heb ook al heel wat merken in de auto gehad.maar vind zelf audio system helemaal toppie:wors

heb audio system woofers en versterker en compo heb er 145.0 db mee gedraaid. en moet volgens mij nog harder kunnen.heb ook al heel wat merken in de auto gehad.maar vind zelf audio system helemaal toppie:wors

heb de keuse gmaakt, hou mijn monoblock, omdat die heel hoog vermogen aan kan. hij is 1000 rms, kan het deuubele hebben volgens ron de vries.

Mag ik vragen waar ze die wijsheid vandaan hebben???? heb nog nooit gehoord dat een versterker in een keer 2x de specs kan leveren. Laat je niet lekker maken met het piek vermogen, maar kijk alleen naar het RMS vermogen.

f ze raden een serrie van kicker aan. dubbelle woofer 12'' in 1 kist.

is dat ook goed?

Wil je een stuk kwaliteit hebben welke op lagere volumes ook leuk klink, GEEEEEN kicker nemen.

Die kunnen alleen maar rammen, en meer niet.

Daarnaast een dubbele 1000W RMS woofer (totaal 2000W RMS) op een versterker die maar 1000W RMS levert, is geen goed idee. Houd altijd oververmogen aan op de versterker als je wedstrijdplannen hebt, indien je het alleen voor persoonlijk gebruik waarbij je niet vaak en lang je volume op max heb staan kan je ze gelijk nemen. Maar als je toch wat langer/vaker je volume vol open hebt staan oververmogen nemen.

heb de keuse gmaakt, hou mijn monoblock, omdat die heel hoog vermogen aan kan. hij is 1000 rms, kan het deuubele hebben volgens ron de vries.

Mag ik vragen waar ze die wijsheid vandaan hebben???? heb nog nooit gehoord dat een versterker in een keer 2x de specs kan leveren. Laat je niet lekker maken met het piek vermogen, maar kijk alleen naar het RMS vermogen.

f ze raden een serrie van kicker aan. dubbelle woofer 12'' in 1 kist.

is dat ook goed?

Wil je een stuk kwaliteit hebben welke op lagere volumes ook leuk klink, GEEEEEN kicker nemen.

Die kunnen alleen maar rammen, en meer niet.

Daarnaast een dubbele 1000W RMS woofer (totaal 2000W RMS) op een versterker die maar 1000W RMS levert, is geen goed idee. Houd altijd oververmogen aan op de versterker als je wedstrijdplannen hebt, indien je het alleen voor persoonlijk gebruik waarbij je niet vaak en lang je volume op max heb staan kan je ze gelijk nemen. Maar als je toch wat langer/vaker je volume vol open hebt staan oververmogen nemen.

sorry hoor maar Ron de Vries wil enkeld verkopen wat in zijn straatje past.

laat je nou niet gek maken door alle verhalen hier over maatjes die dit en dat hebben.

ga nou gewoon eens naar zo'n meeting toe,geef je ogen de kost praat eens met mensen die er al veel langer mee bezig zijn.

je kan niet hoog eindigen zonder veel moeite te doen.

als kwalitatief goed spul wil moet je flink geld uitgeven en niet op andere dingen bezuinigen.

daarom moet je je eerst goed orienteren,kijken en luisteren.

ik wil je niet afvallen maar ik denk dat je basiskennis niet al te hoog is,spijker dat nou eens bij,hoe meer je weet hoe beter je weet welke keuze je kan maken.

deze hobby is duur als je hoog wil eindigen

ik weet dat je ergens moet beginnen,maar koop niet zomaar wat of laat je niet zomaar wat aanpraten

sorry hoor maar Ron de Vries wil enkeld verkopen wat in zijn straatje past.

laat je nou niet gek maken door alle verhalen hier over maatjes die dit en dat hebben.

ga nou gewoon eens naar zo'n meeting toe,geef je ogen de kost praat eens met mensen die er al veel langer mee bezig zijn.

je kan niet hoog eindigen zonder veel moeite te doen.

als kwalitatief goed spul wil moet je flink geld uitgeven en niet op andere dingen bezuinigen.

daarom moet je je eerst goed orienteren,kijken en luisteren.

ik wil je niet afvallen maar ik denk dat je basiskennis niet al te hoog is,spijker dat nou eens bij,hoe meer je weet hoe beter je weet welke keuze je kan maken.

deze hobby is duur als je hoog wil eindigen

ik weet dat je ergens moet beginnen,maar koop niet zomaar wat of laat je niet zomaar wat aanpraten

origineel gepost door jaccomega

Welke serie woofers heb je dan??

Wel erbij vermelden, de lage series gaan dit echt niet halen. Daarnaast heb je er genoeg vermogen op staan.

En de meting, door wie is die gedaan? Als ik bijv. naar Emma wedstrijden kijk is die score erg hoog. Lijkt op een meter van een winkel die een beetje te ruim meet.

Vec Station heeft een dubbele 12 inch woofer met elk een versterker van 2.4kw, dat is een best beetje en met een goede wedstrijd kan hij 150+ dB behalen. Maar met een slecht wedstrijd kan dit ook een heel stuk minder zijn.

Zie hier bijv de uitslagen van een wedstrijd, kijk dan naar de 4 woofer klasse

Ronald behaalde hier 141.4 db dicht en 140.4 open

Als ik het goed heb is hij ook Nederlands kampioen 2009 geworden.

Wel erbij vermelden, de lage series gaan dit echt niet halen. Daarnaast heb je er genoeg vermogen op staan.

En de meting, door wie is die gedaan? Als ik bijv. naar Emma wedstrijden kijk is die score erg hoog. Lijkt op een meter van een winkel die een beetje te ruim meet.

Vec Station heeft een dubbele 12 inch woofer met elk een versterker van 2.4kw, dat is een best beetje en met een goede wedstrijd kan hij 150+ dB behalen. Maar met een slecht wedstrijd kan dit ook een heel stuk minder zijn.

@14xe: je heb wel gelijk hoor, basiskennis is niet beroerd hoor, weet wel wat ik wel en niet moet kopen. (van de goedkopere setjes dan)

weet wel heel veel van instalaties thuis, maar dat is totaal iets anders, is niet eens te vergelijken.

ben wel een tijdje bij de ron de vries geweet vandaag, veel info gehad, en denk dat ik nog ff wacht met wedstrijden, ik werk dan wel, en heb er wel wat voor over, maar het gaat idd veel geld kosten als je leuk mee wilt komen met de rest.

-zwaardere versterker

-bekisting maken

-goeie woofers

-zwaardere bekabbeling

-auto dempen

-condensator

-extra accu.

ga zo maar door, dat kost wel pittig geld. je gaat zo naar 3000 euro toe, dan begin je pas.

over een paar jaar maar eens mee beginnen, wil het wel heel graag, het audio gedeelte spreekt mij erg aan:wub. ga eerst maar sparen, nu en dan eens wat kopen, en veel meetings en shows afgaan en info vergaren, in veel auto's luisteren.

maar, ik wil nu evengoed iets beters acherin mijn kofferbak.

hoe zijn die jl audio speakers?

mijn eisen:

het moet harder gaan als wat ik nu heb.

-moet goed klinken, geen boem bass

-moet heel diep gaan.

afwerking en uiterlijk boeit mij niet zo.

als het maar aan mijn eisen voldoet.

maximale prijs: 600. maar, er is een marge

geen kicker dus, heb er toch goeie verhalen over gehoort

@14xe: je heb wel gelijk hoor, basiskennis is niet beroerd hoor, weet wel wat ik wel en niet moet kopen. (van de goedkopere setjes dan)

weet wel heel veel van instalaties thuis, maar dat is totaal iets anders, is niet eens te vergelijken.

ben wel een tijdje bij de ron de vries geweet vandaag, veel info gehad, en denk dat ik nog ff wacht met wedstrijden, ik werk dan wel, en heb er wel wat voor over, maar het gaat idd veel geld kosten als je leuk mee wilt komen met de rest.

-zwaardere versterker

-bekisting maken

-goeie woofers

-zwaardere bekabbeling

-auto dempen

-condensator

-extra accu.

ga zo maar door, dat kost wel pittig geld. je gaat zo naar 3000 euro toe, dan begin je pas.

over een paar jaar maar eens mee beginnen, wil het wel heel graag, het audio gedeelte spreekt mij erg aan:wub. ga eerst maar sparen, nu en dan eens wat kopen, en veel meetings en shows afgaan en info vergaren, in veel auto's luisteren.

maar, ik wil nu evengoed iets beters acherin mijn kofferbak.

hoe zijn die jl audio speakers?

mijn eisen:

het moet harder gaan als wat ik nu heb.

-moet goed klinken, geen boem bass

-moet heel diep gaan.

afwerking en uiterlijk boeit mij niet zo.

als het maar aan mijn eisen voldoet.

maximale prijs: 600. maar, er is een marge

geen kicker dus, heb er toch goeie verhalen over gehoort

- De versterker moet worden gekozen op de subwoofer die je wilt gebruiken, als je bijv. een versterker heb die meer kan leveren als het piek vermogen kan je het maximale uit de woofer halen. Je moet dan wel GOED afregelen anders kost het je je woofer.

- Goede woofers zijn nog geeneens zo belangrijk, wat belangrijker is dat je kist goed berekend is voor de subwoofer en voor het doel.

- De bekabeling moet worden aangepast op het gebruik, dus op het stroom verbruik van de versterkers

- Dempen is een pre, hiermee kan je winst behalen

- Condensator geen aanrader, extra accu achterin wel.

Je kan gewoon rustig aan beginnen, je hoeft niet perse eerste te worden om een leuke en leerzame dag te hebben.

Op o.a http://forum.showyoursound.nl en http://www.12vhifi.nl staat een heleboel nuttige informatie

Op http://www.emmanet.nl kan je zien waar en wanneer er een Emma wedstrijd wordt gehouden.

Het seizoen 2009 is nu wel afgelopen maar in begin mei 2010 zullen ze wel weer beginnen met seizoen 2010.

Kicker is echt voor het ram werk, muzikaal kan/mag je ze niet noemen.

Als ik m'n lijstje bekijk dan heeft/gaat (heb nog niet alles aangeschaft) het me ook al zat gekost :P

high-end HU 350,-

bekabeling 250,-

versterkers 600,-

woofer 200,-

speakers voor 160,-

accu 325,-

- De versterker moet worden gekozen op de subwoofer die je wilt gebruiken, als je bijv. een versterker heb die meer kan leveren als het piek vermogen kan je het maximale uit de woofer halen. Je moet dan wel GOED afregelen anders kost het je je woofer.

- Goede woofers zijn nog geeneens zo belangrijk, wat belangrijker is dat je kist goed berekend is voor de subwoofer en voor het doel.

- De bekabeling moet worden aangepast op het gebruik, dus op het stroom verbruik van de versterkers

- Dempen is een pre, hiermee kan je winst behalen

- Condensator geen aanrader, extra accu achterin wel.

Je kan gewoon rustig aan beginnen, je hoeft niet perse eerste te worden om een leuke en leerzame dag te hebben.

Op o.a http://forum.showyoursound.nl en http://www.12vhifi.nl staat een heleboel nuttige informatie

Op http://www.emmanet.nl kan je zien waar en wanneer er een Emma wedstrijd wordt gehouden.

Het seizoen 2009 is nu wel afgelopen maar in begin mei 2010 zullen ze wel weer beginnen met seizoen 2010.

Kicker is echt voor het ram werk, muzikaal kan/mag je ze niet noemen.

Als ik m'n lijstje bekijk dan heeft/gaat (heb nog niet alles aangeschaft) het me ook al zat gekost :P

high-end HU 350,-

bekabeling 250,-

versterkers 600,-

woofer 200,-

speakers voor 160,-

accu 325,-

origineel gepost door Powercorsa

heb de kryptons met op allebei een f2-500 versterker

is gemeten op de meeting bij opel club zeeland had op emma meter de eerste x 142.9

en weet inderdaad dat er veel vershil per wedstrijd(cd) is

maar word nu allemaal in m`n combo opnieuw ingebouwd,door iemand van de jury van emma:D

heb de kryptons met op allebei een f2-500 versterker

is gemeten op de meeting bij opel club zeeland had op emma meter de eerste x 142.9

en weet inderdaad dat er veel vershil per wedstrijd(cd) is

maar word nu allemaal in m`n combo opnieuw ingebouwd,door iemand van de jury van emma:D

Dan is het erg netjes, en dat zijn idd. wel de hogere klassen van AS.

Hee.....dat is vals spelen :P:P:P:P....

Zal zeker resultaat opleveren, succes bij de wedstrijden :thumbup

doe het niet echt voor wedstrijden,want kan daar bija niet naar toe:(

maar ben er zeer goed over te spreken over hogere klasse

doe het niet echt voor wedstrijden,want kan daar bija niet naar toe:(

maar ben er zeer goed over te spreken over hogere klasse

haha, je die db uitslagen zijn soms erg aangedikt ja. heb wel al wat gezien, op 100% tuning dit jaar. nou, kan je zeggen dat er veel goed spul tussen stond. tenminste, dat was er wel vanaf tezien.

maar met metingen mag je je handje dichtknijpen 140db.

stond een fiat bravo station. met 2 flinke woofers van?? (gele conus, brede dikke rand, merk begint met een M geloof ik)

heb daar ff gestaan tijdens de metingen, heb 12 auto's gezien, en de meeste haalde 130/140 db. niet veel meer dan dat. maar was wel leuk.

nou weet ik nog steeds niet wat ik moet doen, vind die woofers van jl-audio wel er mooi, maar die lage gevoeligheid houd mijn tegen, wil wel gewoon een knap geluid. als deze woofers in mijn auto komen, dan worden het er 2, en apparte kisten, gsloten systeem.

volgens ron de vries moet dit onwijs goed spelen op mijn versterker.

moet zeggen, dat ik wel goeie ervaringen heb met ron de vries. mijn versterker had problemen, en alles is zonder gezeur verholpen, helaas daarna weer problemen, en het is weer alemaal verholpen. en bij het kopen van audio daarzo, doen ze er veel gratis bij.

tot nu toe bevalt het goed, maar wil nu wel eens een goed geluid in mijn auto, dus zijn die jl-audio woofers goed te noemen? iemand die ervaring met dit merk heeft?

iemand nog goeie test nummers?

heb er al heel veel, maar wil nog meer:jerry

Terug
Naar boven