@asconahobbyist wrote:ik heb zelf 2 van deze cabrio's gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio's.
Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!
Ik heb wel eens cabrioletjes gezien waar het dak van bol stond :shock:
Hoe zit dat met suizen dan?
Tering, zit je alle fotos te uploaden, tekst en uitleg erbij en klik je de pagina weg :fy1
Opnieuw!
De spiegelkap zit vast met een ducktape. die was gebroken door de vorige eigenaar.
Ik heb de spiegel vervangen maar kon geen spiegel in kleur vinden. Beetje jammer dat de aansluitingspunten van de kap ook kapot waren..
Mijn schuld, paaltje geraakt.
Detail foto
Dit zit er al vanaf het begin op en dat is niet erger geworden
Motorblokje niet schoon gemaakt oid
Ik heb het interieur vervangen omdat de bestuurdersstoel kapot was en de gordelspanner eruit was
Enige nadeel is dat je nu loze knopjes hebt voor electrische ramen.
Deze gaan gewoon open met slingers.
Radio is van Pioneer en dat carkitje van Parrot.
Draden zijn onzichtbaar.
Wat heb ik eraan gedaan:
Spiegel links vervangen
Antenne vervangen
Bobine vervangen (Opel Epe)
Accu vervangen
Interieur vervangen
Draagarmrubber rechts voor vervangen
14" winterbanden onder gezet (4 zelfde merk uiteraard)
Radio in gezet
Carkit in gezet
Zal vast nog wel een paar dingetjes vergeten.
Hoedenplank die ontbrak zwart gespoten en erin gehangen aan zwarte kettinkjes
Alle onderhoud behalve inbouw interieur (heb ik zelf gedaan met een maatje) is gedaan door Van Essen autoservice in Vaassen
In overleg kunnen er 14 inch velgjes mee
In overleg kunnen er 14 inch winterbanden mee
In overleg kunnen de parrot en de Pioneer met usb en ipod aansluiting blijven zitten
Minpunten:
Ik heb een aparte sleutel voor het contact en voor de deuren
Geen CV
Geen airco
In de bestuurdersdeur rammelt het raam tijdens het als deze helemaal dicht zit.
Is goed op te lossen door hem een cm naar beneden te draaien. Dit blijft dan waterdicht.
Bij serieuze interesse wil ik wel eens bij de garage gaan informeren wat de afkeurpunten zijn.
De sloop geeft er 150 euro voor en accepteert hem zoals die is.
Serieuze boden worden overwogen. Een ruil is absoluut mogelijk.