• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Astra F 1.4 vervangen voor een Astra 1.6 of een Tigra 1.6

@okkie-001 wrote:ik zal niet voor de c16nz gaan ik vind dat daar ook niet veel pit in zit.

probeer tekijken voor een 1.6 16v

michel

Ben ik het niet helemaal mee eens, heb zelf c16nz in men astra, autotje weegt maar 940kg en vind hem toch prima hoor vooral onder in toeren. Kan prima meekomen. Het is net wat je gewend bent. Alleen als ik meerdere personen vervoer mis je wel de power dat dan weer wel.

@asconahobbyist wrote:ik heb zelf 2 van deze cabrio's gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio's.

Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!

Ik heb wel eens cabrioletjes gezien waar het dak van bol stond :shock:

Hoe zit dat met suizen dan?

Tering, zit je alle fotos te uploaden, tekst en uitleg erbij en klik je de pagina weg :fy1

Opnieuw! :D

VLZfc.jpg

De spiegelkap zit vast met een ducktape. die was gebroken door de vorige eigenaar.

Ik heb de spiegel vervangen maar kon geen spiegel in kleur vinden. Beetje jammer dat de aansluitingspunten van de kap ook kapot waren..

mmots.jpg

NbpQU.jpg

Mijn schuld, paaltje geraakt.

UgyAy.jpg

Detail foto

GPzJD.jpg

Dit zit er al vanaf het begin op en dat is niet erger geworden

1U2Jf.jpg

Motorblokje niet schoon gemaakt oid

dpN3v.jpg

Ik heb het interieur vervangen omdat de bestuurdersstoel kapot was en de gordelspanner eruit was

Enige nadeel is dat je nu loze knopjes hebt voor electrische ramen.

Deze gaan gewoon open met slingers.

5zRS6.jpg

Radio is van Pioneer en dat carkitje van Parrot.

Draden zijn onzichtbaar.

Wat heb ik eraan gedaan:

Spiegel links vervangen

Antenne vervangen

Bobine vervangen (Opel Epe)

Accu vervangen

Interieur vervangen

Draagarmrubber rechts voor vervangen

14" winterbanden onder gezet (4 zelfde merk uiteraard)

Radio in gezet

Carkit in gezet

Zal vast nog wel een paar dingetjes vergeten.

Hoedenplank die ontbrak zwart gespoten en erin gehangen aan zwarte kettinkjes

Alle onderhoud behalve inbouw interieur (heb ik zelf gedaan met een maatje) is gedaan door Van Essen autoservice in Vaassen

In overleg kunnen er 14 inch velgjes mee

In overleg kunnen er 14 inch winterbanden mee

In overleg kunnen de parrot en de Pioneer met usb en ipod aansluiting blijven zitten

Minpunten:

Ik heb een aparte sleutel voor het contact en voor de deuren

Geen CV

Geen airco

In de bestuurdersdeur rammelt het raam tijdens het als deze helemaal dicht zit.

Is goed op te lossen door hem een cm naar beneden te draaien. Dit blijft dan waterdicht.

Bij serieuze interesse wil ik wel eens bij de garage gaan informeren wat de afkeurpunten zijn.

De sloop geeft er 150 euro voor en accepteert hem zoals die is.

Serieuze boden worden overwogen. Een ruil is absoluut mogelijk.

als het dak bol staat sluit hij niet goed aan bovenaan het raam

best gevaarlijk eigenlijk

x16szr is trouwens ook vrij vlot 75pk

als je een x16sz treft die 70pk heeft

kun je daar de szr computer aan hangen en heeft ie ook 75 pk :D

al rijdend staat bij de meeste cabrio's het dak bol,heeft iets met luchtwervelingen te maken.

EN suizen valt met een Astra Cabrio erg mee,uiteraard hoor je wel iets meer van buiten,koud zal je het zeker niet hebben in zo'n ding want de kap heeft 3 lagen. Ik kon m in de winter met min 10 of zo bloedheet stoken binnenin.

Hij heeft maar 1 nadeel,als je met het dak open rijdt en je hebt alle ramen naar beneden en e rijdt boven de 100 km/u dan zal de gordel op je schouder klapperen,dat had ik bij allebei.

mooi interieurtje.

maar ik zal hem als ik jou was ook ff op het marktplaats gedeelte zetten

dan kijken er ook wat meer mensen naar.

@soepkiepe wrote:mooi interieurtje.

maar ik zal hem als ik jou was ook ff op het marktplaats gedeelte zetten

dan kijken er ook wat meer mensen naar.

Ja ga ik ook doen.

Was ook niet mijn bedoeling hier een verkoop advertentie van te maken :P

naar de sloop doen lijkt me nogal zonde, heb er niet echt op gelet, maar tot wanneer zit er nog apk op?

de auto is verder geen roestbak, dus ik weet vrij zeker als je de apk punten aan pakt je nog een mooi tijdje plezier kan hebben aan de astra.

als jou bestedingsruimte 800 is kun je natuurlijk overwegen om er een zwaarder blokje in te hangen.

@soepkiepe

als je het zelf doet kan dat

maar lees dat bv de bobine vervangen is door een garage

dus denk niet dat hem dat gaat worden ;)

@Japs

zou ook eens goed in de lekbakjes kijken van de kofferbak

volgens mij beter dat je hem inruilt

@soepkiepe wrote:naar de sloop doen lijkt me nogal zonde, heb er niet echt op gelet, maar tot wanneer zit er nog apk op?

de auto is verder geen roestbak, dus ik weet vrij zeker als je de apk punten aan pakt je nog een mooi tijdje plezier kan hebben aan de astra.

als jou bestedingsruimte 800 is kun je natuurlijk overwegen om er een zwaarder blokje in te hangen.

Ik ga er inderdaad zelf geen ander blok in hangen.

Een bobine lukt nog wel. Wist alleen niet waar het probleem aan lag dat die auto niet bleef lopen.

Toen heeft de garage hem onder de loep genomen en het probleem geconstateerd en opgelost... Zodoende.

Als jij er belang bij hebt, halverwegen maart komt ie beschikbaar.

Ga op m'n dooie gemak kijken naar wat er precies allemaal te krijgen is. Tenzij ik natuurlijk een goed bod of een ruil krijg aan geboden.

Hij heeft APK tot 15 april

Ja dat viel mij dus ook op..

Wat zou ik eigelijk voor de mijne nog kunnen vragen?

Zie hier advertenties voorbij komen van sommige autos met een vervangen motorblok, een bodykit en gaten in de motorkap daardoor een F ineens 3500 euro moet kosten? Snap niet waar mensen dat op baseren..

Een auto word toch niet meer waard door wat je er zelf aan verspijkerd?

als er een dikkere motor ingezet word, word hij echt wel meer waard. en een bijvoorbeeld bij de astra, gsi upgrade is stukken populairder dan een standaard f.

en het is maar net wat een "liefhebber" ervoor wil geven.

Weet welke je bedoelt ;)

vind 3500 ook wel erg hoog gegrepen

maar hij is zeker meer waard dan de anwb koerswaarde

voor 750 euro koop je een gsi a la gatenkaas

naar mijn idee is deze knetterhard

mijn astra krijg je ook niet voor dat geld :D

als de gsi onder de kap netjes uit zou zien

had ik er wel 1500 voor over als ik er een zocht :D

als jouwe een gsi had geweest had hij ondanks alles nog wel 750 eurie opgebracht

nu denk ik dat je blij mag zijn met 500 ongeveer max

Mijn wagentje is geen gatenkaas :)

Doe hem weg omdat ik geen zin heb in een motorwissel met alle problemen van dien en ik dit blok te traag vind...

Maar had zoiets inderdaad zelf ook in gedachte.

Had er vorig jaar 650 voor betaald dus vond het redelijk..

Lelijke puist op die deur.. makkelijk zelf weg te werken effen schuren en met lakstiftje bij kleuren, geld ook voor de wielkast.

Ziet er dan gelijk stuk frisser uit bij verkoop.

Vind een 1.6 8v in een F station al lekker gaan, genoeg pit onder de 2000toeren.

nee gatenkaas zal ik hem nog niet noemen

hoewel die plek op de deur wel serieus is

en de wielrandschade er niet beter op zal worden zo :D

de lekbakjes in weerszijde van de kofferbak ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

vriendin van me had namelijk zelfde kleur/uitvoering astra

en deze was daar aan een kant al helemaal rot

toen is op een parkeerplaats een vrouw er achteruit tegenaan gereden

261120112527.jpg

verzekeringsgeld gebeurd totall loss 700 euro

auto verkocht voor 500 met nieuwe apk

deze terug gekocht voor 800, dus geld over :D

astrasandra.png