• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De astra f verlaagd! Eindelijk en nog voor 2011:P (met foto&

Wat een pleures werk zeg alles ook zo vast of er wouden dingen weer niet zoals ik wou. Achter is die me iets te hoog eigenlijk had lager verwacht:angel Na veel gevloek eindelijk 'klaar', want hij wil nog een beetje rammelen maar dat komt nog wel eerst maar eens 2010 mooi afsluiten:sleeping

sdc11142d.jpg

sdc11143y.jpg

sdc11144w.jpg

sdc11145z.jpg

Alvast beste wensen mensen!!

Kan natuurlijk zijn dat je achterveren wat doorgezakt waren waardoor je daar niet het '60' verschil krijgt ;).

Staat hem in ieder geval goed! :D

Kan natuurlijk zijn dat je achterveren wat doorgezakt waren waardoor je daar niet het '60' verschil krijgt ;).

Staat hem in ieder geval goed! :D

hee

erg netjes hoe hij er nu uit ziet

nu nog alles in een kleur en hij is af

maar hoe heb jij de achter schokbrekers los gekregen ?

ik heb het ook wel geprobeert maar bij mijn draaide achter veren door.

en heb je nu aleen andere veren. of ook de schokbrekers vervangen ?

michel

hee

michel

[rquote=1828058&tid=139418&author=okkie-001]hee

michel[/rquote]

Achterste schokbreker is toch een eitje? In de kofferruimte met een tang ofzo de schokbrekerstang vast houden en met een ringsleutel de moer los draaien.

michel[/rquote]

Achterste schokbreker is toch een eitje? In de kofferruimte met een tang ofzo de schokbrekerstang vast houden en met een ringsleutel de moer los draaien.

Netjes hoor, staat prima zo. Niet te laag doen. Zeker achter niet. Dit zakt ook nog wel ietsjes in.

Persoonlijk vind ik 't niet mooi als het wiel in de wielkast valt, te meer omdat de wielkast recht loopt natuurlijk ook aan de bovenzijde.

Hij staat nu net als mijn Astra denk zo'n beetje. Te laag is niet overigens ook niet goed voor de rij eigenschappen. Drijfassen die teveel omhoog wijzen, is ook niet goed.

Is overigens ook een misvatting bij velen, dat een goed verlaagde auto als een blok op de weg ligt. Vanuit oogpunt van het zwaarte punt van de auto dat naar beneden gaat klopt, maar goed door een bocht gaan, of goed op de weg liggen hangt niet alleen maar af van een laag zwaarte punt, maar ook de hoeken waaronder draagarmen staan, de drijfassen, mate van werking van de demping, en de setting daarvan (indien instelbaar) etc..

Netjes hoor, staat prima zo. Niet te laag doen. Zeker achter niet. Dit zakt ook nog wel ietsjes in.

Persoonlijk vind ik 't niet mooi als het wiel in de wielkast valt, te meer omdat de wielkast recht loopt natuurlijk ook aan de bovenzijde.

Hij staat nu net als mijn Astra denk zo'n beetje. Te laag is niet overigens ook niet goed voor de rij eigenschappen. Drijfassen die teveel omhoog wijzen, is ook niet goed.

Is overigens ook een misvatting bij velen, dat een goed verlaagde auto als een blok op de weg ligt. Vanuit oogpunt van het zwaarte punt van de auto dat naar beneden gaat klopt, maar goed door een bocht gaan, of goed op de weg liggen hangt niet alleen maar af van een laag zwaarte punt, maar ook de hoeken waaronder draagarmen staan, de drijfassen, mate van werking van de demping, en de setting daarvan (indien instelbaar) etc..

je astra staat er mooi bij vind ik,maar die verkoper heeft je volgens mij geen 60/60 verkocht..

ik had mijn assie 40/40 verlaagd en die was nog net ietsje lager als die van jou..

maar goed,ik zou em zo laten,suc6 dr mee!

je astra staat er mooi bij vind ik,maar die verkoper heeft je volgens mij geen 60/60 verkocht..

ik had mijn assie 40/40 verlaagd en die was nog net ietsje lager als die van jou..

maar goed,ik zou em zo laten,suc6 dr mee!

Ja maar hij zakt nog in, gister weer gereden en achter stond die weer lager naar mijn idee, alleen de schokdemper rechtsachter zit niet lekker die gaat nog los, hij klappert iets maar dat komt omdat ik geen fijne rubbers echt had. Schokdemper achter is naar in principe zo los alleen de demper zelf inwendig draait mee maar heb de luchttol erop gezet en dan draait die opzich wel los alleen vastdraaien was een helse klus. Had eerst geen goeie moeren namelijk en idd met tang vasthouden bovenaan dan gaat die wel.

En het is een complete set schokdempers+veren. En van alleen verlagen snap ik ook wel dat die dan nog niet als een blok ligt daar zijn zoveel andere aspecten belangrijk bij. En ik lijn hem nog uit, want dat moet wel.

Ja maar hij zakt nog in, gister weer gereden en achter stond die weer lager naar mijn idee, alleen de schokdemper rechtsachter zit niet lekker die gaat nog los, hij klappert iets maar dat komt omdat ik geen fijne rubbers echt had. Schokdemper achter is naar in principe zo los alleen de demper zelf inwendig draait mee maar heb de luchttol erop gezet en dan draait die opzich wel los alleen vastdraaien was een helse klus. Had eerst geen goeie moeren namelijk en idd met tang vasthouden bovenaan dan gaat die wel.

En het is een complete set schokdempers+veren. En van alleen verlagen snap ik ook wel dat die dan nog niet als een blok ligt daar zijn zoveel andere aspecten belangrijk bij. En ik lijn hem nog uit, want dat moet wel.

michel[/rquote]

Je achterveren doordraaien? Bij mij zit achter de schokdemper en veer apart he;) Dus die veer kan nooit meedraaien.

michel[/rquote]

Je achterveren doordraaien? Bij mij zit achter de schokdemper en veer apart he;) Dus die veer kan nooit meedraaien.

Terug
Naar boven