• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De broekriem

@jeroenk wrote:@gertjuh1968 wrote:Geen geld = ook niks kopen :thumbup

Wel geld = sparen :D

Geld moet rollen! Tenminste, om de economie op gang te krijgen wel...

Geld moet rollen maar laat het maar eens naar mij toe rollen en niet bij mij vandaan :jerry

@joop1970 wrote:@ Blendjuh:

fuck brussel? Aan de EU hebben we ook het een en ander te danken, zogenaamde 4 freedoms: vrije stroming van kapitaal, handel, services en arbeid. De EU kost wat maar je krijgt er een hoop voor terug. Neemt uiteraard niet weg dat de euro een wat minder goed idee was...

ja fuck brussel

die maken regels zonder over na te denken of het ook werkt

... arbeid ...polen doen nu het werk wat Nederlanders deden en de nederlandrs zitten in de ww

....vrije stroming van kapitaal........nemen het geld mee na polen en geven het dus niet uit in nederland

..... services...jatten de geldautomaat leeg en halen de airbag uit je auto

.....nee lekker idee dat grote europa

en oja dat polen kun je ook veranderen in roemenen bulgaren russen letten en litouwers

kom bijna wekelijks in polen en als je ziet wat daar aan huizen neer word gezet door dat volk dan denk ik van waar doen ze het van...

ja simpel van het geld wat ze in nederland verdienen en jatten

autos op nederlandse platen zie je daar overal... ook te koop

brussel had nooit al die oost bloklanden er bij moeten nemen en de grenzen dicht moeten houden

roemense zigeuners staan hier de daklozen krant te verkopen met dikke gouden kettingen om en spreken geen woord nederlands

hoe de fuck komen ze aan de daklozen krant als je al niet in nederland woont eigelijk

bulgaarse mafia wandelt door heel europa en heeft in veel rosebuurten een dikke vinger zitten

en kan je wel vertellen .... vergeleken met die bulgaren was de italiaanse mafia een kleuterschool bende

moet ik nog even verder gaan of zijn we er achter dat wat brussel doet toch niet zon heel goed idee is

:agent

@joop1970 wrote:Ach net of een president geen geld kost.... Koningshuis zorg voor een hoop handel, ook op langere termijn. Presidenten smeren hem na 4/8 jaar.

koningshuis zorgt voor handel......hahahaha

ja dat deed bernard ook met lockhied

alleen stak hij zelf het smeergeld in zijn zak

toch raar dat een land als deutsland dat geen koning heeft het zo goed doet op de wereld handels markt

@syl-astra

Ik ben het helemaal met je verhaal eens, alleen "... arbeid ...polen doen nu het werk wat Nederlanders deden en de nederlandrs zitten in de ww" klopt ook in zoverre dat nederlanders dat inderdaad 'DEDEN'.

Tegenwoordig zitten de jongelui (uiteraard niet allemaal maar wel een aantal) liever in de ww dan dat ze echt werken en daar komen de Polen om de hoek kijken. Ook is de vergrijzing dramatisch in Nederland en zijn import arbeidskrachten nodig om het tekort aan te vullen. Anders hebben we dalijk niemand meer die onze uitkeringen betalen!

Maar over het algemeen heb je er meer last van inderdaad :???:

@syl-astra FF een geschiedenisles Duitsland was tot 1918 een keizerrijk. Een in Duitsland wonen iets meer mensen dan hier! Hadden wij maar een ruhr-gebied.

sander2.5v6. Bij ons worden de mensen er uitgegooid en polen (uitzenburo) voor in de plaats aangenomen. Sinds zij er werken ia het een bende in de kantine. Bij steeds meer klanten waar ik moet lossen is de voertaal engels, omdat de polen ons niet verstaan. Vaak is het niet dat de nederlanders niet willen werken, maar alles moet zo goedkoop mogelijk. Nog even een ik kan niet meer rijden, omdat een "ervaren" oostblokker mijn binnenlandroutes gaat rijden.

@gsi rudi wrote:@syl-astra FF een geschiedenisles Duitsland was tot 1918 een keizerrijk. Een in Duitsland wonen iets meer mensen dan hier! Hadden wij maar een ruhr-gebied.

sander2.5v6. Bij ons worden de mensen er uitgegooid en polen (uitzenburo) voor in de plaats aangenomen. Sinds zij er werken ia het een bende in de kantine. Bij steeds meer klanten waar ik moet lossen is de voertaal engels, omdat de polen ons niet verstaan. Vaak is het niet dat de nederlanders niet willen werken, maar alles moet zo goedkoop mogelijk. Nog even een ik kan niet meer rijden, omdat een "ervaren" oostblokker mijn binnenlandroutes gaat rijden.

Klinkt mij wel bekend in de oren :swear

Zelf mee gemaakt dat ik na 6 weken werken bij een bedrijf niet meer terug hoefde te komen ...

Voorman zei het tegen me , dat ik niet meer hoefde te komen omdat de baas bulgaren in dienst

heeft genomen en die zijn goedkoper :swear :swear

Voor Bulgaren heb je nog een werkvergunning nodig. Geen Schengenland.

Bij ons komen tegenwoordig alleen map Polen en Bulgaren lossen. Laatst was er een Roemeen meer dan drie kwartier bezig om de trailer voor de deur te zetten.

De containers komen tegenwoordig via een ander bedrijf die alleen met Oostblokkers rijd. Worden in Rozenburg z-h opgezet.

Of nu links of rechts stemd, je word toch genaaid met de broek aan door de zakkevullers op het binnenhof

Oww ik wist niet dat het al zo erg is! Hier werken al die oostblokkers nog op het land en in verpakkingsfabrieken (brabant). Maar dat ze ook al ritten rijden etc. was mij nog niet bekend, ik neem mijn woorden terug :thumbup

zal ik je over brabant wakker schudden dan sander

want ook hier heb je veel bedrijven met poolse chauffeurs

ik werk zelf bij fujifilm en ook hier moet ik er mee werken

kan inmiddels uit ervaring zeggen dat het LUI volk is

en overal een pestzooi van maakt

enige manier dat ze wel hard werken is er met de zweep achteraan zitten

maar ook de onnodige thuiszittende nederlanders moeten ze meer achter de vodden zitten

Haha, vind het wel grappig dat afgeven op polen. Geloof me, weinig tuinders in de omgeving wil graag nederlanders hebben. Veel te vaak ziek en lopen vaak alleen maar te zeiken. Polen werken tenminste door zonder al teveel gemaar. Denk maar niet dat de inpak afdeling met de nederlandse parttime vrouwen hard opschiet. Dan het jaarlijks leegruimen van de kas, 40 polen op een dag en klaar. Nee moet je dat eens nederlanders proberen.

Pas was er een tuinder die kreeg van de gemeente nederlanders te werk die een uitkering hadden, van de 40 heeft er 1 het langer dan een dag volgehouden. Meer dan de helft deed zijn best niet zodat ze weer naar huis konden. Ja, je zou eens lichamelijk zwaar werk doen. Natuurlijk zijn er mensen die echt niet kunnen werken, maar er zijn er zat die al 30 jaar een burn out hebben. Daar kan sowieso de bezem doorheen.

Hahahaha nou nou alsof de polen niet klagen

als er iets is wat een pool goed kan is zeiken

zullen ze niet in je bek doen

maar wel onder mekaar

heb er zelf een stuk of 6 als collega dus weet echt wel waar ik over praat

ook bij mijn vorige werkgever hadden wij er werken

zolang je ze goed onder controle houd gaat alles prima

maar zodra je ze te veel vrijheid geeft

gaan ze rare fratsen uithalen ten aanzien van de veiligheid en kwaliteit

het zijn gewoon een stel kamikazes :jerry

Kamikazes zijn het zeker, hebben er hier al 3 met auto in een sloot gereden waar de laatste auto voor de polen in 1910 is uitgetakeld. Ik wijt dat maar aan de alcohol die bij hun cultuur hoort :p

hebben ze overgehouden aan de russische onderdrukking

het enige wat ze toen konden was zelfgestookte wodka zuipen en klagen

het zuipen zit er nog in en kurva (hoer) is zelfs een stopwoordje geworden :D

@joop dat van de tuinbouw heb ik ook gehoord. Degene die kan werken en niet wil werken en net zoals bij jullie niet in de kas moeten ze gewoon korte op de uitkering.

Als een hollander een dag niet werk krijgt hij toch wel zijn geld en uitzendpool niet.

Als bij ah op de dc komt lopen bijna alleen maar polen, mijn neef moest eruit terwijl hij net zo hard werkte als een pool. Was alleen te duur wat loon betreft.

Een voordeel als ik de broekriem aan moet trekken, raak ik het overgewicht ook weer kwijt :D

Die kamikaze-piloten rijden het zelfde als ze hier in nederland in de jaren '70 reden. Toen reden de Nederlands ook veel meer met een slok op en niet veilige auto's. Wat dat betreft lopen ze een paar jaar achter door het vroegere ijzerengordijn. Wat zou jij doen als je jaren niks mag en dan een keer alles

in de jaren 70 was het ook wel een stukje rustiger op de weg :D

en hier in nederland hebben we regels waar ook de polen zich aan moeten houden ;)

er was een poolse chauffeur bij de sita in waalwijk

die het presteerde 24 ton gft afval te laden (10 ton wettelijk maximum)

gevolg as gebroken dif naar de gvd en aandrijfas getoreerd :D

@gsi rudi wrote:Voor Bulgaren heb je nog een werkvergunning nodig. Geen Schengenland.

Bij ons komen tegenwoordig alleen map Polen en Bulgaren lossen. Laatst was er een Roemeen meer dan drie kwartier bezig om de trailer voor de deur te zetten.

De containers komen tegenwoordig via een ander bedrijf die alleen met Oostblokkers rijd. Worden in Rozenburg z-h opgezet.

Of nu links of rechts stemd, je word toch genaaid met de broek aan door de zakkevullers op het binnenhof

Schengenland of niet ...

Zal ik er ook maar bij vertellen dat deze werkgever vroeger achter het pand wat

caravans had staan :hmmz

En al vaker een boete heeft gehad ... :???:

En hij zich daarna een tijdje rustig hield en dan vervolgens weer opnieuw begon :swear

@trashmetal wrote:Hahaha ja nederland heeft tactisch gestemd

ik snap hem toch niet :wtf

als je voor 3 partijen kon stemmen zou ik stemmen voor:

VVD - economisch en om de PVV standpunten goed uit te werken

PVV - voor de standpunten...

SGP - voor de dicipline op heel veel punten op extreme dingen na

Terug
Naar boven