• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De juiste rijstijl voor de V6?

RAYMOND.design

Post weleens wat
Ik heb geloof ik over een topic heen gelezen, sorry!:P

Maar de rijstijl waarbij de V6 het zuinigst rijdt, is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb de laatste tijd ff flink zitten gassen met de vectra,

kijken hoe snel de brandstofmeter zakt.

Het is idd hoe snel hij zakt, ik kom op 1 op 5.

Volle tank (60 liter) heb ik +/- 300 km mee gereden.

Paar kleine stukkies "snel"weg en de rest stadsverkeer.

Moet m'n rijstijl denk drastisch veranderen, anders ben ik

alleen voor de brandstof aan't werken.:hmmz

Maar hoe zit dat met de heren V6-jes?

Raymond

als me tankmeter onder in hangt gewoon tanken.

en ik rij gemiddeld 1 op 9 a 10.

en dan rij ik redelijk normaal maar trek hem ook wel is lekker door.

als me tankmeter onder in hangt gewoon tanken.

en ik rij gemiddeld 1 op 9 a 10.

en dan rij ik redelijk normaal maar trek hem ook wel is lekker door.

Ik ben heel vervelend, want wat is normaal en wat is lekker doortrekken?:P

Van wat ik normaal vind, heeft mijn vrouw een hele andere mening over en lekker doortrekken is bij mij tot aan de toerenbegrenzer.

Ik ben heel vervelend, want wat is normaal en wat is lekker doortrekken?:P

Van wat ik normaal vind, heeft mijn vrouw een hele andere mening over en lekker doortrekken is bij mij tot aan de toerenbegrenzer.

Als ik met een gillende motor door de

straat vlieg, gebruikt de auto ongeveer

1 op 8. Rij ik echter normaal "vlot" en niet als een opa,

gebruikt hij in stadsverkeer 1 op 10. Op de snelweg,

bij 130 km/h op de CC ongeveer 1 op 14. Mij hoor je dus

niet echt klagen.

niet echt klagen.

als ie warm is trek ik hem met rustig rijden door tot ongeveer 3500 toeren soms iets meer.

en als ik echt goed door trek ongeveer 6000 toeren, ik trek nooit door tot aan de toeren begrenzer

als ie warm is trek ik hem met rustig rijden door tot ongeveer 3500 toeren soms iets meer.

en als ik echt goed door trek ongeveer 6000 toeren, ik trek nooit door tot aan de toeren begrenzer

Op de bc staat meestal een gemiddelde van 15L op 100km. 85% korte ritten en normaal gebruik door vrouwlief want die rijdt met de vec voor 98% van de tijd. 3.2 v6 automaat.

Gr. Gts32v6

Op de bc staat meestal een gemiddelde van 15L op 100km. 85% korte ritten en normaal gebruik door vrouwlief want die rijdt met de vec voor 98% van de tijd. 3.2 v6 automaat.

Gr. Gts32v6

nou 1 op 5 vind ik toch een hoog verbruik, ik heb met me auto op het circuit gereden en daar reed ik 1op4 1op5 ongeveer.

nou als je weet hoe het daar gaat tis of vol gas of vol in de ankers, zou je dit op de openbare weg doen dan moet je wel asosiaal rijden.

op de weg rijd ik ook wel aardig door en daar zit ook door halen tot 6/6.5 d/tpm bij, net niet tot tegen de begrenzer, bij schakelen zat ie dan precies rond de 3d/tpm en haalt ie weer lekker door.

maar ik rijd ook veel korte ritten met koude motor, dan rij ik uiteraard rustig, gem. rijd ik 1op6.5 1op7.

ik zou eens proberen wat rustiger aan te doen, dus minder ver doortrekken, rustig schakelen en als je bijv lang stukje 50, 60, 80 etc moet rijden optijd in z'n 5 zit en niet door blijven janken in z'n 2 of 3.

dan moet je verbuik wel omlaag gaan, en anders zit er iets motorische iets niet helemaal top.

nou 1 op 5 vind ik toch een hoog verbruik, ik heb met me auto op het circuit gereden en daar reed ik 1op4 1op5 ongeveer.

nou als je weet hoe het daar gaat tis of vol gas of vol in de ankers, zou je dit op de openbare weg doen dan moet je wel asosiaal rijden.

op de weg rijd ik ook wel aardig door en daar zit ook door halen tot 6/6.5 d/tpm bij, net niet tot tegen de begrenzer, bij schakelen zat ie dan precies rond de 3d/tpm en haalt ie weer lekker door.

maar ik rijd ook veel korte ritten met koude motor, dan rij ik uiteraard rustig, gem. rijd ik 1op6.5 1op7.

ik zou eens proberen wat rustiger aan te doen, dus minder ver doortrekken, rustig schakelen en als je bijv lang stukje 50, 60, 80 etc moet rijden optijd in z'n 5 zit en niet door blijven janken in z'n 2 of 3.

dan moet je verbuik wel omlaag gaan, en anders zit er iets motorische iets niet helemaal top.

origineel gepost door Henk042

niet echt klagen.

Hier ook zo en dan met cruise control aan soms.

Maar als ik met een gillende motor door de

straat vlieg.. zoals henk zegt .. gaat hier niet lukken dan sta ik vast op een drempel hier:D

niet echt klagen.

straat vlieg.. zoals henk zegt .. gaat hier niet lukken dan sta ik vast op een drempel hier:D

origineel gepost door nova....

niet echt klagen.

:jerry:jerry Als je maar hard genoeg

gaat, kun je ook nog een stukje vliegen.

Terug
Naar boven