• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De juiste rijstijl voor de V6?

origineel gepost door nova....

origineel gepost door Henk042

Als ik met een gillende motor door de

straat vlieg, gebruikt de auto ongeveer

1 op 8. Rij ik echter normaal "vlot" en niet als een opa,

gebruikt hij in stadsverkeer 1 op 10. Op de snelweg,

bij 130 km/h op de CC ongeveer 1 op 14. Mij hoor je dus

niet echt klagen.

Hier ook zo en dan met cruise control aan soms.

Maar als ik met een gillende motor door de

straat vlieg.. zoals henk zegt .. gaat hier niet lukken dan sta ik vast op een drempel hier:D

:jerry:jerry Als je maar hard genoeg

gaat, kun je ook nog een stukje vliegen.

Stevig doortrekken is tot aan de toerenbegrenzer?........... dan wil ik ik niet weten wat je doet als je een potje gaat scheuren :o

Ik zou er toch es over gaan na denken...... niet alleen voor het verbruik.

Groet Tim

Stevig doortrekken is tot aan de toerenbegrenzer?........... dan wil ik ik niet weten wat je doet als je een potje gaat scheuren :o

Groet Tim

Ik kom nooit tot de toerenbegrenzer, heeft mijns inziens geen zin.

Heb met de vectra een gemiddeld verbruik van 1 op 8 (2.2 benzine) en met de kadett 1 op 5 (2.4)

Ik kom nooit tot de toerenbegrenzer, heeft mijns inziens geen zin.

Heb met de vectra een gemiddeld verbruik van 1 op 8 (2.2 benzine) en met de kadett 1 op 5 (2.4)

Vectra B 3.0 V6 automaat station

Gemiddeld verbruik 1 op 8 op LPG / 1 op 9 Benzine

Met trailer (1500kg) erachter 1 op 7 op LPG / 1 op 8 Benzine.

Met gemmideld verbruik bedoel ik, stad (boodschappen), snelweg (woon werk etc.) en wat N wegen.

Vectra B 3.0 V6 automaat station

Gemiddeld verbruik 1 op 8 op LPG / 1 op 9 Benzine

Met trailer (1500kg) erachter 1 op 7 op LPG / 1 op 8 Benzine.

Met gemmideld verbruik bedoel ik, stad (boodschappen), snelweg (woon werk etc.) en wat N wegen.

niet echt klagen.

straat vlieg.. zoals henk zegt .. gaat hier niet lukken dan sta ik vast op een drempel hier:D

gaat, kun je ook nog een stukje vliegen. :jerry

niet echt klagen.

gaat, kun je ook nog een stukje vliegen. :jerry

origineel gepost door Rubyvectra_A

Groet Tim

Ik zei het alleen, wil niet zeggen dat ik het doe!

Heb pas 2 X door getrokken tot de begrenzer, was na de chip wissel en daarna niet meer.

Met de calibra trok ik 'm door tot aan de 8200 toeren, vind de calibra veel leuker rijden overigens, helaas staat hij al

2 jaar te wachten om afgebouwd te worden.

En mijn kadett c1 sedan reed meestal 1 op 4, dat komt omdat je in een kart rijdt met weggoedkeuring.

Die dingen wegen niets en dan een 2.2 of 2.4 met uitgebalanseerde krukas en afgewogen drijfstangen, 3 liter aanzuigbuis + gasklep, scherpe nokkenas, groep A uitlaat, enz.

Veel vermogen hoog koppel kleine tank en veel dorst.

Was m'n allerleukste auto, gevaarlijk speelgoed dat wel, heerlijk.

Oeps ben off-topic!

Kan het m'n lmm zijn die vervangen moet worden, onderin vind ik 'm niet vooruit te branden, dat zij die chiptuner namelijk.

Zuinig rijden doe ik met mijn blauwe chinees, de 4-takt scoot.

Rij met 1 volle tank 2 weken, volle tank kost €7,80.

En daar rij ik altijd dezelfde stijl mee, snel en top.

origineel gepost door Rubyvectra_A

Groet Tim

Ik zei het alleen, wil niet zeggen dat ik het doe!

Heb pas 2 X door getrokken tot de begrenzer, was na de chip wissel en daarna niet meer.

Met de calibra trok ik 'm door tot aan de 8200 toeren, vind de calibra veel leuker rijden overigens, helaas staat hij al

2 jaar te wachten om afgebouwd te worden.

En mijn kadett c1 sedan reed meestal 1 op 4, dat komt omdat je in een kart rijdt met weggoedkeuring.

Die dingen wegen niets en dan een 2.2 of 2.4 met uitgebalanseerde krukas en afgewogen drijfstangen, 3 liter aanzuigbuis + gasklep, scherpe nokkenas, groep A uitlaat, enz.

Veel vermogen hoog koppel kleine tank en veel dorst.

Was m'n allerleukste auto, gevaarlijk speelgoed dat wel, heerlijk.

Oeps ben off-topic!

Kan het m'n lmm zijn die vervangen moet worden, onderin vind ik 'm niet vooruit te branden, dat zij die chiptuner namelijk.

Zuinig rijden doe ik met mijn blauwe chinees, de 4-takt scoot.

Rij met 1 volle tank 2 weken, volle tank kost €7,80.

En daar rij ik altijd dezelfde stijl mee, snel en top.

ik weet niet waar je nu precies heen wil, maar gaat eerst eens rustiger/zuiniger rijden en kijken wat er dan met het verbuik gebeurd, dan kan je daarna na gaan of er iets kapot is of niet goed meer werkt, want ik krijg een beetje de indruk dat je echt wel goed zit te trappen en ja dan gaat zijn motor natuurlijk zuipen ook.

ik weet niet waar je nu precies heen wil, maar gaat eerst eens rustiger/zuiniger rijden en kijken wat er dan met het verbuik gebeurd, dan kan je daarna na gaan of er iets kapot is of niet goed meer werkt, want ik krijg een beetje de indruk dat je echt wel goed zit te trappen en ja dan gaat zijn motor natuurlijk zuipen ook.

origineel gepost door rooiepeet

Op dit moment nergens heen!:sleeping

Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan de max snelheid.

Ik schakel tussen de 2000 en 3000 rpm.

Dat lukt aardig, maar wil af en toe ook wel eens ff een beetje snel accelereren.

Ik doe Geen gekke dingen en zeker niet als de motor nog koud is.

Een olie temperatuurmeter zou overigens geen overbodige luxe zijn.

Motor start in 1X loopt stationair mooi en rustig (afgezien 't feit dat als hij koud is op een diesel lijkt), verder geen gekke dingen.

Geen tot zeer weinig olieverbruik.

Ik rij wel met een open luchtfilter, misschien een mantel om bouwen waardoor hij alleen van voren lucht krijgt?

De chipkerel, een duitser, vertelde mij dat m'n lmm waarschijnlijk aan vervanging toe is, omdat de motor in de

lage toeren niet veel doet.

origineel gepost door rooiepeet

Op dit moment nergens heen!:sleeping

Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan de max snelheid.

Ik schakel tussen de 2000 en 3000 rpm.

Dat lukt aardig, maar wil af en toe ook wel eens ff een beetje snel accelereren.

Ik doe Geen gekke dingen en zeker niet als de motor nog koud is.

Een olie temperatuurmeter zou overigens geen overbodige luxe zijn.

Motor start in 1X loopt stationair mooi en rustig (afgezien 't feit dat als hij koud is op een diesel lijkt), verder geen gekke dingen.

Geen tot zeer weinig olieverbruik.

Ik rij wel met een open luchtfilter, misschien een mantel om bouwen waardoor hij alleen van voren lucht krijgt?

De chipkerel, een duitser, vertelde mij dat m'n lmm waarschijnlijk aan vervanging toe is, omdat de motor in de

lage toeren niet veel doet.

Als ik met mijn 2.6 v6 uit 2001 rustig rijd dan rijdt ik nog 1 op 8. Vind het echt knap als je 1 op 10 kunt halen!!

Als ik met mijn 2.6 v6 uit 2001 rustig rijd dan rijdt ik nog 1 op 8. Vind het echt knap als je 1 op 10 kunt halen!!

Tja, ik rijdt met een hand geschakelde V6, welke zoweizo in stadsverkeer wel wat zuiniger zou moeten zijn dan een automaat.

mijn doet in de stad zo'n 1 op 10 bij normaal lekker mee rijden.

hoe rijdt ik mijn V6:

Stad:

- gewoon lekker mee rijden met verkeer, hoger als 2500 toeren niet echt nodig om mee te komen.

- Beetje anticiperen helpt HEEL DRASTISCH het verbruik naar beneden te halen, laten uitrollen en niet van stoplicht naar stoplicht karren en op het laatst remmen.

- Wegrijden kost de meeste energie en dus brandstof, beter proberen te blijven rollen, Scheelt echt liters op de 100km.

Willem

Tja, ik rijdt met een hand geschakelde V6, welke zoweizo in stadsverkeer wel wat zuiniger zou moeten zijn dan een automaat.

mijn doet in de stad zo'n 1 op 10 bij normaal lekker mee rijden.

hoe rijdt ik mijn V6:

Stad:

- gewoon lekker mee rijden met verkeer, hoger als 2500 toeren niet echt nodig om mee te komen.

- Beetje anticiperen helpt HEEL DRASTISCH het verbruik naar beneden te halen, laten uitrollen en niet van stoplicht naar stoplicht karren en op het laatst remmen.

- Wegrijden kost de meeste energie en dus brandstof, beter proberen te blijven rollen, Scheelt echt liters op de 100km.

Willem

Ik lees nu al een tijdje mee over het verbruik van de vectra 2.5 v6. Ikzelf rijd al4jaar of 75.000km met de mijne (vectra B1 v6 '98 handgeschakeld) met een gemiddeld verbruik rond de 9.2l/100km laatste maanden zelfs 8.7l/100 km.

En ik rij heus nie als een oude vent. er krijgen 170 paarden drinken, moeten ze er ook maar voor werken.

Wel maak ik veel gebruik van de CC en probeer ik zoveel mogelijk constante snelheden te rijden, en te anticiperen op het verkeer...

Wat mij wel heel erg is opgevallen, is dat grotere velgen bij mij het verbruik serieus deed stijgen ( heb een jaar op 17" coupe turbo met 215/45/17gereden), en toen zat ie inderdaad boven de 9l/100km.

Terug
Naar boven