• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De juiste rijstijl voor de V6?

[rquote=1864408&tid=137632&author=kadett4x4]

knip- zelfs na weken mijn best doen, om zuinig te rijden, bleef het resultaat hetzelfde.

groeten.[/rquote]

hmm had me eigen net voorgenomen om als me oma te gaan rijden:P

[rquote=1864408&tid=137632&author=kadett4x4]

knip- zelfs na weken mijn best doen, om zuinig te rijden, bleef het resultaat hetzelfde.

groeten.[/rquote]

hmm had me eigen net voorgenomen om als me oma te gaan rijden:P

als oma rijden is ook niet goed.

het enige wat helpt is lekker met het verkeer mee rijden, en vooral op tijd op de motor laten afremmen, en zo min mogenlijk stil komen te staan. daar win he het meeste mee.

zo heb ik het ook geleerd op onze HET NIEUWE RIJDEN Cursus voor voertuigen boven de 3,5ton.

Willem

als oma rijden is ook niet goed.

het enige wat helpt is lekker met het verkeer mee rijden, en vooral op tijd op de motor laten afremmen, en zo min mogenlijk stil komen te staan. daar win he het meeste mee.

zo heb ik het ook geleerd op onze HET NIEUWE RIJDEN Cursus voor voertuigen boven de 3,5ton.

Willem

afremmen op de motor dat doe ik ook wel, heb dat toen met me autorijden ook geleerd met telkens terug te schakelen.

bij me vrachtwagen rijden idd het nieuwe rijden maar dan in de versnelling houden tot ie bijna afslaat en dan pas de koppeling in tot je stil staat.

ik heb vanavond getankt zal hem eens een tijdje meenemen naar me werk (is nu uurtje snelweg) en dan ook de adviesen opvolgens, eens kijken wat ie doet.

afremmen op de motor dat doe ik ook wel, heb dat toen met me autorijden ook geleerd met telkens terug te schakelen.

bij me vrachtwagen rijden idd het nieuwe rijden maar dan in de versnelling houden tot ie bijna afslaat en dan pas de koppeling in tot je stil staat.

ik heb vanavond getankt zal hem eens een tijdje meenemen naar me werk (is nu uurtje snelweg) en dan ook de adviesen opvolgens, eens kijken wat ie doet.

Een automaat remt niet zo geweldig op de motor.

Je kan echt een pokke eind doorrijden als je het gas los laat.

Een automaat remt niet zo geweldig op de motor.

Je kan echt een pokke eind doorrijden als je het gas los laat.

Wat redelijk zuinig jullie V6 benzines. Ik rijd een diesel 2.0 16V (X20DTL). Heb hem laten chippen van 82PK met 185NM naar 110PK met 240Nm. Maar rijd gemiddeld stadverkeerd 1 op 15,5. Snelweg word hij zuiniger dan haal ik 1 op 17,5KM en 1 op 18KM. Is een astra G bouwjaar 2000.

Wat redelijk zuinig jullie V6 benzines. Ik rijd een diesel 2.0 16V (X20DTL). Heb hem laten chippen van 82PK met 185NM naar 110PK met 240Nm. Maar rijd gemiddeld stadverkeerd 1 op 15,5. Snelweg word hij zuiniger dan haal ik 1 op 17,5KM en 1 op 18KM. Is een astra G bouwjaar 2000.

Dolby, deze valt denk onder de noemer een vergelijk van appels met peren ? ;)

6 cilinder benzine he gaat het om. Niet 4 cilinder Diesel.

Dolby, deze valt denk onder de noemer een vergelijk van appels met peren ? ;)

6 cilinder benzine he gaat het om. Niet 4 cilinder Diesel.

Dat Diesel niet te vergelijken is met benzine heb je helemaal goed. Maar je denkt als je aan een V6 denkt meteen die zal wel veel meer zuipen dan een diesel. Maar zoals hierboven al door verschillende mensen is geschreven valt het zeker goed mee. En daarbij komt nog eens dat een V6 gewoon heerlijk rijdt ten opzichte van een 4 cilinder.

Als ik een V6 kon betalen had ik het graag gedaan. :D

Dat Diesel niet te vergelijken is met benzine heb je helemaal goed. Maar je denkt als je aan een V6 denkt meteen die zal wel veel meer zuipen dan een diesel. Maar zoals hierboven al door verschillende mensen is geschreven valt het zeker goed mee. En daarbij komt nog eens dat een V6 gewoon heerlijk rijdt ten opzichte van een 4 cilinder.

Als ik een V6 kon betalen had ik het graag gedaan. :D

Ik zit met m'n 2,5 V6 op gemiddeld 1 op 10. Dit zijn meestal gewoon woon-werk km's, kids naar school, zwemles, boodschappen en dat soort dingen. Mijn vrouw rijdt er door de weeks meestal in en die rijdt aardig door.

Terug
Naar boven