• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De politie! xenon mag niet????

origineel gepost door vincent23

ok even voor de duidelijkheid:

mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.

dat is de tekst in het feitenboekje ;)

voor wat betreft de xenonlampen:

neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.

er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.

scheelt weer centjes :thumbup:thumbup

Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag

bonnetje van 60 eurie.

gr vinc

Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.

Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.

Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.

Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..

Ik vind het mooi, en 's avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..

Sorry voor off topic.-offtopic

verschilxenon.jpg

8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)

origineel gepost door ColinH

origineel gepost door vincent23

ok even voor de duidelijkheid:

mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.

dat is de tekst in het feitenboekje ;)

voor wat betreft de xenonlampen:

neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.

er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.

scheelt weer centjes :thumbup:thumbup

Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag

bonnetje van 60 eurie.

gr vinc

Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.

Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.

Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.

Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..

Ik vind het mooi, en 's avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..

Sorry voor off topic.-offtopic

Met alle respect, dit is echt onzin wat je vertelt.

het heeft nooit gemogen de combi stadlicht met mistlicht.

als je dat hebt geleerd van je rij-instructeur dan moet die nodig is op hercursus.

dimlicht is het enige licht wat mag met mistlicht.

gr vincent.

origineel gepost door Juffer1

verschilxenon.jpg

8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)

En dan zijn er nog mensen die zeggen: "Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units".... nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P

ik heb 10.000 k bi xenon van pilot, 60 euro op ebay nieuw :)

omdat de ophanging van mijn koplampen afgebroken was en dus op een andere manier vast zat, kon ik ze niet stellen.

het was daarom ook afkeur bij de apk daarom is het er nu ff uit.

zodra ik de plasticjes om de koplampen heb vervangen komt het er weer in.

en pas ik het lichtbeeld aan zodat ik er niet op bekeurd wordt.

eerst had ik wel veel strooilicht, dit was niet erg sociaal maar wel ideaal voor die onnodig linksrijders :D

wel zie ik hier veel mensen zeuren. maja de auto`s van tegenwoordig hebben gemiddeld gezien een hogere zit als oudere, en als je je oude bak dan ook nog 80mm naar beneden gooit (en de rest) moet je niet raar staan te kijken dat ook orginele xenon rijders (landrover enz) je in je bek schijnen... :) wie mooi wilt zijn moet scheel kijken:jerry

@vincent23: Moet ik je helaas ongelijk geven.

mistlicht met stadslicht mag en wordt tevens ook aangeraden. Met dimlicht aan, heb je groter kans, dat jezelf minder ziet.

origineel gepost door Lamborghini

origineel gepost door Juffer1

verschilxenon.jpg

En dan zijn er nog mensen die zeggen: "Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units".... nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P

Inderdaad, als je zo graag met xenon wil rijden koop dan ook projectie koplampen. anders is het erg irritant voor je mede weggebruikers.

origineel gepost door jacobbroersma

een tijd geleden was bij blik op de weg een aflevering over lampen

en daar zeiden ze dat je WEL met breedtestralers/mistverlichting mocht rijden

in combi met stadsverlichtnig

ik ga nog wel ff kijken welke aflevering het was

voor zover ik weet klopt dat ook.

je mag mistlichten/breedstralers als dimlichtvervanger

gebruiken maar dan wel met stadslicht erbij!

en wat betreft irritante strooilicht units zouden de lifehammers in de auto's van de tegenligger uitkomst kunnen bieden :P:jerry

Terug
Naar boven