Ook maar even voorstellen alhier.
Naam is Eric Duijster, alias De Sjack, veel te oud om m'n leeftijd te vermelden.
Woon in Naaldwijk, zit in de bloemenhandel en heb ernaast ook nog een webshop in gereedschappen en auto-onderdelen.
3 jaartjes aan een Subaru turbo gesleuteld, te weinig ermee gereden en nu werd het tijd voor wat meer power :hmmz
Paar maanden geleden liep ik tegen een Corsa aan:
Voor velen wel een bekende auto volgens mij.
Niet dat het me veel zegt, maar er ligt (nog steeds) een C20XE motor in met R1 carburateurs.
Lekker no nonsens onder de motorkap.
De auto starte niet toen ik hem kocht, heb hem dus direct weggebracht om hem lopend te laten maken.
Halgever was kapot en de carb's zaten niet goed in elkaar en nog wat kleine dingen.
Heb er eerst wat mee over straat gereden, volgens de verkoper moest ie nog ingereden worden.
Nu heb ik daar weinig geduld voor, dus ben ik afgelopen woensdag maar op het circuit geweest met het beestje.
(Sorry, maar heb de spiegels wel even een ander kleurtje gegeven...)
Auto heeft me positief verrast,
zit best goed gang in en is leuk om mee te rijden.
Ben een 4wd gewend, dus is wel even overschakelen, maar ze hebben beide een stuur en gaspedaal.
Alleen de remmen mogen wat beter:
Neusje duikt enorm naar beneden, alsof je op alleen de voorwielen rijdt bij aanremmen.
Daarnaast ie de auto ook zeer nerveus op de achterwielen, wat ook wel zijn charme heeft om hem de bocht in te kunnen zetten.
Dynamoriem was gebroken en hij liep iets wat warm, net tegen rood aan.
Of dat nu met elkaar te maken heeft weet ik zo niet, lijkt me wel dat de fan iets minder draait als ie alleen maar 12v van de accu heeft ipv 14v van de dynamo.
Anders moet er een grotere radiateur in.
Ik wil hem graag af laten stellen,
alleen tikt er wat en volgens anderen heeft dit te maken met de klepstoters.
Things to do:
Remmen nalopen, andere blokken erin, alleen achter zitten die er niet.
Stuggere voorveren
Volgens mij zit er water ipv koelvloeistof in, dat dus ook eerst vervangen.
Dynamoriem monteren, moet eerst uitvogelen welke lengte erop past.
Getik uit de motor (laten) halen.
Afstellen op een bank.
Evt nog een sperretje tegen de torque-steer en wielspin.
Hoop hier wat info van het forum te kunnen trekken,
Subaru ken ik inmiddels wel met de ogen dicht, maar dit is weer allemaal nieuw voor me.
Naam is Eric Duijster, alias De Sjack, veel te oud om m'n leeftijd te vermelden.
Woon in Naaldwijk, zit in de bloemenhandel en heb ernaast ook nog een webshop in gereedschappen en auto-onderdelen.
3 jaartjes aan een Subaru turbo gesleuteld, te weinig ermee gereden en nu werd het tijd voor wat meer power :hmmz
Paar maanden geleden liep ik tegen een Corsa aan:
Voor velen wel een bekende auto volgens mij.
Niet dat het me veel zegt, maar er ligt (nog steeds) een C20XE motor in met R1 carburateurs.
Lekker no nonsens onder de motorkap.
De auto starte niet toen ik hem kocht, heb hem dus direct weggebracht om hem lopend te laten maken.
Halgever was kapot en de carb's zaten niet goed in elkaar en nog wat kleine dingen.
Heb er eerst wat mee over straat gereden, volgens de verkoper moest ie nog ingereden worden.
Nu heb ik daar weinig geduld voor, dus ben ik afgelopen woensdag maar op het circuit geweest met het beestje.
(Sorry, maar heb de spiegels wel even een ander kleurtje gegeven...)
Auto heeft me positief verrast,
zit best goed gang in en is leuk om mee te rijden.
Ben een 4wd gewend, dus is wel even overschakelen, maar ze hebben beide een stuur en gaspedaal.
Alleen de remmen mogen wat beter:
Neusje duikt enorm naar beneden, alsof je op alleen de voorwielen rijdt bij aanremmen.
Daarnaast ie de auto ook zeer nerveus op de achterwielen, wat ook wel zijn charme heeft om hem de bocht in te kunnen zetten.
Dynamoriem was gebroken en hij liep iets wat warm, net tegen rood aan.
Of dat nu met elkaar te maken heeft weet ik zo niet, lijkt me wel dat de fan iets minder draait als ie alleen maar 12v van de accu heeft ipv 14v van de dynamo.
Anders moet er een grotere radiateur in.
Ik wil hem graag af laten stellen,
alleen tikt er wat en volgens anderen heeft dit te maken met de klepstoters.
Things to do:
Remmen nalopen, andere blokken erin, alleen achter zitten die er niet.
Stuggere voorveren
Volgens mij zit er water ipv koelvloeistof in, dat dus ook eerst vervangen.
Dynamoriem monteren, moet eerst uitvogelen welke lengte erop past.
Getik uit de motor (laten) halen.
Afstellen op een bank.
Evt nog een sperretje tegen de torque-steer en wielspin.
Hoop hier wat info van het forum te kunnen trekken,
Subaru ken ik inmiddels wel met de ogen dicht, maar dit is weer allemaal nieuw voor me.