• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De speedster in detail

@2000 wrote:Wil over een paar jaar de kadett weg doen en dan of een speedster, of een GT er voor terug :thumbup

Flink verschil tussen een sportauto en een cruiser.

Lees je dan in elk geval goed in op de minpunten van de speedster (om teleurstellingen te voorkomen)

@2000, ik heb in beide wagens mogen mee rijden en het is inderdaad een enorm verschil tussen de twee. Dat begint al met instappen ;)

@smiley, er staat heel veel niet op dat autogespot. Ik doe af en toe ook wel eens aan wat 'auto spotten' (m.n. voor de chassisnummers) en heb de kentekens eens nagetrokken bij hun, maar ik heb best wel veel wat daar nog niet op staat. Zelfde geld bijv. voor het Nederlandse Ferrari-register, ik heb die man in het afgelopen jaar zeker een stuk of 25 kentekens gestuurd die niet op zijn website stonden. Staan er overigens nog niet allemaal op inmiddels, er zijn wat problemen met de website.

@2000, ik heb in beide wagens mogen mee rijden en het is inderdaad een enorm verschil tussen de twee. Dat begint al met instappen ;)

@smiley, er staat heel veel niet op dat autogespot. Ik doe af en toe ook wel eens aan wat 'auto spotten' (m.n. voor de chassisnummers) en heb de kentekens eens nagetrokken bij hun, maar ik heb best wel veel wat daar nog niet op staat. Zelfde geld bijv. voor het Nederlandse Ferrari-register, ik heb die man in het afgelopen jaar zeker een stuk of 25 kentekens gestuurd die niet op zijn website stonden. Staan er overigens nog niet allemaal op inmiddels, er zijn wat problemen met de website.

@smileyspeedster wrote:@2000 wrote:Een kennis van me heeft een groene turbo, en dat is volgens mij een originele Nederlander :shock:

Dan heeft ie hem goed verborgen gehouden al die jaren (autogespot enzo)

Le mans groen was inderdaad een turbo kleur toendertijd.

Dan is ie de enige in Nederland.

Inmiddels staat mijn database voor de turbo op:

4 x zilver

5 x blauw

5 x zwart

2 x rood

2 x gunmetal

1 x petrol

2 x switch

1 x oranje

1 x geel

Klopt, de wagen schijnt heel lang in een showroom te hebben gestaan. Had ook erg weinig km's.

@smileyspeedster wrote:@2000 wrote:Een kennis van me heeft een groene turbo, en dat is volgens mij een originele Nederlander :shock:

Dan heeft ie hem goed verborgen gehouden al die jaren (autogespot enzo)

Le mans groen was inderdaad een turbo kleur toendertijd.

Dan is ie de enige in Nederland.

Inmiddels staat mijn database voor de turbo op:

4 x zilver

5 x blauw

5 x zwart

2 x rood

2 x gunmetal

1 x petrol

2 x switch

1 x oranje

1 x geel

Klopt, de wagen schijnt heel lang in een showroom te hebben gestaan. Had ook erg weinig km's.

@smileyspeedster wrote:@2000 wrote:Wil over een paar jaar de kadett weg doen en dan of een speedster, of een GT er voor terug :thumbup

Lees je dan in elk geval goed in op de minpunten van de speedster (om teleurstellingen te voorkomen)

Vind ze allebei gewoon prachtig :D

@smileyspeedster wrote:@2000 wrote:Wil over een paar jaar de kadett weg doen en dan of een speedster, of een GT er voor terug :thumbup

Vind ze allebei gewoon prachtig :D

Bedankt voor het delen van deze geweldige informatie. Heb het met veel plezier gelezen.

Heb zelf de zelfde motor die in een Speedstar is geleverd.:thumb

Bedankt voor het delen van deze geweldige informatie. Heb het met veel plezier gelezen.

Heb zelf de zelfde motor die in een Speedstar is geleverd.:thumb

Smiley, ken je ook de Speedster die bij Scheerders in Zevenbergen staat?

Is volgens mij een 2.2 die uit de racerij komt. Heb er helaas geen foto van.

Smiley, ken je ook de Speedster die bij Scheerders in Zevenbergen staat?

Is volgens mij een 2.2 die uit de racerij komt. Heb er helaas geen foto van.

Ik kan 'm niet vinden op internet...hij staat ook niet te koop.

Ik zal nog effe verder zoeken. Hij staat inmiddels al zeker weer een jaar of 5 binnen bij hen.

Ik kan 'm niet vinden op internet...hij staat ook niet te koop.

Ik zal nog effe verder zoeken. Hij staat inmiddels al zeker weer een jaar of 5 binnen bij hen.

Terug
Naar boven