• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec-C van Peter : de vervanger!!

Update : 31/7 : CID module zit er in en één en ander afgewerkt

Donderdag was ik al bezig geweest met het inbouwen van de CID module in het CID-schermpje.

Vandaag alles afgewerkt. Kabels van achter naar voren getrokken over de midden-tunnel ( onder de vloerbedekking ) en door de middenconsole.

Het volgende zit er nu in :

- Tv/dvd op CID ( kan vanaf 3 bronnen signaal kijken )

- 2 hoofdsteunen met dvd/tft schermen ( ook 3 bronnen op te zien )

- Bullit tv tuner box ( digitenne )

- achteruitrijcamera ( maar die moet ik van de week nog ff aansluiten )

Plaatje bij het praatje :

Bullit ontvanger:

IMG_6753640x480.jpg

Plek van de Bullit : achter de bank, onder de afdekplaat:

24062010456640x480.jpg

Plek van de antennes :

Achterin:

11072010465640x480.jpg

Voorin:

11072010463640x480.jpg

En niks meer van te zien:

11072010464640x480.jpg

IR-ontvanger van de Bullit:

31072010482640x480.jpg

Knopje waarmee geschakeld wordt tussen de 3 kanalen op de CID:

31072010480640x480.jpg

En ... de CID:

31072010484640x480.jpg

31072010483640x480.jpg

( excuse voor de kwaliteit van de foto's .... mobieltje hé ! )

En voor de liefhebbers nog een filmpje :

Update van de camera volgt van de week !

Is daar een speciale module voor nodig om tv beeld op je CID te krijgen?

En waar is die eventueel te krijgen ?

Dat lijkt me ook wel wat.

Thanks iedereen voor de reactie.

Voor de liefhebbers: Het is een printplaatje die in de CID geplaatst moet worden ( alleen geschikt voor de brede versie van de CID, dus niet de vierkante ! )

De complete kit is te koop op www.ebay.com ( van iemand uit Roemenië ) of op http://mitglied.multimania.de/hardwarekiller03/ ( maar ik heb niet deze kit. )

Er is ook op MP een bedrijf die gewoon een RGB-kabel met kastje er tussen aanbied , maar dan heb je alleen beeld binnen het navigatie kader, dus niet over het hele beeld.

Een How2 ga ik hier niet plaatsen.

Als je dit kitje besteld krijg je een PDF met een zeer uitgebreide how2 van de Roemeense jongen.

Eigenlijk is het een kwestie van scherm uit de auto halen, scherm openen , 30 polige flatcable loshalen, nieuwe kabel er in , printplaat plaatsen, 2e flatcable aansluiten en het zooitje weer dicht maken.

Ow... en als je het graag wilt en niet zeker bent van je kunnen............ ik kan hem er ook inplaatsen tegen vergoeding ! :agent

Update 23/8 : nieuwe achterwisser Skoda !!

Eigenlijk niet echt veel bijzonders ( na de vorige update ) , maar toch ..

Voor :

21082010511800x600.jpg

Na :

21082010512800x600.jpg

Deze is bijna net zo lang , maar ziet er een stuk strakker uit en combineerd mooier met de flat blades aan de voorkant !

:angel

origineel gepost door speaker

Eigenlijk niet echt veel bijzonders ( na de vorige update ) , maar toch ..

:angel

Tijdje gemist dit topic en nu weer ff tijd gehad om bij te lezen.

Gaat weer als een speer die Peter:afro In 1 woord geweldig man!

:jerry:kewlpics

Ben erg benieuwd naar de opc eindstukken en de verlaging.

:thumbup

Save driving Jurgen

origineel gepost door jraaf

Ben erg benieuwd naar de opc eindstukken en de verlaging.

:thumbup

Save driving Jurgen

Als ik vandaag niet een nieuw spruitstuk had hoeven bestellen , had ik nu eibach/bilsteins besteld !!

Moet alleen nog ff opc eindstukken vinden voor een normale prijs ( en niet 107 euro p/stuk !! )

Als ik vandaag niet een nieuw spruitstuk had hoeven bestellen , had ik nu eibach/bilsteins besteld !!

Moet alleen nog ff opc eindstukken vinden voor een normale prijs ( en niet 107 euro p/stuk !! )

Opel Nienhaus vraagt er 89 voor.... Die hebben ook nog andere mooie dingen voor de achterkant van je vec.

Safe driving Jurgen.

P.s zit er toch serieus over na te denken om dat chiecke (hoe spel je dat?)creme om te ruilen voor sportief zwart.

Ik vindt het erg bijzonder wat je allemaal aan de Vectra gedaan hebt! Heb ik zeker respect voor!

En ja, de huidige situatie van de uitlaten vindt ik niet top, maar misschien is het om te zien beter. Ben benieuwd tussen welke twee opties je nu zit te twijfelen.

Zelf vindt ik deze set-up erg mooi. Duidelijk aanwezig, maar toch netjes en bescheiden:

Opel-Vectra-Stationwagen-Diesel-Zilver-003--5046130-Medium.jpg

Terug
Naar boven