• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec-C van Peter : de vervanger!!

:wors:worsDat had ie nog net ff nodig,aan de binnenkant van mijn benzinedop staan voor zowel 225/45 als 225/40 de bandenspanning opgegeven :hmmz:hmmz

ps Was die velgen eens man:swear

@ Yzf1kr

"Door de grotere wielomtrek heb je ook nog eens minder rolweerstand"

"Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand".[/rquote]

Minder rolweerstand:) extra gewicht buitenrand:(

spreekt elkaar een beetje tegen of niet?

Beetje overdreven allemaal, hoe ver kun je gaan?

Jan

Ziet er goed uit. Hopelijk volgende maand ook de eibach pro kit bij mijn signum eronder.

Merk je nog wat qua wegliging en of comfort?

Btw volgens mij is zijn alle 2 de maten redelijk standaard want in opcom kan je ook 2 keuzes maken uit je wielomtrek. Optie 2 is volgens mij: 225/45-17

225/45-18

235/35-19

En optie 1 is dan: 225/40-18

en dan nog 1 maat.

Of natuurlijk je eigen berekende wielomtrek programeren. (Ik weet het het gaat hier niet om, maar wilde alle opties duidelijk maken).

[rquote=1909178&tid=109983&author=janneman vectra c]

@ Yzf1kr

"Nadeel is wel dat het wat meer verbruikt bij acceleratie door het extra gewicht aan de buitenrand".[/rquote]

Jan

[/rquote]

Nee hoor, spreekt elkaar totaal niet tegen.

Grotere wielen hebben minder last van oneffenheden er rollen daar een stuk makkelijker overheen.

Dus bij constante snelheid rolt het makkelijker.

Zoals ik al zei heeft het als nadeel dat je meer gewicht meer naar buiten licht, waardoor ze een grotere massa traagheid krijgt. En het dus meer energie kost om de wielen te versnellen en af te remmen.

Als je dus veel autoweg rijdt dan kan zijn grote wielen ideaal.

En spaar je brandstof.

Rij je daarintegen veel stadsverkeer, en hou je van stoplichtsprintjes, dan kan je beter kleinere wielen nemen.

Tja, en over overdrijven met hoe ver je kan gaan moet je het niet hebben in het topic van Peter. :jerry

[rquote=1909615&tid=109983&author=yzf1kr][rquote=1909178&tid=109983&author=janneman vectra c]

@ Yzf1kr

Jan

[/rquote]

Nee hoor, spreekt elkaar totaal niet tegen.

Grotere wielen hebben minder last van oneffenheden er rollen daar een stuk makkelijker overheen.

Dus bij constante snelheid rolt het makkelijker.

Zoals ik al zei heeft het als nadeel dat je meer gewicht meer naar buiten licht, waardoor ze een grotere massa traagheid krijgt. En het dus meer energie kost om de wielen te versnellen en af te remmen.

Als je dus veel autoweg rijdt dan kan zijn grote wielen ideaal.

En spaar je brandstof.

Rij je daarintegen veel stadsverkeer, en hou je van stoplichtsprintjes, dan kan je beter kleinere wielen nemen.

Tja, en over overdrijven met hoe ver je kan gaan moet je het niet hebben in het topic van Peter. :jerry[/rquote]

-offtopick dacht dat je in Flevoland woonde en het is verkeerslichten niet stoplicht. Het is ook geleidenrail en niet vangrails oid.:thumbup-offtopic

[rquote=1909637&tid=109983&author=yzf1kr]Kijk dan maar eens in het woordenboek... betweter.[/rquote]

vat het niet verkeerd op, was meer sarcastisch bedoeld

Volgens van Dalen kan het allebei (stoplichten verkeerslichten) wist ik eigenlijk ook niet.

Een geleiderail of vangrail is een barrière die naast wegen wordt geplaatst om te voorkomen dat voertuigen de weg in zijdelingse richting verlaten, kantelen of de middenberm doorkruisen. Hierdoor wordt schade aan inzittenden en de auto zoveel mogelijk beperkt. bron:

[rquote=1909768&tid=109983&author=speaker]Het is een verkeerslicht.. Tot je er voor moet stoppen, dan is t een stoplicht.

[/rquote]

En op z'n Duits: Ampel

Greetz C met een Roel.

@Baba wrote:Lol nu snap ik je vragen Peter ;) , strip nog gevonden?

Veel fun bij je nieuwe project :thumb

Issie weer aan t strippen? Hou daar toch eens mee op Peet.

Och....Fruitkoning ook nog hier met zn ouwe beunbak. Jij hebt nooit bekend gestaan om je sterke reacties he Tom... :D

Terug
Naar boven