Update : 11/3 : wat doet Spieker nou ??
Het hing al een tijdje in de lucht ... de vectra leek wat klein met een tweeling , een kind van 6 en een hond .... Dus we eerst een dagje een Vivaro gehuurd. Dat beviel wel ( al reed het wel heel anders ) en lekker veel ruimte, dus zijn we op zoek gegaan naar een Vivaro.
Er is heel veel keus , maar varieerd van duur tot nog duurder en voor eentje uit 2004 met ruim 2 ton betaal je al gauw 8.000 ( en als je pech hebt is dat nog excl. BTW )
Nu hebben we vorige week toch een knap exemplaar gevonden ( al zeg ik het zelf ) :
Het is er eentje van 5-2007 met 213.000 op de teller met een 2.0CDTi motor er in en een 6-bak. En hij rijd/schakelt lekker soepel.. kraakt en rammelt helemaal niet , geen speling etc....
Precies wat we zochten....
Nu komt het probleem :
Ik heb er nu bijna 600km in gereden en het bevalt helemaal NIET !!! En dat ligt niet aan de Vivaro, maar aan mijn gevoel.
Vanmorgen ben ik, na een paar dagen alleen in de Viv gereden te hebben , in de vec gestapt en MAN WAT RIJDT DAT LEKKUUUUUUUR !!
Ik kan dus niet wennen aan die bus.. hij rijdt perfect , maar het ligt puur aan mij !
En in de praktijk is hij toch wat minder en makkelijk als dat we dachten en wegen voor mij het voordeel van ruimte toch niet op tegenover comfort, power en luxe.
Ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ik het nog een paar weken aankijk en dan pas een besluit neem, maar ik vrees met grote vrezen dat het NIET gaat wennen.
Ik had al meteen grootse plannen voor de Viv zoals :
- Glasslook panelen op het achterste zijgedeelte.
- sidebars en pushbar
- VPC neus raam en dakspoiler
- ander interieur ( vectra stoelen voorin )
- dubbele cabine 10cm naar achter voor meer ruimte
- Sub en Amp. onder de bank bouwen
- achterruimte met stofbekleden en een gelakte houten vloer er in
- dubb. uitlaat
- CD70 er in compleet met alles
- achteruitrijcamera weggewerkt in de handgreep op de achterdeur
- halogeen spotjes in het dak ( achterbank en achterin )
- en nog veel meer......
Maarja.... ik mis het goede gevoel .....................................
En die 5000 vakantie km's waar hij super handig is , wegen niet op tegen de 30.000km die ik er meeste tijds alleen in zit!
Ik zal jullie op de hoogte houden wat de beslissing wordt en of mijn enthousiasme tot leven gewekt kan worden! ( qua rijden dan , want qua projecten heb ik er super veel zin in ! )