• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec van CAlberts -22/08 Afscheid... :(

Erg mooie Vectra in een ( inderdaad ) mooie sjieke kleur. :thumb

Grappig dat je het dashboard onder het stuur hebt vervangen voor een met het extra vakje.

Dat was een van de vele verschillen die ik tegen kwam na mijn overstap in een Executive-C2 vanuit een Elegance-C1.

Ik mis verder de zonnerollo's in de achterportieren, wat extra knopjes bij de elektrische raambediening rechts, en de gasveren onder de mortorkap zijn ook verdwenen bij de C2.

En dan zullen er nog wel meer verschillen zijn waarmee Opel de productiekosten heeft weten te beperken.

Veel plezier en succes met de Vec.

Mooie Vec!

Nooit geweten dat de C1 ook elektrische achterklep had. Ook die wegklapbare passagiersstoel is nieuw voor mij. Zeer nette bak..

Groet,

Eric.

@CJX wrote:Erg mooie Vectra in een ( inderdaad ) mooie sjieke kleur. :thumb

Grappig dat je het dashboard onder het stuur hebt vervangen voor een met het extra vakje.

Dat was een van de vele verschillen die ik tegen kwam na mijn overstap in een Executive-C2 vanuit een Elegance-C1.

Ik mis verder de zonnerollo's in de achterportieren, wat extra knopjes bij de elektrische raambediening rechts, en de gasveren onder de mortorkap zijn ook verdwenen bij de C2.

En dan zullen er nog wel meer verschillen zijn waarmee Opel de productiekosten heeft weten te beperken.

Veel plezier en succes met de Vec.

Dankjewel!

Voor diegene die denkt: vakje??!

5ajy7agy.jpg

Eindelijk het 4-spaaks stuur vervangen voor een 3-spaaks. Veel beter, al zeg ik het zelf. En waarom geen sportstuur? Tja, moeders de vrouw wil ook wat hè...(of niet dus) king:

imagekmui.jpg

Weer een mooie update Chiel :thumbup

Heb je die sporen nog uit je achterruit gekregen? Ik heb hier nog dat polijst spul voor je staan namelijk

Mooi stuurtje Chiel en 't is toch sport genoeg dat stuur :hmmz Kunt 'm alleen nog upgraden naar OPC line of OPC. Enige verschil is dan dat ie iets dikker wordt en afgewerkt is met een witte of blauwe naad en een opc logootje.

Groet jraaf

Ja precies! In ieder geval een stuk beter dan zo'n oubollig 4 spaaksstuur!

Alleen blijkt ie toch net scheef te zitten... Dacht dat dat niet mogelijk was, maar toch dus...

@tom: Mooi! Ik app je vandaag nog even!

Dit weekend een paar kleine dingetjes gedaan.

Allereerst de deurvanger vervangen en er even een How-to van gemaakt. Was echt versleten...

yhuparu6.jpg

Als tweede een simpel dingetje, namelijk de rode kapjes uit de deurpennen gehaald en ze zodoende laten zakken. Simpel, maar ik vind het wel mooier.

Ontgrendeld:

yragu2u3.jpg

Vergrendeld:

8ujave8y.jpg

En als laatste een badge van ATM ontvangen! Erg blij mee! :king (in tegenstelling tot moeders de vrouw :jerry)

u5ymasu2.jpg

Hey Chiel

Netjes man :thumb En die atm badge king: :thumb klasse.

Moeders de vrouw zit toch ook 4 x per jaar bij de kapper voor een vermogen :jerry

Ik ben ook al een tijdje bezig met een 'signatuur' ben er alleen nog niet uit.

Wordt waarschijnlijk een KCP logo :afro

Groet jraaf

Thnx Jurgen! :thumb

Tja, ze vind het niet mooi, wil er geen 'sportbak' van maken aangezien het de gezinsauto is. Was niet helemaal content dat ik ondanks haar protest hem er op had gedrukt. :jerry

Tja, je EDS chip is ook al niet meer echt geldig toch...? Heeft KPC dan ook een badge?

Nieuwe update sinds tijden!

Afgelopen week heeft de Vec een nieuwe (lees gebruikte) bak gekregen. De synchromesh ringen van de 5e versnelling waren op en die van de derde begon ook. Meteen maar nieuwe koppeling dr in.

3umy3ema.jpg

7a7e8ypu.jpg

Tevens bij Klein Gunnewiek een licht/regensensor gekocht (EX) en op eBay eindelijk goedkoop een AUTO-schakelaar op de kop kunnen tikken. Vanavond er in gezet en morgen even langs de broeders Simaan voor activering.

usyreseb.jpg

beqe7ypa.jpg

Tot slot heb ik sinds 3 weken een dashcam, de Blackvue DR380-G HD. Voor mijn werk beoordeel ik dagelijks de aansprakelijkheid in verkeersongevallen en hoe vaak het wel niet voor komt dat het steekt op het hebben van bewijs... Dat wil ik voor zijn en er daarom toch maar eentje kocht.

Wilde er perse in met GPS, zodat je snelheid ook wordt weergeven en je route wordt gelogd (laatste vind ik het minst spannende). Maar bovenal moest ie er mooi uit zien en niet met zo'n joekelse zuignap. Zie hier het resultaat.

y9e3upup.jpg

4etusede.jpg

yhutesy3.jpg

5y2aju7y.jpg

vyje3aty.jpg

Dingtje heb ik aan de constante stroom liggen. Bij beweging filmt hij ook in parkeerstand. Voelt ie een schok, dan slaat ie de film op.

Terug
Naar boven