• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De zin en onzin van heatwrap (uitlaattape)

Naja theoretisch gezien wordt bij een cih motor het inlaatspruitstuk minder warm en dus de inlaat lucht minder warm.

En dat verhaaltje van koudere lucht kennen de meeste wel denk ik.

Wat een mooi blok trouwens... CIH 16V :wub

Even het topic wakkerschudden. Waar heb je toen uiteindelijk voor gekozen?? Ik ben aan het overwegen het ook te monteren namelijk.

Bedankt!

Ik ga geen carbs meer doen met oog op benzine spugen uit de kelkjes.Ik ga over op injectie.

Ik heb laatst de 2.2 voorzien van de blanke heatwrap wat ik nog had liggen. Dit is een motor op alleen lpg.

Scheelt weer wat warmte onder de motorkap.

@H-400 wrote:
IMG_0039-1.jpg

m'n uitlaat heb ik ook ingepakt, het belangrijkste was dat m'n inlaatspruitstuk minder opgewarmd werd.

De elektrische kabeltjes naar oa de gasklepschakelaar waren wat krokant aan't worden...

Het is minder warm onder de kap maar of het meer vermogen geeft??

Pffff, hier gaat me broek van bollen :wub

Ontopic: mocht mijn spruitstuk ooit gaan roesten dan doe ik heatwrap er om heen, maar zolang het om aan te zien is: neu, gaat niet gebeuren.

@Dennis1702 wrote:Was je dan bang dat het dan vol met benzine ging zitten? Loopt hij nu ook beter op lpg door de wraps?

Webertjes kunnen nog wel eens een beetje benzine terug spugen. Dat kan op de uitlaat komen. Nou zal dat niet zo snel vlam vatten. Maar op een Cih motor, met de in en uitlaat aan 1 kant, zou ik toch wel wat veiligers willen. Nou is het wel zo dat benzine redelijk vlot verdampt. Maar na het zien van een brand door carbjes, kies ik toch maar voor de veiligere optie.

Ik merk geen prestatie winst. Die 2.2 in de station is ook geen racemotor. Ik rij bijna nooit hard met die auto.

Ik had de boel toevallig toch los omdat ik met de inlaat bezig was, en ik had nog een grote rol heatwrap liggen.

Enige wat ik merk is dat het wat koeler is onder de kap na een eindje rijden.

@Fearless wrote:@Dennis1702 wrote:Was je dan bang dat het dan vol met benzine ging zitten? Loopt hij nu ook beter op lpg door de wraps?

Webertjes kunnen nog wel eens een beetje benzine terug spugen. Dat kan op de uitlaat komen. Nou zal dat niet zo snel vlam vatten. Maar op een Cih motor, met de in en uitlaat aan 1 kant, zou ik toch wel wat veiligers willen. Nou is het wel zo dat benzine redelijk vlot verdampt. Maar na het zien van een brand door carbjes, kies ik toch maar voor de veiligere optie.

Ik merk geen prestatie winst. Die 2.2 in de station is ook geen racemotor. Ik rij bijna nooit hard met die auto.

Ik had de boel toevallig toch los omdat ik met de inlaat bezig was, en ik had nog een grote rol heatwrap liggen.

Enige wat ik merk is dat het wat koeler is onder de kap na een eindje rijden.

Ja dat snap ik wel! Het lijkt me verschrikkelijk als je dat zou overkomen! Dat gun je niemand. Ik ga zelf niet met webertjes rijden. Maar gewoon met een Varajet 2, en dan voornamelijk op LPG. Ik heb de in- en uitlaat nog op het blok zitten (blok is er wel uit), is het dan een beetje goed te monteren? Het is een 2.0S.

Ik heb een injectie inlaat. Op de 2.2. Heel simpel enkel en alleen lpg op de gasklep. Al het benzine gebeuren is er af.

Als je de uitlaat los haalt aan het blok kan kun je het makkelijkste de boel inwikkelen.

Terug
Naar boven