• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Deel restauratie Manta SR (nu met foto's!)

origineel gepost door peerke1987

Zal wel prijzig zijn geweest zo'n nieuw frontje:hmmz:(

Was een zo goed als nieuwe. Bovenfront was goed in de roest. Is dan gestraald en gektld, dus in princiepe nieuwe. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Bedankt voor de reacties!:thumbup

Ben al wat verder gekomen..

Ben nu bezig met plamuren en strak maken. Dit zal wel even duren.

Tevens is de motor helemaal uit elkaar en kan ik hier ook weer mee verder.

De bak is al klaar voor montage:thumbup

Zal niet veel meer gebeuren aangezien de carnaval en ik ga lekker op vakantie. Daarna volle bak door (als school het toelaat) en dan voor Budel 2010 klaar:)

dan maar een mooi carnaval gewenst en een prettie vakantie :D maar dan daarna wel weer fanatiek los he :jerry:jerry:jerry

we zien wel weer een update met :kewlpics:kewlpics:kewlpics

origineel gepost door peerke1987

ben benieuwd of je budel 2010 gaat halen, ga je zelf heel je auto strak maken?

Het grootste gedeelte zelf, maar de laatste loodjes door een vakman. kan niet risceren dat het 'fout' gaat;)

Mwa.. schot.. Alle laswerkzaamheden op accubak na zijn klaar, dus het front zit er rete strak erop. Alle naden etc. lopen 100% recht. Ben nu bezig met plamuren, maar dat valt een beetje tegen. Dan maar wat langer eraan werken, want het moet gewoon beter als goed zijn. Het blok ligt ook uit elkaar, alle nieuwe onderdelen liggen al klaar, alleen ff afwachten op reviseer bedrijf die blok ging lassen en reinigen. Alleen tijd is probleem zoals gewoonlijk. Stapje voor stapje komt het ook wel goed..

Zo staat deze erbij met kap en schermen erop:wors

384548942.jpg

hier wat info over de vorderingen:

Er zijn geen vorderingen eigenlijk.. Weer tentamens gehad en druk op school en plamuren is een $@%#&* werk. Ook met het blok schiet het niet op, de onderblok moet vervangen worden...

Er zijn wel weer onderdelen naar de passiveerder én er is weer geld verdiend voor deze Manta;)

Er zijn wel weer onderdelen naar de passiveerder én er is weer geld verdiend voor deze Manta

dan is er ook wat meer om uit te geven :D

plamuren vind ik ook klote werk maar word ere steeds bedrevener in :P:P

zie je zondag

Heb afgelopen week een blok uit een GT gesloopt, blok zag er zeer goed uit. Maar wat bleek.. het blok had een airco aansluiting (over het hoofd gezien, stom stom..) dus niet origineel in deze Manta.

Met plamuur werk schiet het niet echt op, maar ik begin het onder de knie te krijgen.

Wie weet binnenkort weer een normale update.

Klein updatetje;

Ander blok gehaald die wel goed is. Gelijk even motornummer weggehaald, waar dadeluk ik de originele nummers in ga slaan.
388431813.jpg

Verder het 'plamuur' werk van de binnenzijde. Wat zijn dat toch lastige plekken om bij te komen af en toe.. Pfff om moe van te worden. Maandag komt een kameraad meehelpen met schuren:thumbup

388431805.jpg

388431795.jpg

388431793.jpg

Voor de rest heeeeeel weinig tijd ivm die @#$$^%$^%# school.. Moet eigenluk wel voldoende studiepunten halen, maar heb er weinig zin in. Word ik wel van school geschopt en kan ik mooi veel aan de Manta werken:jerry

Ja dat lijkt me wel handig om je school niet af te maken.

Dan kan je later weer je Manta weer verkopen, omdat je geen garage bij je huis kan financieren.

Terug
Naar boven