• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

demontage dashboard

bigmike

Post vaak
het onderwerp zegt het al

hoe haal ik het dashboard er af.

heb dit al is eerder gedaan,maar dat was er 1 zonder airbag

en dat heeft me heel veel uur gekost,mede door die rot schroefjes onder je raam.

dus als iemand handige tips heeft,let me know.

het is gewoon heel veel uur werk. heb het nu meerdere keren gedaan maar ben altijd volle middag bezig hem los te krijgen. weer monteren kost nog meer tijd aangezien je dan alles weer netjes terug moet zetten,en alle kabels op de goede plek moet vastmaken.

schroefje in het midden voorop wordt moeilijk los te krijgen, niet zonder die kap te slopen of de ruit eruit te halen. (heb zelf een bitje op een plaatje gelast om er makkelijker bij te kunnen, maar dan nog sneuveld de kap)

het is gewoon heel veel uur werk. heb het nu meerdere keren gedaan maar ben altijd volle middag bezig hem los te krijgen. weer monteren kost nog meer tijd aangezien je dan alles weer netjes terug moet zetten,en alle kabels op de goede plek moet vastmaken.

schroefje in het midden voorop wordt moeilijk los te krijgen, niet zonder die kap te slopen of de ruit eruit te halen. (heb zelf een bitje op een plaatje gelast om er makkelijker bij te kunnen, maar dan nog sneuveld de kap)

[rquote=1871745&tid=142939&author=drakos]het is gewoon heel veel uur werk. heb het nu meerdere keren gedaan maar ben altijd volle middag bezig hem los te krijgen. weer monteren kost nog meer tijd aangezien je dan alles weer netjes terug moet zetten,en alle kabels op de goede plek moet vastmaken.

schroefje in het midden voorop wordt moeilijk los te krijgen, niet zonder die kap te slopen of de ruit eruit te halen. (heb zelf een bitje op een plaatje gelast om er makkelijker bij te kunnen, maar dan nog sneuveld de kap)[/rquote]

kort en simpel gezegt:word weer een klote klus dus:angel:D

ja ik wil het dash dr toch uithebben,kijken of ik ergens mn lekage kan ontdekken,en volgends de vorige eigenaar was mijn dashboard ergens van binnen kapot.

vandaar dat ik toen dat dashboard aan je vroeg.

en ik wil me dash gaan bekleden met skai,als dat te doen is

[rquote=1871745&tid=142939&author=drakos]het is gewoon heel veel uur werk. heb het nu meerdere keren gedaan maar ben altijd volle middag bezig hem los te krijgen. weer monteren kost nog meer tijd aangezien je dan alles weer netjes terug moet zetten,en alle kabels op de goede plek moet vastmaken.

schroefje in het midden voorop wordt moeilijk los te krijgen, niet zonder die kap te slopen of de ruit eruit te halen. (heb zelf een bitje op een plaatje gelast om er makkelijker bij te kunnen, maar dan nog sneuveld de kap)[/rquote]

kort en simpel gezegt:word weer een klote klus dus:angel:D

ja ik wil het dash dr toch uithebben,kijken of ik ergens mn lekage kan ontdekken,en volgends de vorige eigenaar was mijn dashboard ergens van binnen kapot.

vandaar dat ik toen dat dashboard aan je vroeg.

en ik wil me dash gaan bekleden met skai,als dat te doen is

dat is wel de beste uitleg ja :P..

alle boutjes e.d. spreken redelijk voor zich.

enigste echte tip die ik voor je heb is met de luchtroostertjes; als je vanaf de ondekant de aanvoerbuis omhoog drukt schieten ze er vrij makkelijk uit zonder schade. (dus niet met een schroevendraaier vanaf de buitenkant gaan vroeten zoals ik vele heb zien doen)

dash bekleden is een ramp vrees ik. ben aardig thuis in het bekleden van panelen e.d. maar zou het niet aandurven. zou het heel goed poetsen en vervolgens de details e.v. verven (luchtroosters e.d. .. voorbeeldfoto volgt nog)

heb e.v. het dash nog bijna compleet liggen. alleen zonder het voorste kapje ;)

dat is wel de beste uitleg ja :P..

alle boutjes e.d. spreken redelijk voor zich.

enigste echte tip die ik voor je heb is met de luchtroostertjes; als je vanaf de ondekant de aanvoerbuis omhoog drukt schieten ze er vrij makkelijk uit zonder schade. (dus niet met een schroevendraaier vanaf de buitenkant gaan vroeten zoals ik vele heb zien doen)

dash bekleden is een ramp vrees ik. ben aardig thuis in het bekleden van panelen e.d. maar zou het niet aandurven. zou het heel goed poetsen en vervolgens de details e.v. verven (luchtroosters e.d. .. voorbeeldfoto volgt nog)

heb e.v. het dash nog bijna compleet liggen. alleen zonder het voorste kapje ;)

hier ff een foto'tje van mijn dash. fot ois ietswat wazig maar het idee is duidelijk denk (camera stopte ermee :-s )

Foto-W4S4OWDH-D.jpg

hier ff een foto'tje van mijn dash. fot ois ietswat wazig maar het idee is duidelijk denk (camera stopte ermee :-s )

Foto-W4S4OWDH-D.jpg

Terug
Naar boven