• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Denon Sound

Ik heb de optie niet gedaan, en moet zeggen; vind het ook wel prima!

Het standaard geluid, met uiteraard wat aanpassingen in de auto of via Android Auto ( spotify ) is het geluid echt een dikke 7 wat mij betreft.
Ik stel absoluut hoge eisen aan het geluid in een auto, gezien de vele kilometers die ik maak, en dus ook een goed geluid wil hebben.

Ik heb Denon audio wel genomen en vind het echt het geld waard. De subwoofer en de centrale speaker midden in het dashboard vormen samen met de 8 andere speakers een goed geheel en geven een mooi vol geluid wat bij hogere volumes niet vervormt. Overigens lijkt het wel of er bij muziek van een usb stick nog beter geluid uit komt dan bij gebruik van de DAB+ radio en bij streamen. Ik zou een usb stick meenemen naar een dealer en het gewoon zelf proberen. Overigens speelt de Intellilink 5 niet alleen mp3 vanaf een usb stick, maar ook FLAC, hoewel dat niet in de handleiding staat.

Ik denk dat het de beste optie is die je kunt nemen als je van goed geluid houdt. In combinatie met spotify via carplay is het heerlijk genieten van muziek. Het klopt dat de dab+ optie minder goed klinkt doordat de bitrate nog steeds bedroevend laag is in vergelijking met spotify of je eigen usb stick. De bas klinkt echt super strak dankzij de subwoofer en het klankbeeld is mooi uitgewogen over het hele frequentie spectrum en blijft vrij van vervorming door de high end versterker ook op zeer hoge geluids niveau’s, must have optie dus!

[quote quote=18369908]Ik heb Denon audio wel genomen en vind het echt het geld waard. De subwoofer en de centrale speaker midden in het dashboard vormen samen met de 8 andere speakers een goed geheel en geven een mooi vol geluid wat bij hogere volumes niet vervormt. Overigens lijkt het wel of er bij muziek van een usb stick nog beter geluid uit komt dan bij gebruik van de DAB+ radio en bij streamen. Ik zou een usb stick meenemen naar een dealer en het gewoon zelf proberen. Overigens speelt de Intellilink 5 niet alleen mp3 vanaf een usb stick, maar ook FLAC, hoewel dat niet in de handleiding staat.[/quote]

Kan dat beamen, geluid is stukken beter vanaf een USB stick en/of je mobiele telefoon (via USB kabel of Bluetooth streamen).
Vooral de lage tonen en diepte van het geluid is echt goed.
Geluid vanaf FM radio is ook beter dan DAB+, heb DAB+ ook uit staan.

Heb 2 tiener meiden, houden nogal van R&B en trance (dus een dikke bass), harder dan niveau 18 is niet uit te houden, wetende dat het volume tot 30 kan :cry: .
Binnenspiegel en buitenspiegels trillen enorm op stand 18, je omgeving 'hoort' je dan wel rijden :yahoo:

Al met al zijn geld zeker waard !

Ja, ik heb de optie denon (nu bij psa GLX bose geworden, zelfde systeem alleen naam veranderd). Geluid via spotify erg lekker, via dab+ Tegen vallend. Daarnaast vind ik de equalizer zeer beperkt, via Spotify kun je dit veel beter instellen. Dus de denon hardware zeker goed mits je een goede bron hebt.

Het de app 'Rocket Player' speel ik mijn MP3's af die op mijn telefoon staan terwijl ik Android auto gebruik.

De equalizer die daar in zit werkt ook goed en geeft een mooi geluid.

Terug
Naar boven