• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Deuren de-monteren

Hoi hoi,

Wil van mijn donor auto de deuren de-monteren.

Moet hiervoor neem ik aan de deurpennen verwijderen.

Iemand een goede tip ( gereedschap ) ??

Alvast bedankt

Richard

Er is speciaal gereedschap om deurpennen te verwijderen,vaak lukt het met een beetje stompe platte beitel ook wel.

Momentje, staat op het andere forum. Maar dat is nu offline. Het idee was om een dun stuk draaideind door de pin te steken en er dan een soort slagtrekker van te maken.

Gr wim

@ Wim,

Had inderdaad ook je uitleg gelezen in een ander forum,maar heb je misschien ook iets van een plaatje CQ foto van je idee?.

Groet Richard.

origineel gepost door Br3cht

zoiets dus

Hoe zet je die slagbeugel er nou op?

En kan het ook zonder de slagbeugel? Want ik heb alleen de trekstift.

Is het dan de bedoeling door gewoon in het wilde weg erop te slaan?

Dat werkt natuurlijk altijd. Toen ik laatst mijn autosleutel kwijt was deed ik het zo......

12680_abrisshammer.jpg

en dan gaat ie altijd open of eruit......

deur.jpg

okee , sorry, beetje flauw maar het is al laat.....

Heb gisteren vier deuren verwijderd met een combitang en een hamer. Je pakt het eindje van de pin beet met de combitang en dan sla je voorzichtig en stevig op de tang. Als iemand de deur voor je vasthoudt, dan gaat het vrij gemakkelijk.

Terug
Naar boven