• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Deurpaneel vast bovenaan // Nu =>Centrale Vergrendeling e.d.

denk dat dat ook moet, zo'n universeel setje zal vast niet op een originele bevestiging passen lijkt me ;)

Zo, die zitten ;)

Nu komt het lastigste; de bedrading. Ik heb zo'n kastje waaruit zes snoeren lopen.

Bruin, zwart, wit, groen en blauw moeten naar de bestuurdersdeur; Groen en blauw alleen naar de passagiersdeur. Waar kan ik het beste dat kastje van 10x7cm ophangen/verbergen ? En waar haal ik dan m'n stroom vandaan?

Ook vraag ik me af: Hoe krijg ik het makkelijste de draden van links naar rechts?

ik heb het gedaan achter mijn handschoenen kastje heb je genoeg plaats (: bij mij liggen er ongeveer 15 kabels + zekeringen kastje + spy module (:

En hoe heb je alle draden dan naar de linkerdeur toe gekregen? Als je de module achter t kastje hebt gehangen ;)

ik heb er in een keer ook orginelen elek ramen gemonteert dus heb gewoon dat ding dat in de deur zit wat je los kan halen door geboord en dan allemaal nieuwe draden getrokken best veel werk mja miss kan je omdat je er maar 5 hebt van die klimmetjes die er in moeten gewoon bij maken als je snap wat ik bedoel.

en heb dan ook nog de vloer bekleding weg gehaald en daar laten lopen en dan onder de midden conzolen en van daar naar achter bij het kasje

Dat is wel een goeie ja, ik denk dat ik de draden van rechts naar links ook onder de bekleding langs doe! :)

Verder heb ik mijn draden naar de deuren toe via het eerste grote gat aan de binnenkant laten lopen. Zie je alleen als de deur open is die draden. Vanuit de auto naar dat slurfje toe heb ik dat rubber losgetrokken en ze daar langs gelegd :) Morgen is er weer een dag :)

had ik eerst ook zo een gat in de deur maar na een tijdje begint dat te schuren en waren ze kapot en ik mag nog niet rijden dus niet zo veel open en dicht gedaan ;p

Bij mij kan het niet schuren. Ik heb de rechterdeur nu klaar... De linkerkant van de kabels zitten klem tussen het deurrubber van de slang en de carosserie en de rechterkant loopt via het zijpaneel het eerste ronde gat in :P

haha oké ;p

ik heb 3 keer het zelfde werk moeten doen omdat ik zo naar de deur liet gaan werkte niet goed en toen zelf in de plastiek ding klemmetjes gemaakt alles was goed behalve 1 draad dus alles weer meten en dan tg gekozen voor een gat in de stekker ;p

@jaspersroosens wrote:haha oké ;p

ik heb 3 keer het zelfde werk moeten doen omdat ik zo naar de deur liet gaan werkte niet goed en toen zelf in de plastiek ding klemmetjes gemaakt alles was goed behalve 1 draad dus alles weer meten en dan tg gekozen voor een gat in de stekker ;p

Gat in de stekker heb ik ook overwogen. Maar aan de binnenkant zat ook weer van dat **** rubber. En ik heb nogal grote klauwen dus kan nergens fatsoenlijk bij. Een gat in de zijkant (metaal) boren heb ik ook nog overwogen, maar dat vond ik een beetje bullshit. Zal binnenkort wel ff wat foto's posten :) Zit nu binnen te wachten op het eten ^^

haha dat probleem had ik ook ;p mijn hand heeft ook veel open gelegen xd

en heb de deur er gewoon uit gedaan is wat handiger ;p

en ben benieuwt (:

@jaspersroosens wrote:haha dat probleem had ik ook ;p mijn hand heeft ook veel open gelegen xd

en ben benieuwt (:

Deur had ik er opzich ook wel uit willen halen; maar de schuur staat op het moment stampevol fietsen, hogedrukreinigers, klompen, schoenen, vaders etc....

Als t maar werkt :vertag

@jeroenk wrote:@jaspersroosens wrote:haha dat probleem had ik ook ;p mijn hand heeft ook veel open gelegen xd

en ben benieuwt (:

Deur had ik er opzich ook wel uit willen halen; maar de schuur staat op het moment stampevol fietsen, hogedrukreinigers, klompen, schoenen, vaders etc....

Als t maar werkt :vertag

haha ;p dat probleem heb ik ook gewoon de auto van me pa buiten laten staat ;p

Man man wat een geklooi... Heb mijn lichtknop eraf en volgens de handleiding haal je de rest er zo af met een kleine schroevendraaier...

Nou: echt niet. hoe krijg ik die lichtschakelaarconsole los?

haha had ik de eerste keer ook moeilijk mee en heb geen boekje van de auto --'

en je hebt hem al dus dus nu moet je die kebels er afhalen en dat is er in geklikt alleen de stekker van de grote knop heeft een staafje dat ook klem zit dus je moet effe goed kijken en dan daar met een kleine platten kop tussen vringen zo heb ik het gedaan

knop hoeft niet los ;p er zitten in de roster zo als je bij je tisplay moet komen daar 2 schroeven en bij de zekeringen ook 2 dan komt die er gewoon uit (:

Terug
Naar boven