• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

deurspeaker corsa b vervangen

tobber

Post weinig
Hallo,

Kan de deurspeaker van een corsa b vervangen worden door enkel de deurbak eraf te halen ?

Als er verder nog iemand tips heeft i.v.m. het vervangen van de deurspeakers altijd welkom.

alvast bedankt.

mvg Tom

Hier ook Compo setje van focal, tevens de zelfde uitvoering. Best wat werk om het allemaal passend te maken vond ikzelf. Vooral de diepte van magneet was een beetje gehannes. Maar is zeker aan te raden! :wors Ontzettend goed geluid, heb trouwens ook nog het isolatie materiaal erbij gehaald. Waarschijnlijk heb ik nog wel wat ervan op zolder liggen, maar moet ik effe nakijken mocht je interesse hebben.

Suc6 ermee! :thumb

Hier ook Compo setje van focal, tevens de zelfde uitvoering. Best wat werk om het allemaal passend te maken vond ikzelf. Vooral de diepte van magneet was een beetje gehannes. Maar is zeker aan te raden! :wors Ontzettend goed geluid, heb trouwens ook nog het isolatie materiaal erbij gehaald. Waarschijnlijk heb ik nog wel wat ervan op zolder liggen, maar moet ik effe nakijken mocht je interesse hebben.

Suc6 ermee! :thumb

Zo ben ik bezig geweest met een compo set focal 165kr. Aparte mdf ringen gemaakt en inderdaad het raam met een paar milimeter speling open laten gaan.

Ook een extra rand onder de deurbakken gemaakt zodat die een cm naar voren komen. Anders kunnen de woofers niet uitslaan.

22082011651.jpg

Klinkt erg leuk en ik heb geen subwoofer meer nodig. Alleen wat meer werk.

Zo ben ik bezig geweest met een compo set focal 165kr. Aparte mdf ringen gemaakt en inderdaad het raam met een paar milimeter speling open laten gaan.

Ook een extra rand onder de deurbakken gemaakt zodat die een cm naar voren komen. Anders kunnen de woofers niet uitslaan.

22082011651.jpg

Klinkt erg leuk en ik heb geen subwoofer meer nodig. Alleen wat meer werk.

Ik heb vorig jaar Kenwood 17cm -3 weg -KFC-E1762 speakers er ingebouwd, met nieuwe ringen.

Die passen er ook net in.

Let op dat als je de raam helemaal open draaid, dat die nog langs de speaker kan.

Ging met deze dus ook maar net +- 4mm speeling.

Ringen kun je normaal bij iedere autoradioshop wel uithalen.

Het beste is de hele deurpanneel te demonteren.

Ik heb vorig jaar Kenwood 17cm -3 weg -KFC-E1762 speakers er ingebouwd, met nieuwe ringen.

Die passen er ook net in.

Let op dat als je de raam helemaal open draaid, dat die nog langs de speaker kan.

Ging met deze dus ook maar net +- 4mm speeling.

Ringen kun je normaal bij iedere autoradioshop wel uithalen.

Het beste is de hele deurpanneel te demonteren.

dan moet je goed je best doen,want de bovenste schroef zit onder het paneel dat blijft zitten.

makkelijkste is gewoon even alles eraf halen.maak je ook niks kapot.

dan moet je goed je best doen,want de bovenste schroef zit onder het paneel dat blijft zitten.

makkelijkste is gewoon even alles eraf halen.maak je ook niks kapot.

Een hele hoop mbv adapterringen. Let wel op de geringe inbouwdiepte als je geen zin hebt in een grotere klus.

Een hele hoop mbv adapterringen. Let wel op de geringe inbouwdiepte als je geen zin hebt in een grotere klus.

Dat heb ik wel gedaan ja, sowieso om de deur te dempen. Ook heb ik nog glaswol tussen het deurpaneel en het witte plastic gedaan. Scheelt een hoop resonantie van het plastic.

Dat heb ik wel gedaan ja, sowieso om de deur te dempen. Ook heb ik nog glaswol tussen het deurpaneel en het witte plastic gedaan. Scheelt een hoop resonantie van het plastic.

Terug
Naar boven