Precies waar mensen bv hier geilen op een C30SE alias de 24V word je in australie uitgelachen als je zegt 3 liter 24V 204pk daar nemen ze dan een 355 Holden (dit is origineel een 304/308 Holden V8 geweest waar ze een andere krukas inleggen met andere drijfstangen en zuigers en dan krijg je een 5,7L met hoge compressie) of men neemt een groter budget en men duwt der een Amerikaanse LS V8 motor in..
En de een andere groep hobbyisten slaan weer de weg in van de lijn 6 Nissan motoren de DET motoren of zoiets (deze werden in de Commodore VL verkocht omdat Holden naar loodvrije benzine moest overschakelen en hun eigen motoren te primitief waren om snel om te bouwen) werden er Nissan motoren ingevoerd en deze werden dan in een Senator A chassie gehangen maar dit zijn dezelfde blokken als in de skylines van die tijd min of meer (je kon met en zonder turbo krijgen de turbo blokken zijn haast identiek aan de Nissan Skyline motoren.
En weer andere mensen nemen een Holden V8 maken der een 355 of 383 stroker van nemen een turbo en dan krijgt men zoiets:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken de chassies van de oudere Commodores and Statesmans wel en weet wel wat ze hebben gedaan bij Holden als ik het zo maak:
Commodore C chassie (VB VC VH Commodore 1978/1984)
lijn 6 3.3L carby motor en 2 typen v8 4,2 en een 5.0L (starfire 4 cil carby ook maar heel zeldzaam niemand wilden een 4 banger met geen vermogen)
Senator A chassie (VK VL Commodore 1985/1988)
lijn 6 3.3L met injectie of carby en een lijn 6 van Nissan met injectie en turbo en een v8 308 5L
Omega A chassie (VN VP VR VS 1988/1999)
3,8L Buick v6 en 2 types v8 5.0 en 5.7L injecties (5.7 is pas later gekomen vrij vrij vrij zeldzaam)
Omega B chassie (VT VX VY VZ Commodore 1999/2005 dacht ik)
3,8 USA V6 en een 5L en 5.7L Holden motor en af 2000 of 2001 is de Holden motor komen te vervallen en werd de LS1 gebruikt standaard in een VT commodore V8