• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Diesel vraagje

Hallo mede opelrijders,

Ik had een vraagje aan jullie, omdat het van het weekend lekker koud was, en de tempratuur op de dashbord op 0 bleef staan had ik een paar vragen.

Als ik in de ochtend mijn auto start, is het dan ook mogelijk om dan rustig een sigaretje te roken, en pas na 7 min ofzo te gaan rijden.

Dat je hem eerst warm laat lopen.

Hij zal niet in 7 min warm zijn, maar soort van.

Is dit verstandig, ik begreep dat bij nieuwe auto's van de afgelopen jaren dit verstandig zou zijn. :wtf

Graag hoor ik jullie reactie

Mvgr,

Mattao

Hoi,

Rustig warmrijden is altijd beter dan stationair laten draaien.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hoi,

Rustig warmrijden is altijd beter dan stationair laten draaien.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dit doe ik ook met de oude diesel.

Ik start hem en laat hem 1 tot 2 min lopen dat die weer vrij normaal klinkt.

Als het echt koud is dat ik moet krabben laat ik hem wel ffe lopen tot 3 a 4 min.

Maar is ook meer in de vorm van de buurman de pesten smorgens! hij haat oude stink diesels ;)

Maar 7min vind ik best lang.

Als het echt koud is dat ik moet krabben laat ik hem wel ffe lopen tot 3 a 4 min.

Maar is ook meer in de vorm van de buurman de pesten smorgens! hij haat oude stink diesels ;)

Maar is ook meer in de vorm van de buurman te pesten smorgens! hij haat oude stink diesels ;)

Maar andere kant, ik ken er wel paar met truckers als die 40ton moeten trekken gelijk smorgens vroeg dat die 15 tot 20min blijven pruttelen.

Maar is ook meer in de vorm van de buurman te pesten smorgens! hij haat oude stink diesels ;)

Maar andere kant, ik ken er wel paar met truckers als die 40ton moeten trekken gelijk smorgens vroeg dat die 15 tot 20min blijven pruttelen.

@astraTD wrote:Dit doe ik ook met de oude diesel.

Daarom vroeg ik het me ook af, of het wel verstandig was.

Maar goed, even misschien nog een paar reacties afwachten dan maar.

Mattao

@astraTD wrote:Dit doe ik ook met de oude diesel.

Daarom vroeg ik het me ook af, of het wel verstandig was.

Maar goed, even misschien nog een paar reacties afwachten dan maar.

Mattao

Ik doe met mijn Astra diesel ook gewoon starten en meteen rustig rijden. Dus rond de 2000 RPM schakel ik. En als mijn motor bedrijfs temperatuur is ga ik pas meer toeren maken.

Ik heb me laten vertellen dat stationair draaien helemaal niet goed zou zijn voor het blok.

Ik doe met mijn Astra diesel ook gewoon starten en meteen rustig rijden. Dus rond de 2000 RPM schakel ik. En als mijn motor bedrijfs temperatuur is ga ik pas meer toeren maken.

Ik heb me laten vertellen dat stationair draaien helemaal niet goed zou zijn voor het blok.

Ik heb ook altijd geleerd dat het beter is om gelijk te gaan rijden.

Zo zou de koude olie gelijkmatiger warm worden en de smerende werking eerder de juiste temperatuur bereiken.

Groet jraaf.

Ik heb ook altijd geleerd dat het beter is om gelijk te gaan rijden.

Zo zou de koude olie gelijkmatiger warm worden en de smerende werking eerder de juiste temperatuur bereiken.

Groet jraaf.

Starten en meteen rustig rijden. Dan komt de olie tot bovenin , als je stationair laat draaien dan krijgt ie voor de helft olie !!

Dus meteen rijden is het beste voor de 'nieuwe' diesels !!

Starten en meteen rustig rijden. Dan komt de olie tot bovenin , als je stationair laat draaien dan krijgt ie voor de helft olie !!

Dus meteen rijden is het beste voor de 'nieuwe' diesels !!

Terug
Naar boven