• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

diff B senator

Ik ben in het bezit van een opel B senator van 1991 met een

2.6 liter duel ram motor.

Nu wil ik graag meer pk´s op de achteras (sneller optrekken)

en ik wil dit doen dmv een ander diff te plaatsen.

Wie weet wat

A. de overbrenging is van dit diff

B. welk diff heeft een kortere overbrenging?

C. en kan ik dat diff er zo onderplaatsen

Alvast bedankt,

Egbert

welkom

A: deksel van je diff loshalen, en nummers noteren, dan kunnen ze je hier wel vertellen welke overbrenging het is.

B: geen idee

C: dacht dat ze van een B senator allemaal wel opelkaar pasten ja.

welkom

A: deksel van je diff loshalen, en nummers noteren, dan kunnen ze je hier wel vertellen welke overbrenging het is.

B: geen idee

C: dacht dat ze van een B senator allemaal wel opelkaar pasten ja.

E: tja, maar dat stond er niet bij...
biglaugh_2.gif

Je hebt nu al een kort diff van 1:3,70. De andere 1:3,45 zit op de 2.5 liter de dieseld en de 3.0i met 156pk en handbak en de 3.6 van Lexmaul.

Kortere overbrengingen zijn er volgens mij niet.

Je zou lagere banden kunnen kiezen maar dan klopt je km teller niet meer.

Je hebt nu al een kort diff van 1:3,70. De andere 1:3,45 zit op de 2.5 liter de dieseld en de 3.0i met 156pk en handbak en de 3.6 van Lexmaul.

Kortere overbrengingen zijn er volgens mij niet.

Je zou lagere banden kunnen kiezen maar dan klopt je km teller niet meer.

Als je een 3.7 hebt dan heb je zoals Ckad al zegt het korste diff,dan moet toch echt een andere motor hebben:C30NE of C30SE of nog wat zwaarders....

En met kleinere banden bereik je niet zo heel veel,behalve dat het er niet meer uitziet als je zo,n grote auto als een Omega op bv 205/50-15 neerzet....

Als je een 3.7 hebt dan heb je zoals Ckad al zegt het korste diff,dan moet toch echt een andere motor hebben:C30NE of C30SE of nog wat zwaarders....

En met kleinere banden bereik je niet zo heel veel,behalve dat het er niet meer uitziet als je zo,n grote auto als een Omega op bv 205/50-15 neerzet....

Pin me niet vast,maar ik dacht dat Ronald Bolz ooit zei dat een 24V Sennie Omega een 3.7 diff hebben en dit in een Monza ook een aanrader is ivm de overdrive bakken..

Mijn broer heeft een 24V Monza en had daar een 3.15 dif in liggen het ding maakte met de 24V en getrag 265 niks paraat in de 5de gang geen acceratie en geen top,toen der een 3.7 diff ondergehangen en het was een wereld van verschil zeker in de 4de en 5de gang op de autobaan.

Pin me niet vast,maar ik dacht dat Ronald Bolz ooit zei dat een 24V Sennie Omega een 3.7 diff hebben en dit in een Monza ook een aanrader is ivm de overdrive bakken..

Mijn broer heeft een 24V Monza en had daar een 3.15 dif in liggen het ding maakte met de 24V en getrag 265 niks paraat in de 5de gang geen acceratie en geen top,toen der een 3.7 diff ondergehangen en het was een wereld van verschil zeker in de 4de en 5de gang op de autobaan.

@fredericki200 wrote:welke overbrenging heeft de 24v dan ook 3.45?

en wat voor overbrengingen heeft de aautomaat bak eigenlijk van een 24v?

Achteras 24V overbrenging 3.7

De automaat heeft of dezelfde of langere overbrenging.

Wat je knt proberen is een diff van een omega met motor 18SV die heeft een 3.9 overbrenging.

@fredericki200 wrote:welke overbrenging heeft de 24v dan ook 3.45?

en wat voor overbrengingen heeft de aautomaat bak eigenlijk van een 24v?

Achteras 24V overbrenging 3.7

De automaat heeft of dezelfde of langere overbrenging.

Wat je knt proberen is een diff van een omega met motor 18SV die heeft een 3.9 overbrenging.

Terug
Naar boven