• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Digi in calli?????

nou voor zo ver ik het weet is er geen orgineel digi in een calibra

volgens mij alleen maar in de kadett gsi en verder geen opel!!

origineel gepost door gertastra

uhh senator B 24 flapper. En nog een paar.

Zat ook in de monza/senator, en de vectra 2000. En als topicstarter dat zou willen dan zou ik de monza/senator variant nemen omdat die ook in 6-cilinder geleverd zijn. Is wel aardig wat werk om het passend te krijgen. Vectra digidash past wel, maar toerenteller signaal is moeilijk goed te krijgen

in de Vectra-A is wel een Digitale tellerklok geleverd geweest, alleen optioneel.

deze kom je nog wel eens tegen voor een 350 tot 500 euro.

inderdaad de kadett-GSi had m standaard

en er zijn ook digi's geleverd in de Senator en Monza GS/E uitvoeringen (optioneel)

Willem

origineel gepost door wim-v6

in de Vectra-A is wel een Digitale tellerklok geleverd geweest, alleen optioneel.

deze kom je nog wel eens tegen voor een 350 tot 500 euro.

inderdaad de kadett-GSi had m standaard

en er zijn ook digi's geleverd in de Senator en Monza GS/E uitvoeringen (optioneel)

Willem

wel op blijven letten hè? :P

jaja, ik let ook op, zeg alleen waar welke in geleverd zijn.

en inderdaad, alleen de senator / monza digi's zijn er in 6pitter varianten.

in de omega-A zijn ook digi's geleverd trouwens

Willem

De calibra had inderdaad nooit een digitaal tellerklokkie, maar let op! de nieuwere hebben een probleem met de aansluitingen op het blok!!!

Moet je iets voor aanpassen!

Zal nog ff vragen precies wat!

Kan d'r één inruilen en daar zit dit dashboard in.

calli02kn0.jpg
[/URL]

dat dash is van de kadett gsi.. maar is op zich wel vrij simpel in te bouwen.. is alleen wat tijdrovend om het voor elkaar te krijgen.

origineel gepost door 2000

Zat ook in de monza/senator, en de vectra 2000. En als topicstarter dat zou willen dan zou ik de monza/senator variant nemen omdat die ook in 6-cilinder geleverd zijn. Is wel aardig wat werk om het passend te krijgen. Vectra digidash past wel, maar toerenteller signaal is moeilijk goed te krijgen

zo heb ik ook weer iets geleerd ik dacht echt alleen in de kadett gsi ???

maar niet dus

maar die van een vectra 2000 is een 4 cilinder, ik weet niet of je deze om kunt schakelen in 6 cilinder. Die van een vec2000 zijn stevig aan de prijs.

Die van een monza/senator is heel anders en zeker geen plug and play met een calibra V6. Ik heb er ook over na zitten denken, maar er gaat bijzonder veel werk in zitten

er was een hele mooie site voor waar alles op stond, zal hem eens opzoeken

origineel gepost door AsconaC20NE

maar die van een vectra 2000 is een 4 cilinder, ik weet niet of je deze om kunt schakelen in 6 cilinder. Die van een vec2000 zijn stevig aan de prijs.

schakelen niet,omprogrammeren met de tech1 wel

origineel gepost door Project

weet je dat uit eigen ervaring, want volgens mij kan niemand iets veranderen aan een vectra 2000 digidash?

origineel gepost door wim-v6

jaja, ik let ook op, zeg alleen waar welke in geleverd zijn.

en inderdaad, alleen de senator / monza digi's zijn er in 6pitter varianten.

in de omega-A zijn ook digi's geleverd trouwens

Willem

he he, ik bedoelde dat mijn post 1 minuut eerder was dan die van jouw. niets meer of minder;)

wat je kan doen eventueel is jblfreak (dennis) even een u2u sturen ik weet dat hij een tijdje bezig is geweest een digi dash van een vec2000 in zn kadett te bouwen.. hoe dit is afgelopen weet ik niet, maar hij weet waarschijnlijk iets meer dan de gemiddelde die wel eens een digi dash heeft ingebouwd in een kadett of corsa..

hij was ook bezig met pulsgever e.d...

Het probleem zit hem met name in dat een calibra V6 het snelheidssignaal via de ABS sensoren pakt, elektronisch... deze kun je niet als pulsgever gebruiken.

en die digidashes hebben pulssignaal vanuit de bak nodig.

Er is een adapter voor die dat signaal van ABS om kan zetten. Kost iets van 100 euro bij een duitse firma, of nog meer, maar dan moet je nog van alles instellen....

ik wil wel eens kijken of ik het werkend krijg, aangezien ik aardig handig met elektronica ben.

Alleen de tijd is op het moment lastig te vinden

origineel gepost door 2000

origineel gepost door Project

weet je dat uit eigen ervaring, want volgens mij kan niemand iets veranderen aan een vectra 2000 digidash?

ja natuurlijk,anders zou ik dat niet beweren

origineel gepost door opelkadetje

wat je kan doen eventueel is jblfreak (dennis) even een u2u sturen ik weet dat hij een tijdje bezig is geweest een digi dash van een vec2000 in zn kadett te bouwen.. hoe dit is afgelopen weet ik niet, maar hij weet waarschijnlijk iets meer dan de gemiddelde die wel eens een digi dash heeft ingebouwd in een kadett of corsa..

hij was ook bezig met pulsgever e.d...

ha ha leuk dit te lezen stefan

maar idd ik had een vectra 2000 digidash in me kadett E gsi

en werkend

behalve de checkcontrol

het enige dat niet klopte was de tankinhoud aangezien een kadett een kleinere tank heeft

@:project

zou je mij een prijsindicatie kunnen geven om dit te doen (evt via u2u)

wil hem toch eens goed hebben voor me V6

Terug
Naar boven