• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

digidash aan getrag 240

Mad Max

Post weleens wat
Hey jongens!

Ik heb me dash, ik heb de stekkers, ik heb de getrag en ook die manta website goed doorgelezen. Daar hebben ze het over een pulsenteller met een schijf erin. Nu heb ik hier en daar foto's gezien van zo'n pulsenteller, maar ik zie nergens een schijf zitten. Die manta ombouw website geeft ook een link naar een website waar je vermoedelijk een geschikte pulsenteller kan scoren. Deze link doet het echter niet meer. Heeft iemand een idee waar ik naar op zoek moet of heeft iets in de aanbieding?

Je kan gewoon de pulsteller van een kadett GSi gebruiken waar ook dat dashboard uitkomt, bakken indertijd hadden dezelfde aansluiting als eentje die een gewone km-teller kabel had.

D'r zijn wel verschillende soorten, ik heb ooit het type "AA" gebruikt om een tripmaster aan te sluiten op een getrag 265.

Je kan gewoon de pulsteller van een kadett GSi gebruiken waar ook dat dashboard uitkomt, bakken indertijd hadden dezelfde aansluiting als eentje die een gewone km-teller kabel had.

D'r zijn wel verschillende soorten, ik heb ooit het type "AA" gebruikt om een tripmaster aan te sluiten op een getrag 265.

Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.

De teller doet het wel, echter hij geeft maar de helft van de snelheid aan. (bij 80km/u --> 40 km/u op teller)

Erg lastig en heb al die gevalletjes die op de bovengenoemde site staan besteld maar zonder resultaat. Daarnaast naar een plaatselijke tachoboer geweest (taximeters e.d.) maar ook die wist zo geen oplossing.

Achteraf had ik beter mijn teller origineel kunnen laten.

Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.

De teller doet het wel, echter hij geeft maar de helft van de snelheid aan. (bij 80km/u --> 40 km/u op teller)

Erg lastig en heb al die gevalletjes die op de bovengenoemde site staan besteld maar zonder resultaat. Daarnaast naar een plaatselijke tachoboer geweest (taximeters e.d.) maar ook die wist zo geen oplossing.

[rquote=1891764&tid=144570&author=Deperik]Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.

[/rquote]

het rode schakelaartje bovenop het digidash ook al geprobeerd om te zetten?

[rquote=1891764&tid=144570&author=Deperik]Ik heb zelf een digidash op een getrag 240 in mijn C-kadett.

[/rquote]

het rode schakelaartje bovenop het digidash ook al geprobeerd om te zetten?

Ja het gaat me dus niet zozeer om dat ik bang ben dat de pulsenteller niet past, maar dus hoe ik zorg dat me teller klopt..

Max

Ja het gaat me dus niet zozeer om dat ik bang ben dat de pulsenteller niet past, maar dus hoe ik zorg dat me teller klopt..

Max

Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan....

Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen.

Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan....

Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen.

Precies. Daarom dus dat ik me afvraag wat die schijf is waar ze het op die website over hebben en waar ik dat vandaan haal.

[rquote=1891776&tid=144570&author=Deperik]Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan....

Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen. [/rquote]

heb je foto .s er van teler

Precies. Daarom dus dat ik me afvraag wat die schijf is waar ze het op die website over hebben en waar ik dat vandaan haal.

Aan de hand van het W-nr zou je al kunnen zien tov de normale teller hoeveel zo'n ding afwijkt. hebben jullie al een andere kleur wartel in de bak geprobeerd? er zijn gele, rode en blauwe met verschillende tanden, daarnaast zou het typenr van de pulsteller ook al wat moeten zeggen en anders zou je de boel bij moeten kunnen stellen, enerzijds zou dat kunnen door een stelschroef (als die er zit) of iets dergelijks op het dashboard en anderzijds zou je het ook kunnen oplossen met een potmeter.

Er is ook zo'n figuur Tachorob genaamd op internet die ook adverteerd met het oplossen van tellerafwijkingen, misschien weet die man wat.

[rquote=1891776&tid=144570&author=Deperik]Dat probleem heb ik dus ook. De pulsenteller kun je er zo opschroeven, geen probleem. Maar dan....

Ik ben zo ver dat ik maar genoegen neem met de helft van de snelheid. Heb er zelfs vorig jaar mailcontact over gehad met een bedrijf uit duitsland (KaJa tachodienst) en op het forum van senatorman vragen gesteld. maar ben niks verder gekomen. [/rquote]

heb je foto .s er van teler

Henk, hoe bedoel je wartel in de bak, ik weet wel dat er verschillende codes voor de pulsengevers zijn met lettercombinaties AA, AH, AK en dergelijke. allemaal voor verschillende pulsen per omwenteling.

Er zit geen stelschroef op het dashboard voor zover ik weet.

Ben al druk geweest met pulsenverdubbelaars en dergelijke. Ook heb ik een printplaatje geprobeerd waarmee je het aantal pulsen kunt vermeerderen met een bepaald (instelbaar) percentage. Ook allemaal zonder resultaat.:( Daarnaast zelfs een of ander printje uit Australie besteld, betaald maar nooit geleverd gekregen. Daar wordt je allemaal wel een beetje zat van, en uiteindelijk wenste je dat je de originele teller er maar in had laten zitten, dit kan helaas niet meer omdat ik delen uit het metalen gedeelte van het dashboard heb geslepen. Denk dat ik zonder gein totaal wel een dikke 200 euro aan die digitale teller heb uitgegeven en nog werkt het niet.

Maarja hobby mag geld kosten zegt men dan;)

Aan de hand van het W-nr zou je al kunnen zien tov de normale teller hoeveel zo'n ding afwijkt. hebben jullie al een andere kleur wartel in de bak geprobeerd? er zijn gele, rode en blauwe met verschillende tanden, daarnaast zou het typenr van de pulsteller ook al wat moeten zeggen en anders zou je de boel bij moeten kunnen stellen, enerzijds zou dat kunnen door een stelschroef (als die er zit) of iets dergelijks op het dashboard en anderzijds zou je het ook kunnen oplossen met een potmeter.

Er is ook zo'n figuur Tachorob genaamd op internet die ook adverteerd met het oplossen van tellerafwijkingen, misschien weet die man wat.

Terug
Naar boven