• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Digidash monza doet moeilijk

peter777

Post weinig
Zo nu en dan valt het digitale dashboard weg en blijven er een paar lampjes branden. Toen ik vanmiddag de aanhanger achter de monza knoopte was het einde verhaal dashboard. met dit als resultaat:

04022011337.jpg

Viel die eerst af en toe weg, nu is het permanent. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Draai eens aan de dimmer,mogelijk maakt die kortsluiting..

Dan krijg je ook zoiets,die dimmer zit op de licht schakelaar,haal die maar los en verbind de grijs groene draden maar door.

Draai eens aan de dimmer,mogelijk maakt die kortsluiting..

Dan krijg je ook zoiets,die dimmer zit op de licht schakelaar,haal die maar los en verbind de grijs groene draden maar door.

er zit een bruine massa draad zit die wel goed vast,

ik heb het namelijk ook gehad, toen bleek dat die geen goede massa kreeg. gr winny

er zit een bruine massa draad zit die wel goed vast,

ik heb het namelijk ook gehad, toen bleek dat die geen goede massa kreeg. gr winny

[rquote=1860042&tid=141959&author=GSE]Draai eens aan de dimmer,mogelijk maakt die kortsluiting..

Dan krijg je ook zoiets,die dimmer zit op de licht schakelaar,haal die maar los en verbind de grijs groene draden maar door.[/rquote]

Er zit geen dimmer in helaas. Moet ik het zoeken in de brede stekker die rechts het dashboard in gaat, of die stekker achterin?

[rquote=1860042&tid=141959&author=GSE]Draai eens aan de dimmer,mogelijk maakt die kortsluiting..

Dan krijg je ook zoiets,die dimmer zit op de licht schakelaar,haal die maar los en verbind de grijs groene draden maar door.[/rquote]

Er zit geen dimmer in helaas. Moet ik het zoeken in de brede stekker die rechts het dashboard in gaat, of die stekker achterin?

[rquote=1860170&tid=141959&author=winny]er zit een bruine massa draad zit die wel goed vast,

ik heb het namelijk ook gehad, toen bleek dat die geen goede massa kreeg. gr winny[/rquote]

Is het het een massa draad die in het dashboards zit, of hangt ie ergens aan de carroserie?

[rquote=1860170&tid=141959&author=winny]er zit een bruine massa draad zit die wel goed vast,

ik heb het namelijk ook gehad, toen bleek dat die geen goede massa kreeg. gr winny[/rquote]

Is het het een massa draad die in het dashboards zit, of hangt ie ergens aan de carroserie?

Deze zit op de ronde zwarte stekker.

Op het schema zit je 3 bruine massa draden. Deze komen samen op 1 bruine kabel en zo gaat ie naar de ronde zware stekker.

1 van de bruine kabel gaat naar de pulsgever. (bak)

de 2e gaat naar de stekker op het digi dashboard aan de zijkant.

en de 3e gaat naar de stekker op de achterkant van het digi dashboard.

Voor extra info:

Deze zit op de ronde zwarte stekker.

Op het schema zit je 3 bruine massa draden. Deze komen samen op 1 bruine kabel en zo gaat ie naar de ronde zware stekker.

1 van de bruine kabel gaat naar de pulsgever. (bak)

de 2e gaat naar de stekker op het digi dashboard aan de zijkant.

en de 3e gaat naar de stekker op de achterkant van het digi dashboard.

Voor extra info:

Terug
Naar boven