• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Digidash op kadett e 1.8s

kadettilac18

Post weinig
hallo, ik wil graag een digitaal dashboard van een gsi inbouwen in mijn kadett,

ik heb al gezocht in de search maar kan er niet echt wijzer uit worden.

maar wat heb ik hier precies voor nodig?

en heeft iemand schema's?

je hebt de stekker die in je oude dash zit.. .. dan heb je bij je digi dash 2 stekkers.. die witte en zwarte.. dan moet je de draden van je oude dash op die andere 2 van het digi dash zetten.. over het algemeen kleur op kleur

oke en dan werkt alles? zo ook de km teller en toerenteller?

en die stekkers moet je er ook appart bij hebben denk ik ofniet?

pulsgever moet je ook hebben daar komen ook draden uit, deze kun je ook terugvinden (kleuren) op de stekkers van het digi dash, als je die aan elkaar zet heb je ook idd je km teller die werkt.

toerenteller zit als t goed is al in de oude kabelboom / stekker van je oude dashbord (groen) die kun je op de groene kabel zetten van je digi dash stekker,.

oke bedankt, en die pulsgever zit in de bak? of zit die in het dashboard, dus als ik alleen een dashboard koop en deze juist aansluit in mijn auto ben ik inprincipe klaar?

pulsgever zit in de bak... dat bovenste gedeelte kun je er af draaien en dat 1 terugzetten waar 3 draden uitkomen :) die moet je doorverbinden tot achter je dashbord waar je dezelfde kleur draad vind in de stekkers van digi dash

je hebt nodig:"

- digi dash

- bijbehorende witte en zwarte stekker

- pulsgever.

waar kom je vandaan?

En als tip kan ik je zeggen neem de juiste pulsgever je hebt ze nl in verschillende waardes 6 7 8 16 en mogelijk nog meer:

Monza Senator werken met 6 en 7 (7 heel zeldzaam) en B Senator werkt met 8 en Kadett dacht ik met 16 maar dat moet je ff uitzoeken.

Terug
Naar boven