• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dikke pech !!!!!!

let op aan vullende info .

net voor de vakantie denkt Bert ik vervang de distributie nog even (ja lees goed vervang ik even )

nou was deze 3 1/2 jaar geleden vervangen(124.000km) bij een garage in Drachten rekeningen heb ik van de eerste eigenaar netjes er bij ,km stand was nu 139.000km dus auto is dan ook met nieuwe koppeling toch behoorlijk vakantie proof .

wat mij opviel bij de distributie wissel het gedoe met witte stipjes op de nokkenas wielen en krukas tand wiel ???zitten toch overduidelijk goede merk tekens op van Opel zelf .

wat blijkt de uitlaat klep nokken as de voorste stond 2 tanden te vroeg ??dus 15000km in de ronte gereden zonder storing (wel beetje bokken en niet echt mooi rond lopen ) met deze afstelling .

bij de neiuwe montage alles goed op tijd gezet die witte stippen er afgehaald en de merktekens aan gehouden niet meer bokken en best wel beter rond lopen .

mischien en dat beaamt de gene die de kop voor me trekt ook zal dit mogelijk een deel van de oorzaak kunnen zijn kleppen dicht bij een onvolledige verbranding ????????? ook co was altijd net binnen de grenzen .

dus voor de meedenkers laat eens horen hoe je hier tegen aan kijkt .

Bert

tja bert

het zal zeker geholpen hebben

en als je alles bij elkaar op telt wat hierboven staat . . . een redelijk "recipe for disaster"

tja bert

het zal zeker geholpen hebben

en als je alles bij elkaar op telt wat hierboven staat . . . een redelijk "recipe for disaster"

zo zeg, twee tanden te vroeg en er ook nog 15000km mee rijden, dat dat goed is gegaan.

op die manier is je verbranding niet goed natuurlijk, ik denk dat dit vroeg of laat even goed

zou gebeuren, alleen rot dat dit in je vakantie gebeurt :(

sterkte.

ik had bij de distributie vervanging uiteraard de distributie op tijd gezet dus dat gedoe van die twee tanden was wel opgelost maar of het mede oorzaak was ???

wel nu de kop is er af koppakking gewoon netjes heel van de eerste en derde cillinder de uitlaat kleppen behoorlijk verbrand.

klepstoters zat veel aan gekoekt vuil in . volgens het revisie bedrijf kop afpersen ,netjes schoonmaken, omdat de koppakking niet stuk was net aan slijpen i.p.v grof vlakken nu schoon is schoon ,en 4 uitlaatkleppen nieuw .

nu mijn opdracht dit afwijkend van revisie .

kop is afgepersd voor verder onderhandelen , nu word hij net schoongehaald vlakken, kop goed schoon maken en 16 nieuwe kleppen er in ,hydro stoters nieuw er in inkl nieuwe klepseals . dat is voor mij me eigen kop opknappen als revisie kop. dan het geheel weer opbouwen met 10 nieuwe rek bouten nokkenas lagers en dichtingen .

mijn aangeleverde nieuwe Airco pomp monteren en afvullen ,alle vloeistoffen en olie filter ,4 nieuwe bougie,s monteren kortom helemaal goed dus .

komt het totaal plaatje op 1390€ inkl btw.heb als beun samen de berekening gemaakt en dit is niet eens gek deze prijs dat is dan inkl 6 maanden 100 % garrantie op het gaan branden van lampjes en andere gekke dingen aan gaande de reparatie .

dit omdat er bij mijn koppelings reparatie een domme fout is gemaakt waardoor ik onderweg op vakantie naar de Opel garage kon om de versnellings bak steunen vast te laten zetten zaten geen bouten in .foutje ???????? zeg maar slordig en dit was al een reparatie die onder druk stond .besteed hier vaker groot werk uit als beun

door deze fout hebben we hier een gesprek gehad en de prijs van de huidige reparatie behoorlijk aan gescherpt naar 1000€ rond

nu wachten op de afroep dat hij klaar is ??morgen of vrijdag ???

bert

zo zeg, twee tanden te vroeg en er ook nog 15000km mee rijden, dat dat goed is gegaan.

op die manier is je verbranding niet goed natuurlijk, ik denk dat dit vroeg of laat even goed

zou gebeuren, alleen rot dat dit in je vakantie gebeurt :(

sterkte.

ik had bij de distributie vervanging uiteraard de distributie op tijd gezet dus dat gedoe van die twee tanden was wel opgelost maar of het mede oorzaak was ???

wel nu de kop is er af koppakking gewoon netjes heel van de eerste en derde cillinder de uitlaat kleppen behoorlijk verbrand.

klepstoters zat veel aan gekoekt vuil in . volgens het revisie bedrijf kop afpersen ,netjes schoonmaken, omdat de koppakking niet stuk was net aan slijpen i.p.v grof vlakken nu schoon is schoon ,en 4 uitlaatkleppen nieuw .

nu mijn opdracht dit afwijkend van revisie .

kop is afgepersd voor verder onderhandelen , nu word hij net schoongehaald vlakken, kop goed schoon maken en 16 nieuwe kleppen er in ,hydro stoters nieuw er in inkl nieuwe klepseals . dat is voor mij me eigen kop opknappen als revisie kop. dan het geheel weer opbouwen met 10 nieuwe rek bouten nokkenas lagers en dichtingen .

mijn aangeleverde nieuwe Airco pomp monteren en afvullen ,alle vloeistoffen en olie filter ,4 nieuwe bougie,s monteren kortom helemaal goed dus .

komt het totaal plaatje op 1390€ inkl btw.heb als beun samen de berekening gemaakt en dit is niet eens gek deze prijs dat is dan inkl 6 maanden 100 % garrantie op het gaan branden van lampjes en andere gekke dingen aan gaande de reparatie .

dit omdat er bij mijn koppelings reparatie een domme fout is gemaakt waardoor ik onderweg op vakantie naar de Opel garage kon om de versnellings bak steunen vast te laten zetten zaten geen bouten in .foutje ???????? zeg maar slordig en dit was al een reparatie die onder druk stond .besteed hier vaker groot werk uit als beun

door deze fout hebben we hier een gesprek gehad en de prijs van de huidige reparatie behoorlijk aan gescherpt naar 1000€ rond

nu wachten op de afroep dat hij klaar is ??morgen of vrijdag ???

bert

Terug
Naar boven